DayZ - Era värsta scenarion

Permalänk

Funderade på att köpa arma II men fast väntar tills arma III istället. Arma III kommer också ha zombie mod vad jag har hört

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem

Min bästa scenario hände inatt. Jag hittade en jävla cykel!
Det har varit mitt mål länge nu lol. Det är något speciellt med att cykla runt med micken på och säga "Plingeling".

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Min bästa scenario hände inatt. Jag hittade en jävla cykel!
Det har varit mitt mål länge nu lol. Det är något speciellt med att cykla runt med micken på och säga "Plingeling".

Cyklar är fan nästan det bästa i hela spelet xD Har hittills hittat två cyklar. Den första var nästan helt paj men den rullade iallafall. Cyklade till min kompis som var inne i ett hus och lootade. Jag gick in i huset och tog lite saker, då går han ut och tar min cykel och cyklar ner med den i vattnet...
Den andra gången cyklade jag mitt ute i ingenstans och helt plötsligt hör jag ett skott vina förbi, sekunden senare ligger jag på marken med blod sprutande ur huvudet :/
Vad har folk emot cyklar egentligen?

Visa signatur

5800X3D | RTX 4090 | O11 EVO custom loop | AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yarrgen:

Cyklar är fan nästan det bästa i hela spelet xD Har hittills hittat två cyklar. Den första var nästan helt paj men den rullade iallafall. Cyklade till min kompis som var inne i ett hus och lootade. Jag gick in i huset och tog lite saker, då går han ut och tar min cykel och cyklar ner med den i vattnet...
Den andra gången cyklade jag mitt ute i ingenstans och helt plötsligt hör jag ett skott vina förbi, sekunden senare ligger jag på marken med blod sprutande ur huvudet :/
Vad har folk emot cyklar egentligen?

Problemet är nog att alla vill ha sig en egen cykel, who can blame them

Episkt!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av KKay:

Hände i SE 6(?) för någon vecka sen med, jäklar vad folk blev pratglada

Ganska roligt att lyssna på

Visa signatur
Permalänk

mitt värsta är väl när jag var vid den stora flygbasen norrut. jag loggade in (det är mörkt) och checkar om det finns några personer et var inga sen så börjar jag loota i militära husen på väg ner ser jag 5 personer uppe i ett av husen som står och siktar på mig pew pew och jag dog helt chance lös asså att en folk orkar sitta och kampa på 10man server ibland förstår jag mig inte på detta spel

Permalänk
Medlem

Var nyligen med om en händelse som fick mig att garva riktigt ordentligt Först och främst så går vi på en riktigt lång vandring, från Elektro till International Airfield. Där hittade vi en M4A1 Holo som jag självklart började använda, sedan så går jag ut och tittar lite medan polaren sitter kvar i barracken, då loggar en snubbe in med AK och allt som polaren dödar direkt, vet inte ens om han hann komma in innan han dog. Efter denna händelse så drar vi ifrån så fort vi kan och bestämmer oss för att gå mot Devil's Castle, när vi väl är framme så går vi självklart upp på toppen av tornet, tittar ut lite och jag börjar kolla igenom min gear.

Då kommer en snubbe som loggar in bakom mig som självklart siktar mot mig direkt, men min polare hinner lägga tiotals kulor mot honom med Full-Auto AK. Då börjar min polare loota honom och jag ser direkt att det kommer en till spelare och jag skriker "DET ÄR EN TILL BAKOM DIG" samtidigt som jag skjuter och vi plockar honom tillsammans.

Vi fick en rejäl belöning för vår grymt intensiva insats. Spelarna har allt möjligt på sig som Nightvision, GPS, AS50 och även en Coyote Backpack. Det tackar vi gud för!

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av sskludde:

Äntligen hittar man nightvision för första gången!

Visa signatur

poniponiponi

Permalänk

Hade en liten rolig incident förut vid en crashad heli. Zoombiespawnen vid helin ballar ur och plötsligt kryllar det av dom, 30-40 militärzoombies. Kastar en smoke och får bort dom flesta. Sen lubbar jag bort en granat mot zoombiesarna. Efter det ballar min gubbe ur och börjar kasta granater åt alla möjliga håll (trots att jag bara hade en nade på mig) och spränger ena polarn i luften. Bilen ryker nästan också av granatregnet

Permalänk
Medlem

Hackers.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackbrich:

Hade en liten rolig incident förut vid en crashad heli. Zoombiespawnen vid helin ballar ur och plötsligt kryllar det av dom, 30-40 militärzoombies. Kastar en smoke och får bort dom flesta. Sen lubbar jag bort en granat mot zoombiesarna. Efter det ballar min gubbe ur och börjar kasta granater åt alla möjliga håll (trots att jag bara hade en nade på mig) och spränger ena polarn i luften. Bilen ryker nästan också av granatregnet

