Permalänk
Medlem
Skrivet av underd0g76:

Låter som liknande problem jag hade för ett tag sedan. Det började så, sedan blev det bara värre och värre och det började även påverka nedladdninghastigeten efter ett tag, så en felanmälan är nog på sin plats.

ok.
Verkar ha löst sig nu. Automagiskt.

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 5700x - 32 - 1070

Permalänk
Medlem

Synd att Tele2 inte släpper stöd för 3e part modem/routrar. Hade varit nice och få denna att lira.

Unifi Cable Internet

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ahlen:

Synd att Tele2 inte släpper stöd för 3e part modem/routrar. Hade varit nice och få denna att lira.

Unifi Cable Internet

Det vore definitivt intressant om det vore ett betydligt lägre pris och någon annan leverantör än Ubiquiti. Jag har slutat med Ubiquiti då jag tycker de kostar mer än det smakar.

Permalänk
Medlem

Lägger frågan i denna tråd då det rör en comhem-router (C4).
Någon som har koll på brandväggsfunktionen? Tyvärr finns det ingen bra dokumentation, och telefonsupporten gav ett goddag-yxskaft svar, där det var uppenbart att han inte heller har koll på frågan.

Jag har en enhet (IP-kamera) som jag vill komma åt på mitt LAN, men som absolut inte ska exponeras mot internet. Kameran har både RTSP-streamning-funktion och en molnfunktion som tyvärr inte går att stänga av, varför jag behöver blockera internetåtkomsten via brandväggen.

Finns en inställning i routern för att begränsa enheters tillgång till internet, men när man applicerade den så verkar den även strypa RTSP-streamen på det lokala nätverket. Försöker därför konfigurera routerns brandvägg. Försökt göra en regel som blockerar kamerans utgående trafik, men när man applicerar den blockerar den all annan trafik för samtliga andra enheter. Lade därför till en regel enligt bilden, där all utgående trafik från samtliga andra enheter ska vara ok. Borde väl funka? Eller finns det någon säkerhetsmässig nackdel ni kan se med reglerna? Tolkar det som att den endast tillåter utgående trafik och inte inkommande sådan.

Permalänk
Medlem

Ska det någonsin komma en Play-app för LG tv's ellerrrr?!

Hur är appen till AppleTVn vad gäller sök/gruppering/filtrering? Samma som TV-Hub?

Och det har gptt ett par år sedan man borde kunna förvänta sig lite UHD och HDR. Nuvarande HD känns väldigt komprimerad...

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av holmberg:

Ska det någonsin komma en Play-app för LG tv's ellerrrr?!

Hur är appen till AppleTVn vad gäller sök/gruppering/filtrering? Samma som TV-Hub?

Och det har gptt ett par år sedan man borde kunna förvänta sig lite UHD och HDR. Nuvarande HD känns väldigt komprimerad...

Play-app till LG? Nej de kör webOS, inte android (jag gissar att du menade google play)

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Play-app till LG? Nej de kör webOS, inte android (jag gissar att du menade google play)

Mnja, jag menade tele2-play-app till webos. Det sjuka var att nör jag kollade nu så har det sedna en mpnad tillbaks funnits en app. Testsr den nu!

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av erkano:

Lägger frågan i denna tråd då det rör en comhem-router (C4).
Någon som har koll på brandväggsfunktionen? Tyvärr finns det ingen bra dokumentation, och telefonsupporten gav ett goddag-yxskaft svar, där det var uppenbart att han inte heller har koll på frågan.

Jag har en enhet (IP-kamera) som jag vill komma åt på mitt LAN, men som absolut inte ska exponeras mot internet. Kameran har både RTSP-streamning-funktion och en molnfunktion som tyvärr inte går att stänga av, varför jag behöver blockera internetåtkomsten via brandväggen.

