Iphone 15 presenteras den 12 september

Permalänk
Medlem
Skrivet av Banka:

Vad många verkar glömma, till alla våras förtret, är att Samsung inte heller stödjer hastigheter snabbare än 2.0. Sist minns jag att S22 var 2.0.

Samsung började med USB 3.x med Galaxy S8 https://m.gsmarena.com/samsung_galaxy_s8-8161.php

Sen hade Galaxy Note 3 monstret till kontakt micro-USB 3.0

Permalänk

Ännu bättre batteri tycker redan min 14 PRO Max är overkill i batteriet, får lätt ut lätt 2 dagar med ständigt Spotify 8 timmar om dagen och en Apple Watch kopplad och minnst 10 sot skojar inte kolla min screenshots

Visa signatur

Laptop Asus G18 (G814JZ-N6034W)
Intel Core i913980HX 24 st kärnor ((8P 5.6GHz + 16E 2.2GHz) Antal trådar 32 st
Nvidia GeForce RTX 4080 2330 MHz12 GB, TDP 175w
Ram 32 GB, ((2 x 16GB))DDR5 SO-DIMM (4800 MHz)

Permalänk
Medlem

Alltid trevligt att de pushar på, gör att det blir billigare att uppgradera till senare modeller. Sitter på 11an idag, byter först när inte batteriet klarar 16h varav 8h är arbete.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify Skärm: LG C2 oled GPU: 6950XT CPU: 5800X3D SSD: 480GB, M2 3TB PSU: Dark Power Pro 1,5KW Mobo: TUF GAMING X570-PLUS RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy Tbord: Logitech MX Mech Mini Lurar: DT1990 Pro OS: Win10Pro AI: Tascam 20x20 Monitorer: Yamaha HS7 Router: Wyse 5070 @ opnsense WIFI: Ubiquiti U7 Pro Switch: Zyxel 2.5Gbit. Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Tagit bort långt sidospår, håll er till topic. Tog även bort ett märkligt "Sweclockers får/bör inte skriva om Apple!"-inlägg, says who? Vill man däremot komma med förslag och konstruktiv feedback finns Feedback till SweClockers-forumdelen.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

en touchknapp på sidan som ersätter ljudreglaget på tidigare enheten

Låter som en klar nedgradering. Ändrar ofta volymen när telefonen ligger i fickan; hur ska det gå till med touch?

Det blir högst troligt samma typ av "touchknapp" som Hem-knappen var/är till iPhone 8 exempelvis. Den är touch men ändå en knapp. Så du kommer kunna höja sänka med att föra handen ner i fickan. Att göra det från utsidan fickan kommer du eventuellt inte kunna göra i fortsättningen.

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av car2ns:

Det blir högst troligt samma typ av "touchknapp" som Hem-knappen var/är till iPhone 8 exempelvis. Den är touch men ändå en knapp. Så du kommer kunna höja sänka med att föra handen ner i fickan. Att göra det från utsidan fickan kommer du eventuellt inte kunna göra i fortsättningen.

Det är just det jag vill kunna göra!

Men:

Skrivet av joakim99:

Som jag har förstått det så är det mutereglaget som skall ersättas, inte volymknapparna.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Det är just det jag vill kunna göra!

Men:

Vi får se, allt är ju rykten även om en del saker är bekräftade Du får tyvärr anpassa ditt användningsmönster ibland, även om man inte alltid ska göra det.

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Medlem

Fortfarande hur nöjd som helst med min röda iPhone 13. Tack vare en kompis fick jag låna en iPhone 8 och bekanta mig med iOS 14, sedan iOS 15. Annars hade jag aldrig vågat göra bytet från Samsung (S7).

Min fru knöt sitt abonnemang i två år och kompisen tyckte jag skulle lämna in hans 8:a i inbyte för att den inte gör någon nytta i en låda. Betalade bara 4500 kr för mig.