Zoombie spawnen ballade ut senast jag besökte en helikopter krash med, jag överlevde dock inte vilket var lite demoraliserande xD

Permalänk

Ett av mina värsta scenarion hitils är när jag lootade en heli crash, hittade en DMR och en L85:a(Perfekt för mig, lonewolf som jag är)
sen precis efter jag tagit upp L85:an så står det "No message received", loggar in på någon random SE server, spawnar ungefär 20 meter från där helikoptern var på den andra servern och ser att jag inte har kvar l85:an så jag kollar på fraps filmen (spelade in allt)när jag klickade disconnect från servern som kraschar (stavning, lol) och då ser jag vilken server jag var inne på, loggar in på den och ser att det inte är någon helikopter där, kollar runt lite och ser då en till helikopter, går dit och hittar en till L85:a och en M107, Hur stor är chansen att man hittar 2st l85:or på mindre än typ 3minuter o.o

Har allt på film och funderar på att ladda upp

Permalänk
Skrivet av Dayz-Nooben:

Ett av mina värsta scenarion hitils är när jag lootade en heli crash, hittade en DMR och en L85:a(Perfekt för mig, lonewolf som jag är)
sen precis efter jag tagit upp L85:an så står det "No message received", loggar in på någon random SE server, spawnar ungefär 20 meter från där helikoptern var på den andra servern och ser att jag inte har kvar l85:an så jag kollar på fraps filmen (spelade in allt)när jag klickade disconnect från servern som kraschar (stavning, lol) och då ser jag vilken server jag var inne på, loggar in på den och ser att det inte är någon helikopter där, kollar runt lite och ser då en till helikopter, går dit och hittar en till L85:a och en M107, Hur stor är chansen att man hittar 2st l85:or på mindre än typ 3minuter o.o

Har allt på film och funderar på att ladda upp

Haha, vi hittade två L85A2 AWS på samma heli crash i förrgår, strax utanför International Airfield

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Den som gapar efter mycket titulerar jag denna händelse.

Mitt första liv någonsin, jag är ca 2h in och har pistol, hagel och ett stor backpack.

Detta går ju smidigt tänker jag och springer omkring och lootar som bara den.
Ser en lada och springer dit, på vägen springer jag på ett litet kamouflagetält som jag lootar på lite käk.
När jag kommer fram till ladan så hittar jag inget speciellt men på vägen därifrån börjar det smälla bakom mig, någon skjuter zombies jag lämnade på vägen till ladan.

Shit tänker jag här är det bäst att drar, så jag springer emot skogen och precis när jag kommer in i skogen så hittar jag ett till litet kamouflagetält.

Lootar och ser en AKS-74u WOOOOOOOOOOT! Börja plocka runt i mitt fulla backpack för att kunna ta den.
Det är nu det går åt pipan, person som sköt tidigare kommer upp i ryggen på mig och skjuter mig direkt, död.

Nästa gång, död den som skjuter i ditt område och loota i fred.

Ps. Hittade en AKM på mitt tredje liv i Elektro så nu är jag en glad campare igen.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Mitt värsta scenario är att jag inte börjat spela det ännu, hade varit sugen men TS, och så många mer (?) verkar roa sig alltför mycket med PK. Så skippar att spela och fortsätter nöta på min egenstartade minecraftserver istället.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackbrich:

Hade en liten rolig incident förut vid en crashad heli. Zoombiespawnen vid helin ballar ur och plötsligt kryllar det av dom, 30-40 militärzoombies. Kastar en smoke och får bort dom flesta. Sen lubbar jag bort en granat mot zoombiesarna. Efter det ballar min gubbe ur och börjar kasta granater åt alla möjliga håll (trots att jag bara hade en nade på mig) och spränger ena polarn i luften. Bilen ryker nästan också av granatregnet

Haha, skrattretande!

Skrivet av SayZk:

Zoombie spawnen ballade ut senast jag besökte en helikopter krash med, jag överlevde dock inte vilket var lite demoraliserande xD

Även hänt mig ett antal gånger, vilket gjort att man inte vågat ta sig dit.