Finns en inställning i routern för att begränsa enheters tillgång till internet, men när man applicerade den så verkar den även strypa RTSP-streamen på det lokala nätverket. Försöker därför konfigurera routerns brandvägg. Försökt göra en regel som blockerar kamerans utgående trafik, men när man applicerar den blockerar den all annan trafik för samtliga andra enheter. Lade därför till en regel enligt bilden, där all utgående trafik från samtliga andra enheter ska vara ok. Borde väl funka? Eller finns det någon säkerhetsmässig nackdel ni kan se med reglerna? Tolkar det som att den endast tillåter utgående trafik och inte inkommande sådan.
<Uppladdad bildlänk>

Du kan behöva köra VPN-Server, antingen i routern eller på egen enhet och ansluta till den först.
Vissa behöver ju dock molnåtkomst dessvärre

Permalänk
Medlem
Skrivet av erkano:

Lägger frågan i denna tråd då det rör en comhem-router (C4).
Någon som har koll på brandväggsfunktionen? Tyvärr finns det ingen bra dokumentation, och telefonsupporten gav ett goddag-yxskaft svar, där det var uppenbart att han inte heller har koll på frågan.

Jag har en enhet (IP-kamera) som jag vill komma åt på mitt LAN, men som absolut inte ska exponeras mot internet. Kameran har både RTSP-streamning-funktion och en molnfunktion som tyvärr inte går att stänga av, varför jag behöver blockera internetåtkomsten via brandväggen.

Finns en inställning i routern för att begränsa enheters tillgång till internet, men när man applicerade den så verkar den även strypa RTSP-streamen på det lokala nätverket. Försöker därför konfigurera routerns brandvägg. Försökt göra en regel som blockerar kamerans utgående trafik, men när man applicerar den blockerar den all annan trafik för samtliga andra enheter. Lade därför till en regel enligt bilden, där all utgående trafik från samtliga andra enheter ska vara ok. Borde väl funka? Eller finns det någon säkerhetsmässig nackdel ni kan se med reglerna? Tolkar det som att den endast tillåter utgående trafik och inte inkommande sådan.
<Uppladdad bildlänk>

Ser rätt ut, för paranoida kan även tycka att den kan läcka info via DNS. Du kan tex sätta statisk IP på den och inte ange DNS och gw så borde den inte komma ut på internet. Självklart kan den komma runt denna, men då behöver du nått bättre som kan segmentera mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av holmberg:

Mnja, jag menade tele2-play-app till webos. Det sjuka var att nör jag kollade nu så har det sedna en mpnad tillbaks funnits en app. Testsr den nu!

Finns ingen Tele2 app i LGs appbutik för WebOS vad jag kan se.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av shugge:

Finns ingen Tele2 app i LGs appbutik för WebOS vad jag kan se.

Nä, hittar ingen jag heller. Men den finns om man söker på tvn (åtminstone på min c3)

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av holmberg:

Nä, hittar ingen jag heller. Men den finns om man söker på tvn (åtminstone på min c3)

Vad menar du med söker på tv:n?

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av shugge:

Vad menar du med söker på tv:n?

Finns att ladda ned.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Finns att ladda ned.

<Uppladdad bildlänk>

Konstigt, finns inte i min C9:a när jag söker på Tele2.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av shugge:

Konstigt, finns inte i min C9:a när jag söker på Tele2.

Kanske kräver en nyare version av WebOS. LG har ju den fula ovanan att knappt uppdatera OS-versionen på sina TV-apparater.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Kanske kräver en nyare version av WebOS. LG har ju den fula ovanan att knappt uppdatera OS-versionen på sina TV-apparater.

Mycket möjligt. Fick precis 05.40.45, men den innehöll enbart små buggfixar.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Vad för Tele2 uppkoppling har ni som inte kan använda andra routers? jag kör egen router efter fiberkonvertern (med mellan-hopp i Switch för att låna en ip extra), funkar hur bra som helst.
Media omvandlaren är ju just bara det, vill ni kliva in med fibern direkt i er egen router/fw?

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfactory:

Vad för Tele2 uppkoppling har ni som inte kan använda andra routers? jag kör egen router efter fiberkonvertern (med mellan-hopp i Switch för att låna en ip extra), funkar hur bra som helst.
Media omvandlaren är ju just bara det, vill ni kliva in med fibern direkt i er egen router/fw?

"Fiber"-koax. Någonstans på vägen är det fiber men sista bit in är det koaxialkabel.

Går att ställa kabelmodem i bryggat läge och använda vilken router som helst bakom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av underd0g76:

"Fiber"-koax. Någonstans på vägen är det fiber men sista bit in är det koaxialkabel.

Går att ställa kabelmodem i bryggat läge och använda vilken router som helst bakom.

