Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem

Hoppas black rullar ut snart.. Min 920 har börjat segna ihop rejält på sista tiden. Den är brutalt seg ibland när man öppnar ett fönster i IE och sedan ska switcha över till ett annat IE fönster, typ läser aftonbladet sen flippa över hit tar ibland 3-5sec innan den reagerar... (har testat rensa osv osv osv)

får hoppas på att en nollställning(när black kommer) hjälper, förövrigt är jag fortfarande relativt nöjd med mobilen efter 13mån ägande. Småbuggar sitter kvar, vibrator vill ej funka ibland när man går bakåt och ibland funkar den jättebra. Ibland kraschar appar, systemappar osv lite hejvilt när man minst anar det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av miklon:

Tycker tyvärr att glance screen fungerar sådär. Ofta tänds den när den inte ska och förblir släckt när den behövs. Hoppas den biten förbättras också.

Jag tyckte som du innan, men nu är den mer sensitiv, jag har min på 'tittar' och jag upplever den som mer responsiv.

Permalänk
Medlem

Har inte läst igenom alla sidor nu hehe men om man vill ha en windows phone i storlek med iphone 4/5, vilken modell ska man välja då? Tråkigt att mobiler bara blir större o större.. Någon som inte släppts än som har den storleken?

Visa signatur

Chassi: R4 Black CPU: Core i7 3770k @ 4,5 GPU: 2x GTX 780 1150/1600 RAM: Corsair 16GB 1866Mhz Dominator
Mobo: Gigabyte Z77 UP7 SDD: Samsung 840 PRO 256GB PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold
CPU Kylare: H80I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daquis:

Har inte läst igenom alla sidor nu hehe men om man vill ha en windows phone i storlek med iphone 4/5, vilken modell ska man välja då? Tråkigt att mobiler bara blir större o större.. Någon som inte släppts än som har den storleken?

Varför ställer du frågan i en tråd som är specifik för 920'an?
Ställ frågor frågan här så får du nog bra svar http://www.sweclockers.com/forum/75-mobiltelefoner/960176-den...

Märklig fråga du har, gå in på på Nokia eller Prisjakt så får du svaret.

Permalänk
Medlem

verkar som en här i sverige fått senaste firmware nu

http://forums.wpcentral.com/nokia-lumia-920/257186-any-word-n...

om någon annan här har fått den, finns det då någon möjlighet för uppladdning av den ? vi med norsk cv firmware får vänta ett tag till då den inte ens har blivit godkänd

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem

Jag laddar ner uppdateringen nu \o/

Jag hade Update 3 från developer preview om nu någon skulle vara intresserad av att veta det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompe90:

verkar som en här i sverige fått senaste firmware nu

http://forums.wpcentral.com/nokia-lumia-920/257186-any-word-n...

om någon annan här har fått den, finns det då någon möjlighet för uppladdning av den ? vi med norsk cv firmware får vänta ett tag till då den inte ens har blivit godkänd

Jag har norsk firmware på min, och jag har precis hämtat uppdateringen, men då står det så här:

Uppdateringen har hämtats, men det gick inte att öppna den. (80188309)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Jag har norsk firmware på min, och jag har precis hämtat uppdateringen, men då står det så här:

Uppdateringen har hämtats, men det gick inte att öppna den. (80188309)

Jag med äntligen! sjukt att man får den även om nokias webbsida säger annat

vad jag förstår det som så är det antingen belastning eller så uppdateras servern för oss det går efter man klickar några ggr på update knappen

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompe90:

Jag med äntligen! sjukt att man får den även om nokias webbsida säger annat

vad jag förstår det som så är det antingen belastning eller så uppdateras servern för oss det går efter man klickar några ggr på update knappen

Jag får väl försöka några gånger då

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Jag får väl försöka några gånger då

testa starta om mobilen om det inte heller funkar, nu står det "förbereder för att installera" 20% ^^

EDit- Där kom felmeddelandet för mig

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem

Har försökt 5gnger nu. Startat om emellan och ändrat från USA till Finland (bugg i Temple Run 2 som.krävde det för att spara) och får samma felmeddelande. Kommer till:Förbereder för installation:100%. Sen säger den bara 80188309 eller nåt liknande minns inte riktigt.

Kanske så att man kan ladda ner den men inte installera? Som BF4 preload eller nåt för att spara på servrarna?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

Har försökt 5gnger nu. Startat om emellan och ändrat från USA till Finland (bugg i Temple Run 2 som.krävde det för att spara) och får samma felmeddelande. Kommer till:Förbereder för installation:100%. Sen säger den bara 80188309 eller nåt liknande minns inte riktigt.

Kanske så att man kan ladda ner den men inte installera? Som BF4 preload eller nåt för att spara på servrarna?

Skickades från m.sweclockers.com

Ni med norsk mjukvara verkar få det problemet ja. Verkar som folk från andra ställen också har samma problem.
Uppdateringen har snart installerats klart för mig. KLART, allt verkar funka fint.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

Har försökt 5gnger nu. Startat om emellan och ändrat från USA till Finland (bugg i Temple Run 2 som.krävde det för att spara) och får samma felmeddelande. Kommer till:Förbereder för installation:100%. Sen säger den bara 80188309 eller nåt liknande minns inte riktigt.

Kanske så att man kan ladda ner den men inte installera? Som BF4 preload eller nåt för att spara på servrarna?