Efter 20 månader har jag 96% batterihälsa. Vet inte hur det står sig i jämförelse med er andra. Jag hoppas att batteriet ska ha bra kapacitet i tre-fyra år till. Ändå kommer jag att sukta efter iPhone 15.

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk

Har 44 semesterdagar , ska se om jag kan byta in dom till pengar så kanske jag kan klicka hem en 15 PRO . Annars måste jag ta ut sem dagar innan maj för va 5e år försvinner dom. Se vad min chef säger antagligen semester en stor del i vinter eller en summa cash

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hatesunday:

Har 44 semesterdagar , ska se om jag kan byta in dom till pengar så kanske jag kan klicka hem en 15 PRO . Annars måste jag ta ut sem dagar innan maj för va 5e år försvinner dom. Se vad min chef säger antagligen semester en stor del i vinter eller en summa cash

Hade ju själv valt semestern alla dagar i veckan.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

De hoppade över den då det var jubileumsår och släppte istället den extra exklusiva 10;an.

Så med andra ord är det egentligen Iphone 14 de släpper snart?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Nej, det är egentligen Iphone 17.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Beror på hur man räknar. De har släppt en ny "flaggskepps-iPhone" (ibland med olika varianter) varje år sedan 2007, vilket skulle göra det här till iPhone 17 om jag räknar rätt.

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant och se vad dom ljuger om att dom är fört med denna gång ^^ alltid lika roligt xD

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Nej. Här har du en lista: https://www.theiphonewiki.com/wiki/List_of_iPhones

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090 - Fractal North
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Pro M4 Pro 14"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buddaz112:

Fungerar inte riktigt så med ögonen.
Svårt att förklara på rak arm. Är en kombination med ljusets kelvin skala ihop med mängd ljus som exponeras mot ögonen. Själva näthinnan är skadad.
Att dra ner ljusets styrka hjälper enbart till en viss del. Det behövs extra hjälpmedel som sådan som ljuskänslighet.

Det finns en hel drös med olika skärminställningar under Hjälpmedel för diverse synskador, bland annat en ”Minska vitpunkt” med beskrivningen ”minska ljusa färgers intensitet”, gissar det är något sådant du är ute efter? Apple har alltid haft riktigt bra grejer för div. Funktionshinder och synskador.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

Men de hoppade över iphone 9.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

iPhone 2 också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Ja?

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090 - Fractal North
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Pro M4 Pro 14"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Musikälskare

Kommer sitta bänkad, Apple är ett av få företag som faktiskt innoverar imo

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hatesunday:

https://i.imgur.com/YREx8hy.png

Ännu bättre batteri tycker redan min 14 PRO Max är overkill i batteriet, får lätt ut lätt 2 dagar med ständigt Spotify 8 timmar om dagen och en Apple Watch kopplad och minnst 10 sot skojar inte kolla min screenshots

Det är aldrig fel med bra batteritid tänk dig i framtiden när batteriet är slitet och nere på 70%. Då har du fortfarande så telefonen klarar sig en dag utan problem och slipper betala för ett batteribyte. Telefoner används ju i många år nu för tiden.
Jag har ex en Iphone XR som nu är rätt gammal och för mina behov så ser jag inget i en ny telefon som skulle locka mig till byte. Enda jag känner att jag saknar från min 12 mini som jag bytte från är väl att kameran är märkbart sämre men den duger.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Det är aldrig fel med bra batteritid tänk dig i framtiden när batteriet är slitet och nere på 70%. Då har du fortfarande så telefonen klarar sig en dag utan problem och slipper betala för ett batteribyte. Telefoner används ju i många år nu för tiden.
Jag har ex en Iphone XR som nu är rätt gammal och för mina behov så ser jag inget i en ny telefon som skulle locka mig till byte. Enda jag känner att jag saknar från min 12 mini som jag bytte från är väl att kameran är märkbart sämre men den duger.