Okej då fattar jag, har fiber hela vägen in sen converter till TP

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfactory:

Okej då fattar jag, har fiber hela vägen in sen converter till TP

Ja, vissa har det bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shugge:

Mycket möjligt. Fick precis 05.40.45, men den innehöll enbart små buggfixar.

Nya major-versioner kräver ofta en ny TV. Därför är det ofta värt att använda en separat box (Nvidia Shield TV eller Apple TV) för streamingtjänster så att man faktiskt får OS-uppdateringar.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av blunden:

Nya major-versioner kräver ofta en ny TV. Därför är det ofta värt att använda en separat box (Nvidia Shield TV eller Apple TV) för streamingtjänster så att man faktiskt får OS-uppdateringar.

LG har åtminstone bättrat sig där nu -- med 2024-modellerna (B4, C4, G4 osv) lovar de 5 års uppdateringar. De verkar även ha tagit med tidigare modeller (men förstås inte ner till C1 som jag har ):

Citat:

2022 models: webOS 23 in 2024, webOS 24 in 2025, webOS 25 in 2026 and webOS 26 in 2027
2023 models: webOS 24 in 2025, webOS 25 in 2026, webOS 26 in 2027 and webOS 27 in 2028
2024 models: webOS 25 in 2026, webOS 26 in 2027, webOS 27 in 2028 and webOS 28 in 2029

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

LG har åtminstone bättrat sig där nu -- med 2024-modellerna (B4, C4, G4 osv) lovar de 5 års uppdateringar. De verkar även ha tagit med tidigare modeller (men förstås inte ner till C1 som jag har ):

Det var då verkligen på tiden. Har dock också C1 så hjälper inte heller mig.

Prestandan i TV-apparaternas smart-gränssnitt är dock sällan fantastiskt så en separat box av något slag är fortfarande bättre i de allra flesta fall.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Bytte ofrivilligt till Comhem/Tele2 den 30 April då Telenor stängde ner sina tjänster i vårt hus/BRF.

Tror ni jag är nöjd med min nya internetleverantör?

Jag har haft mer problem inom loppet av 4 månader än vad jag haft de senaste 20 åren med Telenor/BBB..

Your primary internet Tele2 Sweden was disconnected and has been restored multiple times in last 24h. If this persists, please try restarting your ISP Modem. Jul 27, 2024 10:33 PM Primary internet is experiencing high latency. Please restart the modem or contact the ISP if this persists. Jul 27, 2024 4:37 PM Primary internet is experiencing packet loss. Please restart the modem or contact the ISP if this persists. Jul 27, 2024 4:25 PM Primary internet is experiencing high latency. Please restart the modem or contact the ISP if this persists. Jul 25, 2024 9:25 PM Primary internet is experiencing high latency. Please restart the modem or contact the ISP if this persists. Jul 24, 2024 2:55 PM Your primary internet Tele2 Sweden was disconnected and has been restored multiple times in last 24h. If this persists, please try restarting your ISP Modem. Jul 23, 2024 10:28 PM Primary internet is experiencing packet loss. Please restart the modem or contact the ISP if this persists. Jul 23, 2024 10:12 PM Primary internet is experiencing high latency. Please restart the modem or contact the ISP if this persists. Jul 23, 2024 11:18 AM Primary internet is experiencing high latency. Please restart the modem or contact the ISP if this persists. Jul 21, 2024 9:11 PM Your primary internet Tele2 Sweden was disconnected and has been restored. Jul 20, 2024 8:58 AM Primary internet is experiencing packet loss. Please restart the modem or contact the ISP if this persists. Jul 20, 2024 8:56 AM Primary internet is experiencing high latency. Please restart the modem or contact the ISP if this persists. Jul 18, 2024 10:16 PM Primary internet is experiencing high latency. Please restart the modem or contact the ISP if this persists. Jul 17, 2024 1:26 AM Primary internet is experiencing high latency. Please restart the modem or contact the ISP if this persists. Jul 15, 2024 9:48 PM Primary internet is experiencing high latency. Please restart the modem or contact the ISP if this persists. Jul 14, 2024 3:12 PM Primary internet is experiencing high latency. Please restart the modem or contact the ISP if this persists. Jul 12, 2024 4:13 PM Primary internet is experiencing high latency. Please restart the modem or contact the ISP if this persists. Jul 11, 2024 3:41 PM Primary internet is experiencing high latency. Please restart the modem or contact the ISP if this persists. Jul 10, 2024 4:12 AM Primary internet is experiencing high latency. Please restart the modem or contact the ISP if this persists. Jul 8, 2024 7:38 PM Primary internet is experiencing high latency. Please restart the modem or contact the ISP if this persists. Jul 1, 2024 8:08 PM Primary internet is experiencing high latency. Please restart the modem or contact the ISP if this persists. Jun 30, 2024 1:44 AM Primary internet is experiencing high latency. Please restart the modem or contact the ISP if this persists. Jun 27, 2024 6:32 PM Primary internet is experiencing high latency. Please restart the modem or contact the ISP if this persists. Jun 25, 2024 8:50 PM Primary internet is experiencing high latency. Please restart the modem or contact the ISP if this persists. Jun 22, 2024 9:05 PM Primary internet is experiencing high latency. Please restart the modem or contact the ISP if this persists. Jun 21, 2024 9:49 AM Primary internet is experiencing high latency. Please restart the modem or contact the ISP if this persists. Jun 18, 2024 9:51 PM Primary internet is experiencing high latency. Please restart the modem or contact the ISP if this persists. Jun 17, 2024 4:13 AM Primary internet is experiencing high latency. Please restart the modem or contact the ISP if this persists. Jun 15, 2024 3:43 PM Primary internet is experiencing high latency. Please restart the modem or contact the ISP if this persists. Jun 11, 2024 10:26 PM Primary internet is experiencing high latency. Please restart the modem or contact the ISP if this persists. Jun 10, 2024 9:53 PM Primary internet is experiencing high latency. Please restart the modem or contact the ISP if this persists. Jun 9, 2024 8:05 PM Your primary internet Tele2 Sweden was disconnected and has been restored multiple times in last 24h. If this persists, please try restarting your ISP Modem. Jun 8, 2024 7:38 PM Primary internet is experiencing packet loss. Please restart the modem or contact the ISP if this persists. Jun 8, 2024 8:44 AM Your primary internet Tele2 Sweden was disconnected and has been restored multiple times in last 24h. If this persists, please try restarting your ISP Modem. Jun 7, 2024 9:03 PM Primary internet is experiencing high latency. Please restart the modem or contact the ISP if this persists. Jun 7, 2024 8:34 PM Primary internet is experiencing packet loss. Please restart the modem or contact the ISP if this persists. Jun 6, 2024 9:58 PM Primary internet is experiencing high latency. Please restart the modem or contact the ISP if this persists. Jun 6, 2024 8:24 PM Primary internet is experiencing high latency. Please restart the modem or contact the ISP if this persists. Jun 5, 2024 4:17 AM Primary internet is experiencing high latency. Please restart the modem or contact the ISP if this persists. Jun 3, 2024 7:11 PM Primary internet is experiencing high latency. Please restart the modem or contact the ISP if this persists. Jun 2, 2024 12:33 PM Primary internet is experiencing high latency. Please restart the modem or contact the ISP if this persists. May 31, 2024 11:05 PM Primary internet is experiencing high latency. Please restart the modem or contact the ISP if this persists. May 30, 2024 8:36 PM Primary internet is experiencing high latency. Please restart the modem or contact the ISP if this persists. May 29, 2024 6:47 PM Primary internet is experiencing high latency. Please restart the modem or contact the ISP if this persists. May 27, 2024 10:32 PM Primary internet is experiencing high latency. Please restart the modem or contact the ISP if this persists. May 26, 2024 9:51 PM Primary internet is experiencing high latency. Please restart the modem or contact the ISP if this persists. May 25, 2024 6:12 PM Primary internet is experiencing high latency. Please restart the modem or contact the ISP if this persists. May 23, 2024 10:24 PM Primary internet is experiencing high latency. Please restart the modem or contact the ISP if this persists. May 20, 2024 8:55 PM Primary internet is experiencing high latency. Please restart the modem or contact the ISP if this persists. May 19, 2024 12:41 AM Primary internet is experiencing high latency. Please restart the modem or contact the ISP if this persists. May 17, 2024 10:45 PM Primary internet is experiencing high latency. Please restart the modem or contact the ISP if this persists. May 14, 2024 10:23 PM Primary internet is experiencing high latency. Please restart the modem or contact the ISP if this persists. May 13, 2024 5:34 PM Your primary internet Tele2 Sweden was disconnected and has been restored. May 13, 2024 3:34 AM Primary internet is experiencing packet loss. Please restart the modem or contact the ISP if this persists. May 13, 2024 3:33 AM Primary internet is experiencing high latency. Please restart the modem or contact the ISP if this persists. May 11, 2024 10:14 PM Primary internet is experiencing high latency. Please restart the modem or contact the ISP if this persists. May 10, 2024 9:34 AM Primary internet is experiencing high latency. Please restart the modem or contact the ISP if this persists. May 6, 2024 11:41 PM Primary internet is experiencing high latency. Please restart the modem or contact the ISP if this persists. May 4, 2024 8:51 PM Primary internet is experiencing high latency. Please restart the modem or contact the ISP if this persists. May 2, 2024 9:01 PM Primary internet is experiencing high latency. Please restart the modem or contact the ISP if this persists. May 1, 2024 7:52 PM Primary internet is experiencing high latency. Please restart the modem or contact the ISP if this persists. Apr 30, 2024 4:17 AM

