Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem

Då jag gick in på Elgigantens hemsida kl 10:18 och klickade på PS5 Pro 30th så kunde jag lägga till den i kassan. Efter några minuter vid en refresh så gick det inte längre.

Visa signatur

KONSOL: Playstation 5
SKÄRM: Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV
GAMING PC: i5-13600KF / Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Pulse Gaming OC / Gigabyte Z790 UD AX / Corsair Vengeance RGB EXPO 32GB 6000Mhz DDR5 / ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB / Corsair iCUE H100i Elite Capellix XT / Corsair RM1000x Shift 1000W / Corsair 3000D RGB
GAMING LAPTOP: Razer Blade / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem

Jag la också en order från Elgiganten. Tvekade en stund när jag såg priset. Men blundade och betalade.

Tror ni att vi som beställde på Elgiganten efter att det tog slut hos webhallen får den på utsatt datum den 7:e november?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Nä sant, för folk med disc blir det ju dock 12k. (Eller fasen, 16k om jag får leverans på 30th).

Köper 90% digitalt redan, så jag går över till 100% nu istället för att köpa till skivläsarn.

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Jag la också en order från Elgiganten. Tvekade en stund när jag såg priset. Men blundade och betalade.

Tror ni att vi som beställde på Elgiganten efter att det tog slut hos webhallen får den på utsatt datum den 7:e november?

Svårt att veta, vill minnas att det varit problem tidigare. Det kan ju gå fel i flera steg:

1) Systemet låter för många kunder köpa
2) Fel info om hur mycket dom kan sälja
3) Faktisk leverans stämmer inte överrens med antal dom fått till sig att dom ska få

Helt enkelt, allt är fasen ett lotteri tills man står där med produkten i handen.

Jag är förvånad över intresset! Grattis alla som har en PS5 Pro att se fram emot i november!

EDIT:
Nu har INET taggat till och lagat hemsidan:
https://www.inet.se/produkt/6611973/sony-playstation-5-pro

Är det någon som vet när Inet skickar Qliro faktura? Står ju 14 dagar. Man är ju inte sugen på att dega innan man hämtat ut produkten.

Permalänk
Medlem

Ja, det var oväntat att vanliga PS5 Pro skulle ta slut.

Priset blev f.ö precis som jag spådde, 10495 kr.

Permalänk
Konsolgrävare

Man får väl se det positivt att man inte fick tag på 30th edition, sparade man in några tusenlappar!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Någon som anmält sig till Powers tävling och fått sms:et?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ztorba:

Gäller fram till 3 oktober, så du lär nog inte få något förrän då

Permalänk
Skrivet av Ztorba:

Nope

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Gäller fram till 3 oktober, så du lär nog inte få något förrän då

Taget, misstänkte att det kunde vara något sånt. Tackar!

Permalänk
Medlem

Från Webhallen:
"Idag kl. 10.00 öppnade vi förboket på den kommande PS5 Pro! Intresset var väldigt stort och just nu har vi inga fler enheter att boka. Om du är intresserad av att ha lite koll när nästa batch kan förbokas kan du klicka på "Meddela mig" på produktsidan, så hör vi av oss när det beger sig."

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Skrivet av Ztorba:

Taget, misstänkte att det kunde vara något sånt. Tackar!

Stod ju dock att man måste verifiera sig via en länk som man ska få via sms... och att utlottningen sker via epost. Blir svårt om man inte får skriva in den någonstans.

Visa signatur
Permalänk
Konsolgrävare

https://www.komplett.se/product/1314319/gaming/playstation/pl...

Komplett har också en utlottning!

”Max 1 per hushåll. Möjligheten att köpa kommer att lottas ut slumpmässigt bland alla registrerade på lanseringsdatumet den 21 november.”

Går att trycka på ”Meddela mig” knappen, vet ej om det är det enda man behöver göra?

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Så det var bara elgiganten som det var free 4 all att norpa sig en 30th edition Pro.

Lyckades inte lägga in den i korgen och köpa, så det blir till att hoppas att man får det där messet från Power.se så man får bränna 14,5K

Tog iallafall en tröstpris bestälning på en 30th edtion handkontroll.
Webbis har det billigaste priset för den 949kr https://www.webhallen.com/se/product/375373-DualSense-Wireles...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair HX1500i | Gigabyte X870 Aorus Elite WIFI7 Ice | Kingston FURY Beast RGB 64GB DDR5 RAM 5600MT | MSI GeForce RTX 5090 VENTUS 3X OC | Noctua NH-U12A | Sennheiser HD 599 | Lenovo Legion 5 - 17,3" | Retro-Bit SEGA MD 8-B 2.4G M2 Grey | Xbox One Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Är det någon som vet när Inet skickar Qliro faktura? Står ju 14 dagar. Man är ju inte sugen på att dega innan man hämtat ut produkten.

Fakturor skickas när produkten lämnar lagret.

