Permalänk
Medlem
Skrivet av Laddin:

Har kikat runt en del nu på tester, youtubevideos och forum. Bestämde mig för att hugga till på en Dreame L10s Ultra för nu kampanj 6990:-

Känns som att den var hyffsat prisvärd för att få relativt premium-funktioner. Ett steg upp, så kostar det ca 11-12000 kr (Dreame L20, Roborock S8 Pro, Roborock Q Revo MaxV (ej kommit ut i europa ännu men lär landa typ där)). Och sen nästa steg premium-premium 16-17000 kr, jo tjena. Den gamla Q Revo (inte MaxV) är på kampanj/utförsäljning nu för 7700 kr för den som är intresserad. Tyckte l10s-skåpet såg snyggast ut också, till att pryda min lägenhet.

Ja länk tack! Har en på nedervåningen jag är väldigt nöjd med, för 6990kr kanske övervåningen kan bli ren också, trist att släpa den upp för trappen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av koSmiQ:

Vart hittar du för det priset? Ser 7990 på prisjakt men 6990 var ju ett väldigt bra pris

Skrivet av Bjirn:

Ja länk tack! Har en på nedervåningen jag är väldigt nöjd med, för 6990kr kanske övervåningen kan bli ren också, trist att släpa den upp för trappen...

Komplett och Power hade den på kampanj i förra veckan, tog slut idag. Om ni ber lite snällt i chatten kanske de löser det? Annars lär det väl komma fler. Q revo MaxV kändes ändå lockande men pallar inte vänta och den lär som sagt hamna på 12000. 🤔

Permalänk

Hej alla!
Vilken tror ni är bäst sätt till pengarna, roborock S8 eller Q8? Är S8 värd det höga priset eller fungerar Q8 bra?

Permalänk
Medlem

Bor i en lägenhet på 56 kvadratmeter och har hund och vill ha en robot som har avläsning så den märker av hunden när den åker runt i lägenheten. Har ganska rejäla trösklar vilka klarar av detta.

Tömning station är inte krav men bara ett plus om det finns.

Vad rekommenderar ni?

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MisterTipp:

Hej alla!
Vilken tror ni är bäst sätt till pengarna, roborock S8 eller Q8? Är S8 värd det höga priset eller fungerar Q8 bra?

Antar att det är funktioner som skiljer dom åt vet att moppen går att lyfta på S8 tex vid mattor det fungerar inte med Q8.

S8 ska ha sonisk vibrationer på moppen.

6000 vs 5500 i sugkraft lär inte märkas så mycket.

S8 står som husdjurs vänlig enligt Prisjakt.

Säkert lite mer funktioner om man läser på om maskinerna.

Blev faktiskt en beställning av S8 som fyndvara billigare en Q8 max och hoppas den fungerar för det jag behöver.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Jag sålde min Roborock när jag flyttade till min nya lägenhet. Hade inga trösklar i gamla bara sådana guld tunna trösklar. Som roboten kom över utan peoblem. Men i nya lägenheten har jag höga trösklar i alla rum. En trea på 85kvm. Blev vara strul med kartan och roboten försökte lokalisera sig när jag flyttade den för hand över trösklarna och lokaliseringen misslyckades och hela kartan över lägenheten försvann hela tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazisten:

Jag sålde min Roborock när jag flyttade till min nya lägenhet. Hade inga trösklar i gamla bara sådana guld tunna trösklar. Som roboten kom över utan peoblem. Men i nya lägenheten har jag höga trösklar i alla rum. En trea på 85kvm. Blev vara strul med kartan och roboten försökte lokalisera sig när jag flyttade den för hand över trösklarna och lokaliseringen misslyckades och hela kartan över lägenheten försvann hela tiden.

Tackar för informationen hitta dessa tröskel ramper från Amazon om man vill ha plåtar över så måste man ta bort tröskeln för att få som du haft före och antar att min hyresvärd ej uppskattar detta. Men bara man kan återställa till flytt så lär dom inte säga något.

(Black, 100 * 10 * 3cm) https://amzn.eu/d/9RMPJ4z

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazisten:

Jag sålde min Roborock när jag flyttade till min nya lägenhet. Hade inga trösklar i gamla bara sådana guld tunna trösklar. Som roboten kom över utan peoblem. Men i nya lägenheten har jag höga trösklar i alla rum. En trea på 85kvm. Blev vara strul med kartan och roboten försökte lokalisera sig när jag flyttade den för hand över trösklarna och lokaliseringen misslyckades och hela kartan över lägenheten försvann hela tiden.

