Blå 5mm LED 10kr styck kan det vara intressant?

Permalänk

OM allt går bra med denna omgången, dvs om alla betalar som dom skall osv. Så kommer jag att göra det igen, dock kommre det att ta minst en månad innan jag kommer att göra det då jag har tentor just nu + att jag åker hem till sverige igen om ungefär en månad. Jag kommer att starta en ny tråd här om det blir aktuellt igen.

Påmminnelse till alla som ännu inte har betalat att göra detta. Om jag inte har fått mail av er att ni har betalat innnan torsdag denna vecka kommmer jag att stryka er order...

Permalänk
Medlem

Tänkte bara säga att jag har fått mina leds nu. Han är ingen lurendrejare...

Visa signatur
Permalänk

Jups, jag har fårr mina med

Men jag har inte provat dom än...

Visa signatur

*****Athlon xp 2000 ^^ 512mb ddr PC2700 ^^ Seagate 60gb, 120gb^^ Geforce 4 Ti 4400 128mb ^^ Antec 380W *****

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått de dioder jag beställt och allt funkar prima! Tog knappt en vecka. Fick dem fint förpackade i en bit Coca Cola-kartong

Citat:

Ursprungligen inskrivet av so|id
Hur kan man göra så dom lyser mindre?

Vet bara att intensiteten sjunker om du har lägre spänning över dioden. Vid för låg spänning lyser den inte alls. Du kan om du vill göra toppen på dioden matt så att ljuset sprids mer. (kanske risk att andra ögat oxå råkar illa ut )

Visa signatur

=-D

Permalänk

yepp

Fick mina med igår i Cola papper!!

Visa signatur

[Ryzen 9 7900X 4.7GHz] [ASUS Prime B650-Plus] [GTX 4090] [DDR5 64Gb]
+
[2 x Dell 38"]

Permalänk
Medlem

Gunpowderboy:
skriv i tråden så fort man kan beställa igen.. kan skicka pengar i förskott..
bestälningen handlar om ca 40st dioder

Visa signatur

INITIAL D Freek!

Permalänk
Hedersmedlem

Jag fick mina, men inte i Colapapper.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk

jag har inte fått mina

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fick mina igår ...i colapapper

Visa signatur

I frag, therefore I am

Permalänk

EagleSpirit: Dina skickades den 11e så räkna några dagar till.
Xog; Jag kommer att skriva i tråden när det blir en ny vända.

Jag vet att Cola cartong är lite billighets faktor som förpacknings material, men det är det är bara till för att benen inte skall böjas allt för mycket i frakten... plus att om jag hade packat in det mer så hade det gått som "för stort" brev och hade blivit dubbelt så dyr frakt...

Permalänk

Fick mina i förgår, har vart lite inaktiv bara
Ska testa dem idag, fast är det bara jag eller har de blåa 3mm dioderna ett annat blått ljus änn de vanliga från elfa ?
UV dioderna lyser också blått , vilket är lite kul

Permalänk
Hedersmedlem

En diod är strömstyrd, framspänningen måste alltid vara "typical" ex: 3.3V. För att sedan få den att lysa mindre så är det bara att minska strömmen...

dvs ändra värdet i formeln från 20mA till 5-10mA och testa med ett sådant motstånd.

Permalänk

ja shit det var ngt jag glömde fråga när jag beställde vad det är för våglängd på dom blå dioderna. Har provat lite olika blåa men fastnade för våglängd runt 430 eller mindre...

Vet du det Isak vad det är för våglängd på dom små krypen?

Ser nu på 1 sidan att det är 395 på 3mm dioderna... Är det samma på 5mm?

Visa signatur

[Ryzen 9 7900X 4.7GHz] [ASUS Prime B650-Plus] [GTX 4090] [DDR5 64Gb]
+
[2 x Dell 38"]

Permalänk

395 mymeter är UV LEDsens våglängd, vad dom blå ligger på har jag ingen aning om...

Bara för att inte skapa missförstånd, UV ledarna lyser inte blått, men dock lite violett (kanske kan säga att det är lite blått) Det är bara för att dom ligger ganska nära det synliga spektrumet precis som ett blacklight CC rör. Iom att dom är glasklara så syns det mer änn om dom hade varit svarta.

