Permalänk
Medlem

Söker en USB-splitter

Jag undrar om en 2-ports usb-splitter liknande den på bilden finns att få tag i utan att den ska behöva beställas från Kina. Finns det en Svensk återförsäljare som har en sån? Vill helst inte ha en hub.

Visa signatur

Tro på mig

Permalänk
Medlem

Skall du splitta enbart för att strömförsörja saker så kan ovanstående fungera - skall de fungerar som usb-enheter där data förs över så kommer de inte att fungera.

USB precis som SATA, ethernet, display-port etc. med ända till ända-anslutning med terminerade motstånd och det går inte grena upp eller tappa av signaleringen i flera vägar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xxargs:

Skall du splitta enbart för att strömförsörja saker så kan ovanstående fungera - skall de fungerar som usb-enheter där data förs över så kommer de inte att fungera.

USB precis som SATA, ethernet, display-port etc. med ända till ända-anslutning med terminerade motstånd och det går inte grena upp eller tappa av signaleringen i flera vägar.

Ska sitta en liten LED i ändarna bara.

Visa signatur

Tro på mig

Permalänk
Medlem

tror det blir enklast med ebay/kina för en sådan där sak. eftersom kabeln ej stöder standard usb så har jag svårt i se någon sälja sådana i sverige.
det du skulle kunna göra e att köpa kontakter på ex elfa och löda ihop en egen.
https://www.kjell.com/se/sortiment/dator-natverk/kablar-adapt...

Permalänk
Medlem

En sån där kabel kan inte följa USB-standarden. Varje enhet är tvungen att rapportera hur mycket ström som den max använder under vanlig användning och dessutom att kunna sätta sig i strömsparläge när värddatorn säger så.
Eftersom det är ett hårdvaruhack i praktiken så borde du därför inte kunna hitta den i butiker.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.