Ja räknar med min användning så borde jag kunna ha den många år framöver , men mest orolig sen efter några år att den ska dö ute i kylan . Skottar mycket vägar på vintrarna med fyrhjulingen och då behövs mobilen verkligen för att ha Maps igång och några samtal när man är klar med just den vägen så man kan få nästa direktiv på vart man ska åka och skotta. Och då får mobilen absolut inte dö av någon anledning .

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Pelegrino:

Beror lite på kanske har mycket ledig tid just nu jobbar endast på helgerna så kanske överväger att spara 12 dagar ifall att det blir ju ändå en hel månads ledighet, så kan ja växla in resterande dagarna men få se på måndag vad min chef säger

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det finns inte mycket som är tråkigare och ointressantare än en ny iphone lansering.
Mobiltelefoner är redan nog bra även om man alltid önskar bättre batteritid och förbättringarna med nyare modeller upplevs mindre och mindre.

Permalänk
Datavetare

Känner inget behov alls av att byta ut nuvarande Iphone 12 Pro Max.

Ser ändå fram emot detta event, skulle vara kul att uppgradera M1 MacMini:n och rimligen sitter det samma mikroarkitektur i Iphone 15s Bionic A17 krets som senare kommer i M3 (ryktet säger oktober-november). M3 kanske är lite högre klockad, men historiskt har det handlat om ~10 % högre frekvens i M-kretsarna.

Läckorna låter lite bra för att vara sant, de pratar om att A17 ska prestera >3200 poäng i Geekbench 6. Stämmer det kommer redan Iphone ha högre ST prestanda än 13900K och 7950X!

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

Givet värdet av semesterdagarna denna sommar = sitta och titta ut på regnet så hade jag valt en ny iphone istället alla dagar i veckan.

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Skrivet av Ibis:

Det finns en hel drös med olika skärminställningar under Hjälpmedel för diverse synskador, bland annat en ”Minska vitpunkt” med beskrivningen ”minska ljusa färgers intensitet”, gissar det är något sådant du är ute efter? Apple har alltid haft riktigt bra grejer för div. Funktionshinder och synskador.

Provade vitpunkt på äpple tv
Var inte min grej. Kör där röd text. Och light visibility. Tydligen är min Android TV version för gammal. Blev tvungen att öppna upp en äpple tv box som låg och samlade dust i garderoben. Fick inte röd text att fungera ordentligt när jag ser på streamingtjänst.
På Android, S22u kör jag svart bakgrund i meny, på skrivbordet när jag skriver. Är det gul bakgrundsfärg så bokstäverna visas tydligt. Lägsta möjliga ljusstyrka.
Provat filter inställning som finns på Samsung. Ingen utav de passade mina behov.
Nästa gång måste jag prova vilken som passar mig. Som sagt haft Iphone förut. Föredrar nog ändå Android lite mer. Får se.

Permalänk
Medlem

Väntar på något "nytt" inom telefon.. Länge sedan någon presenterade något nytt!

Synd att LG försvann de hade kreativa ideer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Känner inget behov alls av att byta ut nuvarande Iphone 12 Pro Max.

Ser ändå fram emot detta event, skulle vara kul att uppgradera M1 MacMini:n och rimligen sitter det samma mikroarkitektur i Iphone 15s Bionic A17 krets som senare kommer i M3 (ryktet säger oktober-november). M3 kanske är lite högre klockad, men historiskt har det handlat om ~10 % högre frekvens i M-kretsarna.

Läckorna låter lite bra för att vara sant, de pratar om att A17 ska prestera >3200 poäng i Geekbench 6. Stämmer det kommer redan Iphone ha högre ST prestanda än 13900K och 7950X!

Har en 12 PRO Max med. Tyckte att batteritiden hade blivit betydligt sämre sen jag bytte till Fello. Märkte att inställningarna låg forcerat på 5G och Wifissamtal av. Ändrade till 4g och wifissmtal på och batteriet håller betydligt bättre.