Blev faktiskt att jag tog bort trösklarna och sparat dessa och valde aluminium lister med nivåskillnad och betydligt snyggare och praktisk för roboten och slipper man själv tänka på höga trösklar.

Sedan om man byter lägenhet någon gång är det enbart och montera tillbaka original trösklarna.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Blev faktiskt att jag tog bort trösklarna och sparat dessa och valde aluminium lister med nivåskillnad och betydligt snyggare och praktisk för roboten och slipper man själv tänka på höga trösklar.

Sedan om man byter lägenhet någon gång är det enbart och montera tillbaka original trösklarna.

<Uppladdad bildlänk>

Mina trösklar ser ut såhär.

Hur sågar man best bort dessa eller hur man gör?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazisten:

Mina trösklar ser ut såhär.

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Hur sågar man best bort dessa eller hur man gör?

Kofot och försiktigt rycka upp dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Owlbeast:

Kofot och försiktigt rycka upp dom.

Ok tack!

Permalänk
Medlem

Min Roborock S5 Max har tuggat på dagligen i snart 3 år utan några helst problem, har bytt huvudborsten en gång till en 3e parts samt bytt filter/sidoborste ett par gånger nu 3e parts delar då det säljs ett kit för runt 100kr på Temu av tveksam kvalitet men orkar inte lägga ner några pengar på en 3 år gammal robotdammsugare.

https://www.temu.com/se-en/1set-for-xiaomi-roborock-s5-s502-0...

denna verkar vara den uppdaterade varianten? borsten är som tur är förändrad då den ursprunliga som jag har drar åt sig katthår som man måste rensa varje gång man tömmer den.

https://www.elgiganten.se/product/hem-hushall-tradgard/dammsu...

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Owlbeast:

Kofot och försiktigt rycka upp dom.

Mina var spikade i 3 spik så lyfte lite i kanten och spika ner för att få ut spiken lite ur tröskeln och drog ut spiken sedan hamra åt sidan.

Har man kofot är det såklart enklare med samma teknik.

Du vill ha bort tröskeln hela så man ska ej såga i tröskeln.

För då kan senare återställa och spika tillbaka dessa vid flytt.

Så såg mina ut före som jämförelse.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Tar de i bakkant på dörrkarmen i nederkant mot tröskeln kan du behöva såga bort en bit och ta bort med stämjärn.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Kör en gammal S5 i vardagsreummet, och en QRevo i resten av huset, magisk med roterande moppar istället för den tråkiga vibrerande moppen!

Kan rekomendera Qrevo, med självtömning, och tvättar och sjöljer mopparna med eftertork och värme

Visa signatur

CPU:5800X
GPU: 3080OC
Jag är mindre sosse än dig #Folding #Sweclockers #AnvänderMinGPU
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...
https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk

Haft en Dreame L10S Ultra sedan 5 månader tillbaka. RIKTIGT nöjd, bytte från en roborock 6maxv.

Permalänk
Medlem

Kan säga att vibra mopp på S8 tar knappt fläckar inte ens på deep clean resten gör den bra.

Hur är dessa roterande på Q Revo & L10S ultra

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Kan säga att vibra mopp på S8 tar knappt fläckar inte ens på deep clean resten gör den bra.

Hur är dessa roterande på Q Revo & L10S ultra

Har en Q Revo, skulle aldrig köpa en annan.

Visa signatur

CPU:5800X
GPU: 3080OC
Jag är mindre sosse än dig #Folding #Sweclockers #AnvänderMinGPU
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...
https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

iRobot Roomba Combo i8 vann testet i Råd & Rön.

Permalänk
Medlem

Har suttit och kollat bra länge nu efter en men då jag sitter med 3 trappor har det aldrigt blivit läge att köpa en då jag känner att jag lika gärna kan göra det själv om jag ändå måste flytta roboten varje gång jag vill köra en annan våning.
Men sitter och hållar tummarna nu för denna, https://migorobotics.com/ dom skickar ut den till folk för att testa i sommar om planen håller bara hoppas den är lika bra som dom får den att verka vara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joonlol:

Har suttit och kollat bra länge nu efter en men då jag sitter med 3 trappor har det aldrigt blivit läge att köpa en då jag känner att jag lika gärna kan göra det själv om jag ändå måste flytta roboten varje gång jag vill köra en annan våning.
Men sitter och hållar tummarna nu för denna, https://migorobotics.com/ dom skickar ut den till folk för att testa i sommar om planen håller bara hoppas den är lika bra som dom får den att verka vara

Har Kickstarter redan varit då man ej får upp denna från länken på hemsidan och vad är beräknat pris.