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Bytte ofrivilligt till Comhem/Tele2 den 30 April då Telenor stängde ner sina tjänster i vårt hus/BRF.

Det är det som är grejen med ComHem/Tele2, majoriteten har den för att någon annan valt det åt en och inte för att det är någon slags överlägsen ISP varken till teknik eller pris. Nu har det varit relativt stabilt för mig genom åren men det suger att betala mer för den hastighet jag har än många med 1Gb/s. Och som boende i hyreslägenhet jag vi 0 kraft att begära bättre alternativ då gruppavtal endast finns i bostadsrätter då dom kan peka mellanfingret åt vem dom vill och byta till bättre pris/hastighet/avtal.
Att sitta "mitt" i Stockholm och få sämre hastihet och pris än nån på landet känns buttert.
Nåja, det är iaf inte krig i Sverige :3

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Bytte ofrivilligt till Comhem/Tele2 den 30 April då Telenor stängde ner sina tjänster i vårt hus/BRF.

Mycket sorgligt. Gäller att engagera sig i sin förening så inte pensionärerna och okunniga kan ta sådana beslut över huvudet på en. De kollar oftast endast Kr/lägenhet och inget mer.

Coax är tyvärr labilare eftersom det är ett delat kopparnät mellan lägenheter och flera fastigheter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maDa:

Mycket sorgligt. Gäller att engagera sig i sin förening så inte pensionärerna och okunniga kan ta sådana beslut över huvudet på en. De kollar oftast endast Kr/lägenhet och inget mer.

Coax är tyvärr labilare eftersom det är ett delat kopparnät mellan lägenheter och flera fastigheter.

Visst är det så. Definitionen av 90-tals internet..

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av maDa:

Mycket sorgligt. Gäller att engagera sig i sin förening så inte pensionärerna och okunniga kan ta sådana beslut över huvudet på en. De kollar oftast endast Kr/lägenhet och inget mer.

Coax är tyvärr labilare eftersom det är ett delat kopparnät mellan lägenheter och flera fastigheter.

Ja, att engagera sig i sin förening är definitivt ett bra tips.

Finner det dock lite förvånande att Tele2/Comhem skulle vara billigare än andra ISP:er som använder fiber istället för Coax. Möjligen var det deras TV-tjänster som intresserade vissa.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Bytte ofrivilligt till Comhem/Tele2 den 30 April då Telenor stängde ner sina tjänster i vårt hus/BRF.

Tror ni jag är nöjd med min nya internetleverantör?

Jag har haft mer problem inom loppet av 4 månader än vad jag haft de senaste 20 åren med Telenor/BBB..

Trodde först att vi bodde i samma förening tills jag såg att du var från Luleå.

Tvingad också i maj tror jag de var för föreningen glömde skicka mail att som ville ha kvar Telenor.
Så fast med tele2 nu. Jag har dock tur att det är stabilt, men gillar inte hastighetsvalen och pungen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Trodde först att vi bodde i samma förening tills jag såg att du var från Luleå.

Tvingad också i maj tror jag de var för föreningen glömde skicka mail att som ville ha kvar Telenor.
Så fast med tele2 nu. Jag har dock tur att det är stabilt, men gillar inte hastighetsvalen och pungen.

Vad är det du inte gillar med pungen? 😄