Permalänk
Medlem

La in 2 mappar med mp3:or på datorn, i iTunes windows, så la jag till dessa 2 låtar till iTunes (tänkte synka till telefonen)
Tro fan på att iTunes skapar en ny spellista PER fil.. Så istället för att få 2 mappar/spellistor med dessa låtar, så fick jag flera hundra spellistor med EN låt i varje... suck.

Permalänk
Medlem

SEO förstör google.
Numera känns det som allting är så otroligt överoptimerat att jag istället måste famla mig runt i en djungel av företag som vill sälja tjänster och eländen när jag bara vill ta redo på information om något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sattez:

SEO förstör google.
Numera känns det som allting är så otroligt överoptimerat att jag istället måste famla mig runt i en djungel av företag som vill sälja tjänster och eländen när jag bara vill ta redo på information om något.

Inte företagens fel, det är en serie av medvetna ändringar av Google, då det leder till fler sidvisningar och klick för dem

Permalänk
Medlem
Skrivet av sattez:

SEO förstör google.
Numera känns det som allting är så otroligt överoptimerat att jag istället måste famla mig runt i en djungel av företag som vill sälja tjänster och eländen när jag bara vill ta redo på information om något.

Ett rent helvete när man söker te.x dokumentation om kod osv.
200 hits med nån hello-world lösning från en blogg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bodorio:

Ett rent helvete när man söker te.x dokumentation om kod osv.
200 hits med nån hello-world lösning från en blogg.

Jag använder DuckDuckGo som sökmotor. Då slipper man mängden av De som betalar för att komma före i sökningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stigw:

Jag använder DuckDuckGo som sökmotor. Då slipper man mängden av De som betalar för att komma före i sökningen.

DuckDuckGo visar också sponsrade resultat, precis som andra sökmotorer. Dessa sponsrade resultat placeras ofta högst upp i sökresultaten, vilket innebär att de som betalar kan komma före de organiska resultaten. DuckDuckGo samarbetar med Microsoft Advertising för att visa dessa annonser, vilket innebär att betalande annonsörer kan köpa sig en högre placering i sökresultaten.

Även om DuckDuckGo marknadsför sig som en integritetsfokuserad sökmotor som inte spårar användare, innebär det inte att den är helt fri från annonser. Användare kommer fortfarande att se annonser baserade på deras sökningar, även om dessa annonser inte är personligt riktade baserat på tidigare surfhistorik.

Precis som med andra sökmotorer, prioriteras betalda annonser och sponsrade länkar i DuckDuckGo. Detta innebär att företag som är villiga att betala för att synas kommer att få en fördel över de som inte betalar, vilket kan påverka användarupplevelsen och de resultat som användarna ser först.

Permalänk
Medlem

Tänk om förhållanden kom med en garanti! Som när man köper en ny teknisk pryl och får en liten papperslapp där det står "Om något går fel, returnera och få en ny." Tänk dig att kunna säga: "Hej, jag har några klagomål angående min flickvän. Hon klagar att jag ringer mina föräldrar en gång i veckan och hon vill inte att jag träffar mina vänner. Kan jag få byta ut henne eller åtminstone få en uppdatering?" Det vore väl något, eller hur? Att kunna känna sig säker på att oavsett vad som händer, så finns det en lösning, en garanti för att allt kommer att bli bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petersv:

Tänk om förhållanden kom med en garanti! Som när man köper en ny teknisk pryl och får en liten papperslapp där det står "Om något går fel, returnera och få en ny." Tänk dig att kunna säga: "Hej, jag har några klagomål angående min flickvän. Hon klagar att jag ringer mina föräldrar en gång i veckan och hon vill inte att jag träffar mina vänner. Kan jag få byta ut henne eller åtminstone få en uppdatering?" Det vore väl något, eller hur? Att kunna känna sig säker på att oavsett vad som händer, så finns det en lösning, en garanti för att allt kommer att bli bra.

Partner 2.0 …
Du får dessutom med meddelandet Viktigt! som innehåller information om buggfixar, uppdateringar och nya funktioner!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petersv:

DuckDuckGo visar också sponsrade resultat, precis som andra sökmotorer. Dessa sponsrade resultat placeras ofta högst upp i sökresultaten, vilket innebär att de som betalar kan komma före de organiska resultaten. DuckDuckGo samarbetar med Microsoft Advertising för att visa dessa annonser, vilket innebär att betalande annonsörer kan köpa sig en högre placering i sökresultaten.