Skickades från m.sweclockers.com

ja det verkar vara många fler som är drabbade spelar nokia oss ett spratt ??

http://mynokiablog.com/2014/01/13/a-handful-of-users-reportin...

820 samt 920 ägare drabbade tydligen några 925 också

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Ni med norsk mjukvara verkar få det problemet ja. Verkar som folk från andra ställen också har samma problem.
Uppdateringen har snart installerats klart för mig. KLART, allt verkar funka fint.

Varför skulle jag få mjukis från Norge?

sovmorgon imorrn iaf, så åker inte till skolan utan Black!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Ni med norsk mjukvara verkar få det problemet ja. Verkar som folk från andra ställen också har samma problem.
Uppdateringen har snart installerats klart för mig. KLART, allt verkar funka fint.

Varför skulle jag få mjukis från Norge?

sovmorgon imorrn iaf, så åker inte till skolan utan Black!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

Varför skulle jag få mjukis från Norge?

sovmorgon imorrn iaf, så åker inte till skolan utan Black!

Skickades från m.sweclockers.com

Köpte inte du en telefon från Elgiganten? Elgigtanten importerade(importerar?) telefonerna från Norge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

Varför skulle jag få mjukis från Norge?

sovmorgon imorrn iaf, så åker inte till skolan utan Black!

Skickades från m.sweclockers.com

kikade runt lite mer, det ordnas sig snart! en fransman hade samma problem och testade i över 10min för att det sedan funkade fint..
Snart så 8)

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Köpte inte du en telefon från Elgiganten? Elgigtanten importerade(importerar?) telefonerna från Norge.

Nej, denhär är köpt vid Elisa shopit/Saunalahti sommär en helfinsk operatör utan samarbetspartner i andra länder.

Skickades från m.sweclockers.com

Pompe90:Hoppas verkligen det! Vill så ha möjligheten att låsa skärmrotation!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

Nej, denhär är köpt vid Elisa shopit/Saunalahti sommär en helfinsk operatör utan samarbetspartner i andra länder.

Skickades från m.sweclockers.com

Pompe90:Hoppas verkligen det! Vill så ha möjligheten att låsa skärmrotation!

Jo det har jag saknat som in i norden, samt kunna ställa in så att när mobilen ansluter till bilens blåtand så hoppar drive appen igång direkt

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

Nej, denhär är köpt vid Elisa shopit/Saunalahti sommär en helfinsk operatör utan samarbetspartner i andra länder.

Skickades från m.sweclockers.com

Pompe90:Hoppas verkligen det! Vill så ha möjligheten att låsa skärmrotation!

Ah, blandade ihop dig med någon annan då, ursäkta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Ah, blandade ihop dig med någon annan då, ursäkta.

Mänskligt att fela

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Ah, blandade ihop dig med någon annan då, ursäkta.

Min är däremot köp på Elgiganten, med norsk firmware, 3047.0000.1326.2003

Permalänk
Avstängd

Laddar också hem min nu OTA Svart olåst från tele2.

Permalänk
Medlem

Min är också köp på Elgiganten, med norsk firmware, 3047.0000.1326.2003 och jag uppdaterar nu

Visa signatur

Fractal Torrent | Intel Core i9-11900KF | G.Skill Trident Z Neo 3600Mhz | Asus ROG Maximus Hero XIII | Asus RTX 3080 STRIX | Corsair AX1200i |Samsung 970 EVO M.2 250gb | Asus ROG Swift PG267Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av zlang:

Min är också köp på Elgiganten, med norsk firmware, 3047.0000.1326.2003 och jag uppdaterar nu

uppdaterar eller hämtar uppdateringen ? ^^ felkoden kommer efter "förbereder för att installera"

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av zlang:

Min är också köp på Elgiganten, med norsk firmware, 3047.0000.1326.2003 och jag uppdaterar nu

Hoppas att du lyckas för det gör inte jag. Har även provat med omstart och soft reset.

Ett försök till sen ger jag upp

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Hoppas att du lyckas för det gör inte jag. Har även provat med omstart och soft reset.

Ett försök till sen ger jag upp

Skrivet av pompe90:

uppdaterar eller hämtar uppdateringen ? ^^ felkoden kommer efter "förbereder för att installera"

Gah, samma problem även för mig

Visa signatur

Fractal Torrent | Intel Core i9-11900KF | G.Skill Trident Z Neo 3600Mhz | Asus ROG Maximus Hero XIII | Asus RTX 3080 STRIX | Corsair AX1200i |Samsung 970 EVO M.2 250gb | Asus ROG Swift PG267Q

Permalänk

Yay, lyckad uppdatering! Min tjej som har Norsk FW på sin 920 fick dock felmeddelande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPhilicorda:

Yay, lyckad uppdatering! Min tjej som har Norsk FW på sin 920 fick dock felmeddelande.

:'(

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompe90:

Någon som har fått en lyckad uppdatering(svenska firmware antar jag?) kolla om ni kan se firmware i NSU eller dylikt program å kanske ladda upp?
Ryktas nu om att det är Black som är online för uppdatering men inte GDR3 ännu. Man ser ju vilka som har möjlighet att ladda ned på nokias sida.

" Install with the Developer Preview of GDR3 works. "
Alltså om man har DP GDR3 så kan man uppdatera dom som har fått error... Detta verkar styrkas nu att GDR3 inte är inpackad ännu i uppdateringen(OTA). Lustigt att man skickar ut en sådan uppdatering till ALLA ? :S

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh