Permalänk
Medlem

Redigera kod i Java .class fil

Hej!
Jag kör en Minecraft server som igår installerade ett plugin som var lite lustigt utformat, och jag skulle behöva ändra lite i koden för att ändra färg på texten som pluginet använder. Jag öppnar då .jar filen med winrar, hittar .class filen som innehåller den delen kod som behöver ändras, men jag vet inte hur jag ska ändra på den koden, och sen få in det fungerande igen i .jar filen.

Vet inte om det hjälper med detta är kodstycket, med den delen som behöver ändras:

{ this.sc.getDataHandler().addSlotMachine(p.getName(), pay, 0, b); SlotMachine m = this.sc.getDataHandler().getMachine(b); m.setAmount(startingAmount); p.sendMessage(ChatColor.GOLD + "[Slots] " + ChatColor.DARK_GREEN + "Slot Machine Created."); e.setLine(0, ChatColor.YELLOW + "[Slots]"); double tmp = pay - (int)pay; if (tmp != 0.0D) { e.setLine(1, ChatColor.WHITE + pay); } else { e.setLine(1, ChatColor.WHITE + (int)pay); } e.setLine(2, ""); this.sc.getDataHandler().saveSlotData(this.sc.getSlotDataFile()); }

Jag är ganska novis gällande detta så försök ha lite tålamod med mina dumma frågor. Och till er som bara tänker svara "Har du provat att googla?" så är svaret självklart har jag det, men det är väldigt svårt att förstå sig på dessa saker om man inte kan det så bra.

Är tacksam för hjälp!
/ Tobias

Visa signatur

Intel Core i5-3570K @ 3.40Ghz / 16 GB ram / 120 GB SSD / 1 TB HDD / Geforce GTX 580 / Acer s273HL 27" LED

- Windows 8? Avgå!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hemfrid:

Hej!
Jag kör en Minecraft server som igår installerade ett plugin som var lite lustigt utformat, och jag skulle behöva ändra lite i koden för att ändra färg på texten som pluginet använder. Jag öppnar då .jar filen med winrar, hittar .class filen som innehåller den delen kod som behöver ändras, men jag vet inte hur jag ska ändra på den koden, och sen få in det fungerande igen i .jar filen.

Vet inte om det hjälper med detta är kodstycket, med den delen som behöver ändras:

{ this.sc.getDataHandler().addSlotMachine(p.getName(), pay, 0, b); SlotMachine m = this.sc.getDataHandler().getMachine(b); m.setAmount(startingAmount); p.sendMessage(ChatColor.GOLD + "[Slots] " + ChatColor.DARK_GREEN + "Slot Machine Created."); e.setLine(0, ChatColor.YELLOW + "[Slots]"); double tmp = pay - (int)pay; if (tmp != 0.0D) { e.setLine(1, ChatColor.WHITE + pay); } else { e.setLine(1, ChatColor.WHITE + (int)pay); } e.setLine(2, ""); this.sc.getDataHandler().saveSlotData(this.sc.getSlotDataFile()); }

Jag är ganska novis gällande detta så försök ha lite tålamod med mina dumma frågor. Och till er som bara tänker svara "Har du provat att googla?" så är svaret självklart har jag det, men det är väldigt svårt att förstå sig på dessa saker om man inte kan det så bra.

Är tacksam för hjälp!
/ Tobias

Dold text

Pröva att ändra följande på dessa rader.

p.sendMessage(ChatColor.GOLD + "[Slots] " + ChatColor.DARK_GREEN + "Slot Machine Created.");
e.setLine(0, ChatColor.YELLOW + "[Slots]");
e.setLine(1, ChatColor.WHITE + pay);
e.setLine(1, ChatColor.WHITE + (int)pay);

till olika färger så bör du märka vad som händer i clienten. Tänk på att färgerna du byter ska vara på engelska. Du kan exempelvis inte skriva vit utan det behöver vara white

Permalänk

Precis som Raski skriver så ska du ändra färg orden till önskade färger, länkan kan du hitta vilka färger som du enkelt kan använda, du kanske kan använda RGB färger också men då blir det mer komplicerat. Jag tror att jag har hittar klassen som används för att fixa chatColor och där kan du läsa vilka färger som finns och även lägga till egna färger till klassen.

http://jd.bukkit.org/rb/doxygen/d7/d06/ChatColor_8java_source...

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | Sapphire R9 280