Även om DuckDuckGo marknadsför sig som en integritetsfokuserad sökmotor som inte spårar användare, innebär det inte att den är helt fri från annonser. Användare kommer fortfarande att se annonser baserade på deras sökningar, även om dessa annonser inte är personligt riktade baserat på tidigare surfhistorik.

Precis som med andra sökmotorer, prioriteras betalda annonser och sponsrade länkar i DuckDuckGo. Detta innebär att företag som är villiga att betala för att synas kommer att få en fördel över de som inte betalar, vilket kan påverka användarupplevelsen och de resultat som användarna ser först.

Spnsrade länkar kan jag leva med för dom vet jag om , det jag inte accepterar är att sökresultat tas bort för att sökmotorn inte tycker jag ska få se resultatet.

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem

Om jag uppfatta trådens syfte rätt så är den till för gubbgnäll.
Tolkar det så att om man blir irrieterad på något och tycker något är skit så kan man avreagera sig här.
Hoppas jag inte missförståt syftet med tråden, för nu kommer en hel harang av ventelering.

Status, jobb, pengar, kläder, bil, bostadrätt och därefter hur du blir bemöt som människa.
Det suger fett.
Och nu lägger jag empati och min värdegrund åt sidan för en liten stund orkar just nu inte vara kärvänlig.

Berätta att man kan skapa pengar ur tomma intet och att min personliga åsikt som semi proffesionell yrkesspelare tillhöra cirka 1% av befolkningen som klarar av ett sådant förfarande och blir kallad luffare.
Det bråda djup och insikt den personen inte har är att du använder likvärdiga verktyg och simulations program för att skapa fungerande spel modeller som börsen och deras traders gör med samma förfarande, eftersom spelbörsen handlar om tillgång och efterfrågan med prisrörelser med olika marknader på samma sätt fast med ett annat upplägg.
Och att vad är problemet med att skola sig själv och vara självlärd och nå framgång, verkar inte tillåtet i det här samhället.

Ingen jävla hokus pokus och det krävs ingen speciell hög IQ för att lyckas, utan kan man som förälder planera och ha rutiner så kan man lista och plannera hur man ska göra sin första miljon. Allt som behövs är lite vägledning från rätt person och då menar jag den som lärt sig att misslyckas och att det är en del av processen för att nå framgång och lyckas här i livet i motsats till att tro att man kan glida på en räckmacka och vara envis med vinnarskale och följa den stora massans normer och regler för att nå framgång som betyder något eller på något sätt skulle ha egenvärde.

Det är erfarenheten och att uvecklas under resans gång som gör en till den man är.
Så en person som varit alkolist och nu nykterist vet vad jag pratar om när det handlar om att lära av misstag och misslyckanden för att slutligen nå målet och lyckas.
Samma med livstilsförändringar som kosthållning, gå ned i vikt eller sluta röka/snusa eller blir hederlig från att varit kriminell.
Ska det vara så jävla svårt för poletten att trilla ned för vissa människor.

Livet är föränderligt och det är aldrig försent.
Fokus, plarnering, sunt förnuft, dagliga rutiner.

Blir så trött på folk som är rädda eller tycker det okända är skrämmande eller bara konstigt istället bemöta med nyfikenhet och sträcka ut en hand som kan leda till något fint, som en öppen dialog mellan två främmande männsikor.

Tack för ordet.

MVH

Permalänk
Medlem

Jag vill gnälla över påtvingade språkinställningar. Jag tillhör dem som kör så mycket som går på engelska när det gäller teknik. Mobben, plattan, konsoller och datorer har alla engelska satta som språk.

Men vissa program (och nu även youtube i vissa situationer) får för sig att jag måste ha skiten på svenska.

Är det för att jag har tangentbordet satt som svenskt? Att jag har satt format av datum och sådant som svenskt?

Har jag satt engelska som språk, översätt inte saker till svenska automatiskt!

Satt just vid mitt PS5 och gjorde en sökning på youtube, de tre första resultaten hade titeln automatiskt översatt till svenska. Tittar på en av dem, titeln, språket och allt är på engelska. Tittar i historiken, titeln är på engelska. Gör samma sökning igen, titeln på svenska. Tittar en gång extra på inställningarna, språk engelska, plats USA. Men resultat automatiskt översatt till svenska.

GAH!

Jag har också druckit upp min sista magners äppelcider, vill gnälla över det också...

Permalänk
Medlem

Snälla föräldrar, när ni är på en lekplats med era barn och ska gunga, håll då för bövelen koll på era barn så att dom inte springer framför mitt barn som gungar. Jag får stå och vara fokuserad precis hela tiden för det kommer ungar flygandes åt alla håll och är dom mindre så springer dom nära andra som gungar, förstår inte föräldrar hur farligt det kan vara? En riktigt hård spark i huvudet från någon som gungar i full fart är inte bra.