När man läser på om maskinen med 500 kvadratmeter på en laddning, stort batteri, station, klättra i trappor så verkar denna bli ganska dyr.

Moppen är detta liknande vibra mopp som Roborock.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Har idag Roborock Q7 Max och den funkar ju okej, inget speciellt eller så.
Men klurar över om det är värt att satsa mer på moppfunktionen inför nästa robotdammsugare? Vad anser ni andra? Ska man prioritera det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Har Kickstarter redan varit då man ej får upp denna från länken på hemsidan och vad är beräknat pris.

När man läser på om maskinen med 500 kvadratmeter på en laddning, stort batteri, station, klättra i trappor så verkar denna bli ganska dyr.

Moppen är detta liknande vibra mopp som Roborock.

Ja den är klar på kickstarter låg på runt 850$ där ska ligga på strax över 1000$ när dom släpper den så över 10k lär den ju landa på i sverige så jag ganska dyr. Men om man jämför med premium segmentet på dammsugare så ligger dom ju nästa där redan så får se vad omdömmen säger om den innan man slår till.

moppen som jag fattar är inte vridbar utan "släpar" bakom själva roboten.

Permalänk
Medlem

När kommer månne robotdammsugardrönaren med AI?

Som kan flyga, enkelt ta sig över lister/kanter och även komma åt uppe på olika ytor och på lister m m.

Med AI/maskininlärning för att hitta bästa angreppsvinkeln och verkligen se till att komma åt överallt utan att suga upp det den inte ska.

Får stänga dörrar och fönster så att den inte smiter till grannarna som katter tydligen brukar kunna göra för en del.

Men över lag, frånsett den utsvävningen, så kräver en robotdammsugare att man håller undan så att den kommer åt och inte heller fastnar. Kan inte tro att den bara magiskt fixar allt, för det krävs städhjälp. Får se den som en kompletteringsstädning.
Skurning med automatisk påfyllning/tömning och mopprengöring kanske verkar som onödig lyx, men är rätt praktiskt för att öka skurfrekvensen. Finns nog fortfarande mycket kvar att förbättra dock, är väldigt långt ifrån skurmaskiner som städerskorna använder.
Att byta ut en i övrigt välfungerande mot en med skurning kan vara lockande, beror ju på vad man är ute efter. Dammsuger inte mycket bättre och skurningen är inte direkt revolutionerande än.

Har en S7 MaxV Ultra, funkar bra för sin klass men används inte så hemskt ofta då jag har lite för mycket saker/möbler m m att ordna till för varje gång och då är det nästan lika bra att ta manuellt med en rejält mycket kraftigare elansluten.

Permalänk
Medlem

Perfekt tråd, dags att köpa en ny dammsugare.

Är lite inne på Roborock Q5 PRO+
https://www.power.se/hushaall/rengoring-och-dammsugning/robot...

Eller Dreame, har ock inte hittat vilken som passar mig bäst:

Förutsättningar:
2 rum, 60kvm
Endast hög tröskel ut ur badrummet
två katter, så mycket hår och ibland en spya på golvet
Budget ~5k

Funktion som premieras är att kunna stänga av zoner, självtömning och ljudnivå

Hör gärna förslag på konkurrenter mot Roborock Q5

Visa signatur

|| Ryzen 5900X || Asus Rog B550-f Strix || MSI 6800 XT || Ripjaws V 3600mhz-CL16 (b-die) || NOCTUA NH-U12A || NZXT C850W || WD Black SN750 1tb ||WD Black SN850 1tb || Crucial MX300 525gb || Seagate 3tb 7200rpm || Acer XB271HU || LG 27GL850 ||

Permalänk
Medlem

Någon som har erfarenhet av Dreame D10s Plus?

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 3
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem

dreame x40 har kommit, den ser ut att lösa problemet med hörn många stört sig på.
personligen är dreme favoriten för hus/lägenhet då dom är grymma på att undvika att fastna även med mycket saker på golven.
för stora tomma lokaler är min nya favorit ecovacs x2 omni, klart en markant uppgradering över ecovacs x1 omni.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taft:

Någon som har erfarenhet av Dreame D10s Plus?

Jag har en hemma och är supernöjd. Det är däremot min första robotdammsugare, så kan itne riktigt jämföra den med andra. Moppningen är ju inte speciellt bra (bara testat två gånger), men tycker den sköter sig bra och har en bra ljudnivå. Överlag tycker jag navigeringen fungerar bra och oftast undviker den att suga upp kattleksaker och liknande.

