Permalänk
Medlem

Två Windows 7

Tjena, köpte nyss en ny disk och installerade windows 7 på den, och formaterade den andra med hjälp av windows 7 skivan. Men varje gång jag startar datorn så måste jag välja vilket windows jag ska starta (väljer jag de jag tog bort får jag fel meddelande).
Jag har prövat att gå in i msconfig och ta bort de extra windows men då står det "Systemkonfiguration kan inte spara den ursprungliga startkonfigurationen för en senare återställning. Ändringar i startkonfigurationen kommer att återställas. Det går inte att hitta sökvägen."
Min gamla disk har föresten "System Reserved" delen, vet inte om den borde ha varit på den nya?

Permalänk
Hedersmedlem

hej, om du inte har nåt på den gamla disken så kan du ju installera windows 7 på den igen så borde du kuna ta bort det efter

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bl0m1:

hej, om du inte har nåt på den gamla disken så kan du ju installera windows 7 på den igen så borde du kuna ta bort det efter

jo, kanske, men finns det inge lättare sätt?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Högerklicka din C och tryck på egenskaper sedan klicka på diskrensning och låt det ladda, sen klicka på rensa systemfiler, låt det ladda sen bockar du i "tidigare windows installationer" och klickar på OK. Då ska ditt gamla windows försvinna helt från din dator.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED |

Permalänk
Medlem

Fixade det genom att installera om allt, igen..
Men tack för hjälpen ändå!