Varför är det så svårt?

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Snälla föräldrar, när ni är på en lekplats med era barn och ska gunga, håll då för bövelen koll på era barn så att dom inte springer framför mitt barn som gungar. Jag får stå och vara fokuserad precis hela tiden för det kommer ungar flygandes åt alla håll och är dom mindre så springer dom nära andra som gungar, förstår inte föräldrar hur farligt det kan vara? En riktigt hård spark i huvudet från någon som gungar i full fart är inte bra.

Varför är det så svårt?

Låt mig gissa.... De sitter och fipplar med mobilen istället?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Snusfri

Toapapper.
Herrejösses vad mycket mer toapapper det går åt när man har semester.
Kommer fanimej hamna på ruinens brant snart tack var det.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Snälla föräldrar, när ni är på en lekplats med era barn och ska gunga, håll då för bövelen koll på era barn så att dom inte springer framför mitt barn som gungar. Jag får stå och vara fokuserad precis hela tiden för det kommer ungar flygandes åt alla håll och är dom mindre så springer dom nära andra som gungar, förstår inte föräldrar hur farligt det kan vara? En riktigt hård spark i huvudet från någon som gungar i full fart är inte bra.

Varför är det så svårt?

Lär ditt barn att sikta på dem bara så löser det sig

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Toapapper.
Herrejösses vad mycket mer toapapper det går åt när man har semester.
Kommer fanimej hamna på ruinens brant snart tack var det.

Du får hitta några andra konserver än bönor i tomatsås …

Permalänk
Medlem
Skrivet av nasder:

Nallen om man får be....!

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ELF:

Nallen om man får be....!

Nejdå, den är mjuk och ligger i sängen. Finns ingen språkinställning på den.

Permalänk
Medlem

Veckans gubbgnäll som jag förövrigt håller med om @Heliopause

#20528862

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Jag vill gnälla men det är inget som gör mig förbannad för tillfället. Jävla skit.

Permalänk
Medlem

Ska till och måla om ett skåp. Har köpt ny slipmaskin och sandpapper. Men sandpappren är 5 mm för korta så dom går inte att fästa i slipmaskin. Återstår slipkloss. Skit att det inte finns standard på slippapper och maskiner. Kanske det finns men hur ska en amatör veta detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av stigw:

Ska till och måla om ett skåp. Har köpt ny slipmaskin och sandpapper. Men sandpappren är 5 mm för korta så dom går inte att fästa i slipmaskin. Återstår slipkloss. Skit att det inte finns standard på slippapper och maskiner. Kanske det finns men hur ska en amatör veta detta?

Varför använda ett standardmått när du kan sälja egna grejer dyrare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Jag vill gnälla men det är inget som gör mig förbannad för tillfället. Jävla skit.

Mitt tips är att läsa nyheterna. Då blir i alla fall jag förbannad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nasder:

Jag vill gnälla över påtvingade språkinställningar. Jag tillhör dem som kör så mycket som går på engelska när det gäller teknik. Mobben, plattan, konsoller och datorer har alla engelska satta som språk.

Men vissa program (och nu även youtube i vissa situationer) får för sig att jag måste ha skiten på svenska.

Är det för att jag har tangentbordet satt som svenskt? Att jag har satt format av datum och sådant som svenskt?

Har jag satt engelska som språk, översätt inte saker till svenska automatiskt!

Satt just vid mitt PS5 och gjorde en sökning på youtube, de tre första resultaten hade titeln automatiskt översatt till svenska. Tittar på en av dem, titeln, språket och allt är på engelska. Tittar i historiken, titeln är på engelska. Gör samma sökning igen, titeln på svenska. Tittar en gång extra på inställningarna, språk engelska, plats USA. Men resultat automatiskt översatt till svenska.

GAH!

Jag har också druckit upp min sista magners äppelcider, vill gnälla över det också...

Verkar som att ditt youtube är inställt på svenska. Om du trycker på din profilbild uppe i högra hörnet på youtube i webläsare så kommer du hitta "språk" i listan. Om du ändrar till Engelska där så bör youtube sluta med sina dumma autoöversättningar på videotitlar. Tyvärr verkar det som att det är inget som sparas över hela kontot om ditt google konto är inställt på svenska. Så du får hitta samma inställning på mobilen/ps5 osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Mitt tips är att läsa nyheterna. Då blir i alla fall jag förbannad.