Jag har aldrig använt dreames app däremot, rootade den och slängde in valetudo det första jag gjorde. Men det påverkar inte grundfuktionerna.

Skrivet av ErikDah:

Perfekt tråd, dags att köpa en ny dammsugare.

Är lite inne på Roborock Q5 PRO+
https://www.power.se/hushaall/rengoring-och-dammsugning/robot...

Eller Dreame, har ock inte hittat vilken som passar mig bäst:

Förutsättningar:
2 rum, 60kvm
Endast hög tröskel ut ur badrummet
två katter, så mycket hår och ibland en spya på golvet
Budget ~5k

Funktion som premieras är att kunna stänga av zoner, självtömning och ljudnivå

Hör gärna förslag på konkurrenter mot Roborock Q5

Jag har en något större lägenhet och endast en katt och tycker Dreame d10s plus fungerar bra för oss. Den klarar av en ganska hög tröskel vi har in i ena rummet utan några större problem.

Visa signatur

CPU : Intel Core i7-12700K GPU: MSI GeForce RTX 3070 Ti GAMING X TRIO 8G MB: MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB; Kingston FURY Beast DDR4 3600MHz 32GB SSD: SSD: Samsung SSD 980 1TB; Samsung SSD 980 PRO 2TB; KINGSTON SNV2S2000G 2TB; Samsung SSD 980 1TB Chassi: Fractal Design Define 7 TG Compact PSU: Seasonic Focus GX 850W CPU kylare: Noctua NH-U12A Skärmar: 2x Asus VG27AQ 27"TUF

Permalänk
Medlem
Skrivet av qnorsten:

Jag har en hemma och är supernöjd. Det är däremot min första robotdammsugare, så kan itne riktigt jämföra den med andra. Moppningen är ju inte speciellt bra (bara testat två gånger), men tycker den sköter sig bra och har en bra ljudnivå. Överlag tycker jag navigeringen fungerar bra och oftast undviker den att suga upp kattleksaker och liknande.

Jag har aldrig använt dreames app däremot, rootade den och slängde in valetudo det första jag gjorde. Men det påverkar inte grundfuktionerna.

Jag har en något större lägenhet och endast en katt och tycker Dreame d10s plus fungerar bra för oss. Den klarar av en ganska hög tröskel vi har in i ena rummet utan några större problem.

Intressant, hur fungerar den där video uppkopplingen? Jag använder Dreame appen till deras robotgräsklippare och tycker den fungerar bra. Såg priset var ju inte så farlig på D10s Plus. Moppningen är ingen större fara för min del då vi moppar aldrig golvet då vi har känslig trä i vardagsrummet, ja i så fall köket då men det är så liten yta att moppa.

Hur är tömningen osv? Hur länge tar det att fylla påsen? Går det att typ köpa tredjepart påsar eller måste man ha deras original påsar?

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 3
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

dreame x40 har kommit, den ser ut att lösa problemet med hörn många stört sig på.
personligen är dreme favoriten för hus/lägenhet då dom är grymma på att undvika att fastna även med mycket saker på golven.
för stora tomma lokaler är min nya favorit ecovacs x2 omni, klart en markant uppgradering över ecovacs x1 omni.

Tycker själv att denna är en dyr modell och antar att dom flesta tänker likadant.

Dock kan du köpa en outlet produkt från 2400 kr billigare för 13599 kr men skulle inte själv betala så mycket.
https://www.elgiganten.se/product/780088

Tänkte själv max 5000 kr när jag köpte min och betala 3950:- för en Roborock S8 utan station och enbart haft den 1 vecka snart och insett att mopp funktionen inte tar ingrodda fläckar men är det fläckar som tillkommit under dagen tar den.

Men hur den upptäcker saker i omgivningen riktigt bra och hur den mappar hemmet och sedan att man kan schema lägga den och göra zoner, rums avdelning och assistenten fungerar som det ska.

Även att den lyfter moppen över mattor fungerar bra och dessa blir inte blöta.

Den tar inte in i alla hörnen i rummet och kan missa något men tycker som helhet att mitt hem har blivit betydligt renare och så enkelt och smidigt med en robot dammsugare.

Så om det kommit en Q Revo eller Dreame L10S Ultra för ett bra pris säg 5990 eller liknande på rea eller outlet produkt hade jag kunnat tänka mig dessa

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.