Skrivet av Dayz-Nooben:

Ett av mina värsta scenarion hitils är när jag lootade en heli crash, hittade en DMR och en L85:a(Perfekt för mig, lonewolf som jag är)
sen precis efter jag tagit upp L85:an så står det "No message received", loggar in på någon random SE server, spawnar ungefär 20 meter från där helikoptern var på den andra servern och ser att jag inte har kvar l85:an så jag kollar på fraps filmen (spelade in allt)när jag klickade disconnect från servern som kraschar (stavning, lol) och då ser jag vilken server jag var inne på, loggar in på den och ser att det inte är någon helikopter där, kollar runt lite och ser då en till helikopter, går dit och hittar en till L85:a och en M107, Hur stor är chansen att man hittar 2st l85:or på mindre än typ 3minuter o.o

Har allt på film och funderar på att ladda upp

Skrivet av Lasergurka:

Haha, vi hittade två L85A2 AWS på samma heli crash i förrgår, strax utanför International Airfield

Snacka om tur!

Skrivet av Coca:

Den som gapar efter mycket titulerar jag denna händelse.

Mitt första liv någonsin, jag är ca 2h in och har pistol, hagel och ett stor backpack.

Detta går ju smidigt tänker jag och springer omkring och lootar som bara den.
Ser en lada och springer dit, på vägen springer jag på ett litet kamouflagetält som jag lootar på lite käk.
När jag kommer fram till ladan så hittar jag inget speciellt men på vägen därifrån börjar det smälla bakom mig, någon skjuter zombies jag lämnade på vägen till ladan.

Shit tänker jag här är det bäst att drar, så jag springer emot skogen och precis när jag kommer in i skogen så hittar jag ett till litet kamouflagetält.

Lootar och ser en AKS-74u WOOOOOOOOOOT! Börja plocka runt i mitt fulla backpack för att kunna ta den.
Det är nu det går åt pipan, person som sköt tidigare kommer upp i ryggen på mig och skjuter mig direkt, död.

Nästa gång, död den som skjuter i ditt område och loota i fred.

Ps. Hittade en AKM på mitt tredje liv i Elektro så nu är jag en glad campare igen.

Nybörjartur!

Skrivet av MoNkeY-05:

Mitt värsta scenario är att jag inte börjat spela det ännu, hade varit sugen men TS, och så många mer (?) verkar roa sig alltför mycket med PK. Så skippar att spela och fortsätter nöta på min egenstartade minecraftserver istället.

Tråkigt att höra att du avstår från en sån fantastisk mod.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem

mitt värsta scenario upp stod för 2 dagar sedan när jag betalade för spelet och installerade det, när jag väl kom in så insåg jag att jag inte kan göra någonting åt min situation. jag kan springa för mitt liv och kommer aldrig få tag på ett vapen plus att man inte kan hoppa i spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hede:

mitt värsta scenario upp stod för 2 dagar sedan när jag betalade för spelet och installerade det, när jag väl kom in så insåg jag att jag inte kan göra någonting åt min situation. jag kan springa för mitt liv och kommer aldrig få tag på ett vapen plus att man inte kan hoppa i spelet.

Spring inte, gå hukad eller åla annars är du dead meat.

Skulle du emot förmodan få en zombie på dig, spring full sprint. Du kan inte dö så länge du springer och springer du runt ett hörn eller igenom en byggnad tappar zombies dig lätt.

Vapen hittar man lite här och där men lättas är faktiskt att gå ut i skogen, hitta en by och i en by finns ofta en lada. I lador är det hög chans för någon typ av vapen.

Sist men inte minst, var inte rädd för att dö i ett spel!

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

En fuskare eller serverlagg, gjorde så att jag spawnade i trappen vid Devils Castle. Första gången gick bra, inte andra. Föll ner för hela men lyckades överleva med brutna ben. Tur som fan att jag hade väskan full av droger så att han jag satt i skype med kunde hjälpa mig på benen igen. Då var det på liv eller död, hade riktigt fint gear.

Visa signatur

i5 6600k 4 Ghz , 8 GB DDR4-RAM , Asus Strix GTX980 , 1 TB HDD + 256 GB SSD , Asus moderkort av modell jag ej minns namn på, Corsair C70 Svart

Permalänk
Skrivet av tippen:

Verkar som det. Jag som tyckte Day-Z lät kul. Men jag får tänka om

Hoppas det inte blir "förstört" av folk som bara skjuter på allt och alla... , Köpte Arma 2 för att kunna spela Day-Z (laddar ner det nu)

Permalänk
Medlem

Mina erfarenheter efter 10 h spel är att alla skjuter på allt o alla, spec när man bara har brandyxan. Blir nermejjad så fort jag närmar mej nån av electro/cherno. Men det säger väl bara hur dålig jag är.

Visa signatur

Hail to the 2600k

Permalänk
Medlem

Har letat en hel del idag efter bra vapen vid heli crash sites, och nu när jag hittar en AS50 med två magasin så blir det "Session Lost" EXAKT när jag ska plocka upp den.