Hittade: "Prischock: Klassiska glassarna stiger i pris"

Banditskojare, blodsugare och blåkullatomtar! Förbenade asgamar och apspektakel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Hittade: "Prischock: Klassiska glassarna stiger i pris"

Banditskojare, blodsugare och blåkullatomtar! Förbenade asgamar och apspektakel!

Du hade kunnat göra rollen som Kapten Haddock med alla de där svordomarna!

Jag tror faktiskt artikeln du hittade stämmer, jag betalade 30 kr för en Magnum Almond idag. Det är ju både att vara gubbe när man köper en sådan glass och att sedan gnälla på priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petersv:

Tänk om förhållanden kom med en garanti! Som när man köper en ny teknisk pryl och får en liten papperslapp där det står "Om något går fel, returnera och få en ny." Tänk dig att kunna säga: "Hej, jag har några klagomål angående min flickvän. Hon klagar att jag ringer mina föräldrar en gång i veckan och hon vill inte att jag träffar mina vänner. Kan jag få byta ut henne eller åtminstone få en uppdatering?" Det vore väl något, eller hur? Att kunna känna sig säker på att oavsett vad som händer, så finns det en lösning, en garanti för att allt kommer att bli bra.

Du får säga ifrån nu, för det lär inte bli bättre om ett år😉

Visa signatur

"Saints are in Hell!"
Cooler Master Cosmos II || ASUS P8Z77-V-PRO TB ||Gainward 680 Phantom 4GB|| I7-3770K ||
G-Skill Ares 1866 MHZ 16 GB||BeQuiet! Dark Rock 2||OCZ Vertex 4 256 GB||Samsung 830 120GB||WD Enterprise 1TB||
Plextor PX-LB950SA||Dell U2410||Corsair AX 1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av nasder:

Jag vill gnälla över påtvingade språkinställningar. Jag tillhör dem som kör så mycket som går på engelska när det gäller teknik. Mobben, plattan, konsoller och datorer har alla engelska satta som språk.

Men vissa program (och nu även youtube i vissa situationer) får för sig att jag måste ha skiten på svenska.

Är det för att jag har tangentbordet satt som svenskt? Att jag har satt format av datum och sådant som svenskt?

Har jag satt engelska som språk, översätt inte saker till svenska automatiskt!

Satt just vid mitt PS5 och gjorde en sökning på youtube, de tre första resultaten hade titeln automatiskt översatt till svenska. Tittar på en av dem, titeln, språket och allt är på engelska. Tittar i historiken, titeln är på engelska. Gör samma sökning igen, titeln på svenska. Tittar en gång extra på inställningarna, språk engelska, plats USA. Men resultat automatiskt översatt till svenska.

GAH!

Jag har också druckit upp min sista magners äppelcider, vill gnälla över det också...

Ja, man bör få välja själv. Jag föredrar överlag svenska, men då ska det ju vara bra översatt.
Värst är ändå app-butiker som översätter tvångsmässigt vad det verkar, och ännu värre - "denna app har inga kommentarer/recensioner/etc" när man Vet att den ju bara måste ha det på engelska. Men, inget på svenska så då visas inget.

Dagens egna gubbgnäll: seglar i skärgården. Är på ö med utedass. Sitter i godan ro och filosoferar med getingarna surrande över huvudet - getingar älskar utedass tydligen. Så långt allt ok.

Då rycker någon i dörren. En gång. Två gånger. Jag frågar, är det du <mitt barns namn>?
Personen HASPAR PÅ dasset på utsidan och stövlar iväg.

Där sitter jag, inlåst.

Frågade barnen när jag kom tillbaks till båten om de av misstag haspat på, men icke, de hade inte gått dit än.

I viken ligger 4 andra båtar med bara vuxna ombord. Där är den skyldige (men vem vet jag ju inte)

Så mitt gnäll är, när slutade folk förstå sig på utedass? Man haspar på när man själv lämnat dasset. Inte annars.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quorthon:

Du får säga ifrån nu, för det lär inte bli bättre om ett år😉

Har gjort det, bland det värsta man kan råka ut för i ett förhållande är manipulation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Du hade kunnat göra rollen som Kapten Haddock med alla de där svordomarna!

Jag tror faktiskt artikeln du hittade stämmer, jag betalade 30 kr för en Magnum Almond idag. Det är ju både att vara gubbe när man köper en sådan glass och att sedan gnälla på priset.

Det gäller att studera Kapten Haddocks samlade svordomar!

Att det står "Almond" på Magnum-förpackningen är också provocerande. Vi lever i Sverige och bor i ett samhälle!