Permalänk
Medlem

Har mailat hoppas på svar.
Mvh
//Clarre

Visa signatur

Om det inte fanns olydiga och nyfikna barn så vore vi kvar på stenåldern.

Permalänk

Clarre: Du kommer att få svar idag...

Då flera som har beställt inte har hört av sig eller betalat kommer jag att släppa deras LED till försäljning under morgon dagen. Det kommer att finnas flera av de 3 olika att köpa. Då jag inte vill ha samma situation som innan (att folk beställer sen inte hör av sig) Kommer dom som tidigare beställt men inte har hört av sig INTE vara välkommna att beställa igen, och dom som beställer måste se till att pengarna finns på mitt konto innom 5 vardagar från beställnings datumet.

Permalänk

Jag är mycket villig att köpa igen då det var så fruktansvärt billigt

Permalänk
Medlem

ligger jag på listan? vile ha 2 st i början på denna post.

Visa signatur

Hopp jag har en MONSTER DATOR. GRR SÄGER DEN...
| Intel E8500 | Asus PQ5-E | Corsair XMS2 Dominator TwinX DDR2 PC8500/1066MHz CL5 2x2GB | Club Ati 4870 1GB @ Hazro 30"TFT 2560x1600 + DELL 2001FP 20.1"TFT | WesterDigital Raptor 300GB Sata2 | CoolIT Vatteenkylning | Logitech diNovo | Tvåa i Coolermaster Contest på optihack-05 !

Permalänk

Dom som vill beställa skicka ett mail till mig, precis som innan (Titta tidigare i tråden för info) Först tillkvarn gäller...

Permalänk

Ny leverans har kommit. Har följande (030421) 15st 5mm blå, 15st 3mm blå, 15st 5mm UV.

Permalänk
Avstängd

kan man få studentrabatt?

Permalänk

woohoo! Fick mina idag.

Visa signatur
Permalänk

Är 3000 mcd mycket??
har sett dom med 11000mcd....

Permalänk
Medlem

skickade ett mejl idag... finns det nåt risk att jag kommer över några?

Permalänk

Skee: Om jag inte har skickat mail till dig ang din bestallning sa har jag inte finns den inte med. Maila mig enligt anvisningarna tidigare i traden sa ar ar du med.

Mod_Mannen: Vad tror du sjalv?? menar inte att vara otrevlig, men just nu sa ligger jag pa en vinst pa ungefar 20 ore per LED. Med tanke pa att en person bestallde, lovade att han skulle skicka pengar vilket fick mig att packetera allt och satta porto pa kuvertet sa ligger jag back ungefar 15kr just nu... Sa nej det finns ingen mojlighet att fa student rabatt. Men om du bestaller 150st eller fler sa kan vi nog komma overrens om ett bra pris.

Till er andra som har skickat mail till mig domsenaste dagarna. Jag kommer tyvarr inte att kunna svara er forran efter fredag da jag har en uppsatts att lamna in och min dj*vla piss dator har dott sa jag far sitta pa biblioteket och skriva... var inte oroliga alla som har bestallt fram tills idag kommer att fa kopa av mig.

Permalänk

r nu klar med min uppsats och kommer att maila till alla som har beställt under dagen, hoppas att ni ursäktar förseningen men en 37 sidors uppsatts om data brottslighet i canada tar ett tag att skriva...
Men som sagt, jag kommer att maila till alla idag. Är det fler som vill beställa så har jag fler led att sälja.

Permalänk
Medlem

har du fått mitt mail med beställningen? för jag fick inget svar från dig igår.. jag beställde 10st 5mm blå led, min adress är joakim_ung@hotmail.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gunpowderboy
r nu klar med min uppsats och kommer att maila till alla som har beställt under dagen, hoppas att ni ursäktar förseningen men en 37 sidors uppsatts om data brottslighet i canada tar ett tag att skriva...
Men som sagt, jag kommer att maila till alla idag. Är det fler som vill beställa så har jag fler led att sälja.

skickade ett mail för ganska länge sedan om 30 blåa 5mm dioder... har inte fått nått svar.. har du inte läs mailet lr får jag inte köpa några?
markus87@telia.com

Permalänk

Mailen skickade till dom som har beställt.
Ursäkta förseningen, men ibland får skolan ta överhanden...

Permalänk
Medlem

idag satte jag in pengarna... hoppas dioderna kommer snart