EU kan bötfälla Apple med miljardbelopp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

För mycket pengar att hämta här, men tack vare EU så kommer vi inte få AI-funktionerna eller iPhone spegling till Mac när IOS 18 släpps utan Apple "ska fundera" på hur och om de kan kunna leva upp till EU's regelverk för de nya funktionerna.

Mja får man 400 Miljarder i böter och rätt var de är blire böter igen så kanske man helt enkelt avstår för det inte är värt besväret.. Nu tror jag abbsolut inte Apple skulle göra det, men det sitter ändå i båten att de inte behöver EU. Utöver apple kommer chat control mm kommer defenitivt få flera aktörer att lämna Eu.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palme_570:

Utöver apple kommer chat control mm kommer defenitivt få flera aktörer att lämna Eu.

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem

Vad är det du vill visa med detta? Var är innovationen menar du? Båda bilder visar något som funnits i evigheter.

Permalänk
Skrivet av Palme_570:

Hade jag varit Apple hade jag då helt enkelt lämnat EU.

Du menar att dom ska överge sitt skattefusk via Irland? Vilket skulle sänka aktien, och förstås den minskade globala andelen av smartphone markanden ytterligare utöver inkomstsbortfallet från alla enheter sålda i EU, skulle skada aktien ytterligare samt förstås minska intäkterna.
Det vore idiotiskt av Apple. Däremot borde det vara vad EU hotar med, att dra in Apples verksamhetstillstånd inom EU, för att få dom att följa lagarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keneay:

Vad är det du vill visa med detta? Var är innovationen menar du? Båda bilder visar något som funnits i evigheter.

EU fokuserar på lagstiftning såsom plast korkar som sitter fast (och nej, det har inte funnits i evighet, lagen börjar gälla först nu i juli, förr i tiden kunde man skruva av korken, dricka utan att få en kork i ansiktet och skruva på korken igen, men tack-så-mycket EU, det känns bättre nu!)

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Skrivet av Mindfighter:

Haha, du dyker alltid upp i dessa trådar, men jag saknar fortfarande svar om vad Apple har gjort för ont mot dig som person. Den här gången kanske vi får ett svar?

Handlar nog bara om ”opinion is fact”.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

EU fokuserar på lagstiftning såsom plast korkar som sitter fast (och nej, det har inte funnits i evighet, lagen börjar gälla först nu i juli, förr i tiden kunde man skruva av korken, dricka utan att få en kork i ansiktet och skruva på korken igen, men tack-så-mycket EU, det känns bättre nu!)

Lagen ja, men fastsatta korkar har funnits bra länge dock inte på så mycket flaskor som idag. Det har under väldigt lång tid varit vanligt för brandfarliga vätskor bl.a.

Så vad var det nu som är din poäng och vad som var innovativt då du varken kommenterat båda bilder eller helheten då jag misstänker att du vill få fram något genom att hänvisa den ena till Amerika och den andra till Europa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keneay:

Lagen ja, men fastsatta korkar har funnits bra länge dock inte på så mycket flaskor som idag. Det har under väldigt lång tid varit vanligt för brandfarliga vätskor bl.a.

Så vad var det nu som är din poäng och vad som var innovativt då du varken kommenterat båda bilder eller helheten då jag misstänker att du vill få fram något genom att hänvisa den ena till Amerika och den andra till Europa?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Humor

Ena fokuserar på att utveckla nya saker, såsom AI o.s.v., andra fokuserar på lagstiftning som fastsatta korkar o.s.v., det var en humoristisk blinkning till vad EU fokuserar på.

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Humor

Ena fokuserar på att utveckla nya saker, såsom AI o.s.v., andra fokuserar på lagstiftning som fastsatta korkar o.s.v., det var en humoristisk blinkning till vad EU fokuserar på.

Ja sjukt märkligt att ett bolag och en politisk union gör och fokuserar på olika saker. Varför inte en "kul" meme om att Kriminalvården inte gör innovationer inom t.ex elbilar också?

Visa signatur

|Ryzen 5800x3d|RX 7900XTX Hellhound|Asus Prime X370 Pro|32GiB Corsair 3200MHz CL16 Vengeance|Corsair HX1000i|Fractal Define R5|LG 45GR95QE|Corsair K100|Razer DeathAdder V3 Pro|Ubuntu 24.04|

Permalänk

Det är sant, samtidigt som företag får köra över folk rejält i USA.

Båda har något att lära av varandra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Humor

Ena fokuserar på att utveckla nya saker, såsom AI o.s.v., andra fokuserar på lagstiftning som fastsatta korkar o.s.v., det var en humoristisk blinkning till vad EU fokuserar på.

Jag förstod att det var ett försök på att vara rolig men precis som jag skrev ställer mig frågande till hur du tänkte eftersom inget av dem är innovationer och EUs uppgift är gravt annorlunda än ett aktiebolag som bara vill tjäna pengar.

Du skulle exempelvis valt en bild på iPhone 3 och något EU gör som inte har med deras åtaganden att göra, såsom bestämma om lokala föreskrifter som förbud mot snus och höjd åldersgräns på epa-traktorer eller reglering av arbetstider för att visa innovation i motsatt riktning.

För information så är miljö en del av EUs åtaganden där lagen med korkar på flaskor är en del i att minska nedskräpning och förbättra miljön.

Permalänk
Medlem

bra

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ase:

Utveckla gärna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Utveckla gärna.

Det är bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Det är bra.

Härligt, det är bra här med 👍🏻