Permalänk
Medlem

Inte alls lika episk historia som er andras men ganska skrattretande. Jag och polarn möttes upp efter fresh spawn. Hittade tonvis av ok gear. Och är beredda att börja vandra in i mapen. då faller jag ner för 1 (!!!) trappa och instant-dör...

Visste inte om jag skulle skratt eller gråta

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039

Permalänk
Medlem

Råkar av misstag trycka på Respawn när jag ska trycka på Options!

Lyckan är gjord!

Visa signatur

| AMD R9 3900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Palit Jetstream 2070 Super | 16GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pertan:

Råkar av misstag trycka på Respawn när jag ska trycka på Options!

Lyckan är gjord!

Ouch!

Visa signatur

poniponiponi

Permalänk
Medlem
Skrivet av arde_81:

Mina erfarenheter efter 10 h spel är att alla skjuter på allt o alla, spec när man bara har brandyxan. Blir nermejjad så fort jag närmar mej nån av electro/cherno. Men det säger väl bara hur dålig jag är.

Tyvärr så har det blivit så med DayZ under den senaste tiden.

Skrivet av JackeShan:

Har letat en hel del idag efter bra vapen vid heli crash sites, och nu när jag hittar en AS50 med två magasin så blir det "Session Lost" EXAKT när jag ska plocka upp den.

Skrivet av Laggboxx:

Inte alls lika episk historia som er andras men ganska skrattretande. Jag och polarn möttes upp efter fresh spawn. Hittade tonvis av ok gear. Och är beredda att börja vandra in i mapen. då faller jag ner för 1 (!!!) trappa och instant-dör...

Visste inte om jag skulle skratt eller gråta

Så typiskt!

Skrivet av Pertan:

Råkar av misstag trycka på Respawn när jag ska trycka på Options!

Lyckan är gjord!

Skönt att Respawnknappen blir avaktiverat i 1.7.2.4 då

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av cthul:

Ungefär så ja.. Sen blir det inte bättre av att ALLA knäpper en.. Trots att man skriker NO WEAPONS, NO THREAT TO YOU! gah..

Skrivet av sskludde:

Skönt att Respawnknappen blir avaktiverat i 1.7.2.4 då

Skulle inte ens trycka på respawn, förlorade allt jag hade :devil Men skönt att den blir avaktiverad.

Visa signatur

| AMD R9 3900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Palit Jetstream 2070 Super | 16GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk

Jag och polarn stötte på en annan player vid en grusväg några kilometer SE om Devils Castle förut. Den andra spelaren skjuter min polare så han blir liggandes med 2k blod. Jag skjuter lite avledande eld fast jag inte ser han längre medan jag springer till skydd vid en gran.
Det är en 3dp:off server så det är svårare att se folk btw... Jag leanar ut från granen och ser hur han reser sig upp ur gräset med sin ghillie. Sätter 5-10 skott i han med min m249'a så han dör. Avvaktar lite vid granen innan jag kryper bort till polarn och ger han vård.

Vi väntar en stund till och kollar runt lite innan vi smyger fram till den döda banditen. Jag börjar loota honom. Pulsen är fortfarande hög som faen. Slänger ner hans NVG, Rangefinder och andra godbitar i ryggan och trycker "hide body". Precis när jag gjort det smäller en granat av nära oss. Vi får panik och börjar springa. Någon skjuter med granatkastare mot oss, det är explosion efter explosion blandat med vanlig skottlossning. Vi springer i 15-20 minuter med det här skjutandet efter oss innan vi lyckas komma undan dom. Hjärtattacken var nära här, fy fan..

Någon som känner igen sig? Servern är DE112, ganska många svenskar där.

Permalänk
Medlem

Vi var kanske 5 pers som spelade och alla vi var i våran bas. Vi hade en bil och massor av vapen. Vi blev alla samtidigt kickade och när vi loggade in samtidigt så blev vi dödade allihopa av en kille som matade på oss med maskingevär när vi laddade :/ Allt gick förlorat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pertan:

Råkar av misstag trycka på Respawn när jag ska trycka på Options!

Lyckan är gjord!

Hahaha samma har jag gjort 2 gånger nu ! ganska så jobbigt xD

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 CPU Ryzen 3900x CPU-kyl Corsair Hydro H115i GPU Asus ROG RTX3080 SSD 1TB Samsung 860 RAM Corsair DDR4 16GB 3600Mhz PSU Corsair RM 850W 80+ Gold Modulär
BILD LG 48" OLED48CX6LB @ 120hz