Permalänk
Medlem

Konsolen går fortfarande att beställa på Elgiganten. Man misstänker ju att de gör en fuling här. Tar beställningar för produkter man inte kan leverera sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Konsolen går fortfarande att beställa på Elgiganten. Man misstänker ju att de gör en fuling här. Tar beställningar för produkter man inte kan leverera sedan.

De kommer kunna leverera, frågan är bara när..., men absolut hade varit schysst att göra som webhallen som stängde förbokningarna för batch 1 och meddelar folk när bokning för batch 2 öppnar.

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Jag hoppas min beställning gick igenom på första batchen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

De kommer kunna leverera, frågan är bara när..., men absolut hade varit schysst att göra som webhallen som stängde förbokningarna för batch 1 och meddelar folk när bokning för batch 2 öppnar.

Att de kan leverera förstår jag ju. Men blir det 7:e november eller blir det till lucia?

Permalänk
Konsolgrävare

https://www.netonnet.se/art/gaming/spel-och-konsol/playstatio...

Hmmm, undra om Netonnet får in 30th edition?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Ägarna bakom Elgiganten omsätter runt 120 miljarder så de är otroligt kapitalstarka och tilldelas troligtvis flest konsoler av alla svenska återförsäljare. Jag har för mig att de körde regelbundna släpp varje vecka eller liknande för PS5 samtidigt som övriga aktörer bara erbjöd en att ställa sig i kön som aldrig verkade röra på sig.

Skrivet av tyvar1:

Verkar vara fullbokad med tanke på att 30th slim gick att boka men inte pro.

Visa signatur

FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4

Permalänk

Försökte rejält men fick inte tag på den jag helst ville (pro 30th). Fångsten blev:

ps5 pro (komplett), ps5 slim 30th (inet), portal 30th (inet), dualsense edge 30th (webhallen) + dualsense 30th (amazon)

Visa signatur

burk intel comet lake-s 10850k, asus rog strix oc 3090, asus z490 maximus xii hero, 2x16gb g.skill trident z 3600mhz cl16-16-16-36, kingston a2000 m.2 1tb, fractal design define 7 compact, corsair ax1000 v2 titanium, noctua nh-u12a
skärmar alienware aw2721d, panasonic tx-55fz800e
inputs logitech g pro wireless, logitech g915 tkl linear, xbox elite wireless controller series 2
ljud usb -> dac topping d70s -> amp arcam rhead -> sennheiser hd600 & 650, akg k712 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Hann inte med Elgiganten 😔 får hålla tummen att man vinner lotteriet på Power (stor chans haha).

Blev denna bokning som backup ifall man inte får 30th edition:

<Uppladdad bildlänk>

Fy fan, mer än dubbla priset mot vad jag betalade för mitt PS5 vid release och då ingick samma saker.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Att de kan leverera förstår jag ju. Men blir det 7:e november eller blir det till lucia?

Eller efter jul, men som skrivits tidigare, elgiganten är vad jag minns den största ps åf:en vi har så vem vet.

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av culliford:

Försökte rejält men fick inte tag på den jag helst ville (pro 30th). Fångsten blev:

ps5 pro (komplett), ps5 slim 30th (inet), portal 30th (inet), dualsense edge 30th (webhallen) + dualsense 30th (amazon)

Vad ska du med alla dessa konsoler o tillbehör till ?

Visa signatur

PC: Loque Ghost S1 MK2 || Intel i5 10600k || ASUS Z-490-I Gaming || Corsair 32GB @ 3400MHZ ||EVGA 2080ti BLACK || Intel 660p Series M.2 2280 SSD 2TB || Samsung 970 EVO 512SSD M2 || Samsung C49RG90 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Och där var förbokningen av vanliga PS5 Pro fullbokad på Webhallen i alla fall. För alla som trodde att ingen skulle vara intresserad av den.

Jag fattar att de begränsade sig till den siffra som de faktiskt får in i första omgången. Vanliga PS5 kunde man förboka flera år i förväg (något jag gjorde och fick min på release), och när det väl begav sig så hade de så många förbokningar att det blev kaos och folk fick ju vänta i månader på sina konsoller.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Jag lyckades beställa en från netonnet 30th pro.
orderbekräftelse o allt så håller tummarna att den kommer

Visa signatur

Vardagsrum📺: Samsung S90C 77" OLED | Samsung HW-Q995B | Playstation 5 Pro 30th Anniversary Limited Edition | PlayStation Portal | PSVR2 | T300RS GT | Playseat Challenge | Nintendo Switch | Nvidia Shield TV Pro |

Dator💻:| Meshify 2 RGB | RTX 3080 ROG Strix OC | Intel Core i7 12700K | 32GB DDR5 | 3 TB SSD | RM850 850W | ROG Strix Z690-F | iCUE H150i Elite LCD | MSI 27" Optix MAG274QRF-QD |

Permalänk
Medlem

Fick ju igenom min beställning på Elgiganten och har fått ett bekräftelsemail men man kan ju aldrig vara helt säker så signade upp på raffle som fanns också om det skiter sig så har man kanske en chans till.

Onödigt att beställa en disc drive också innan man är helt säker på att det kommer skickas.

Permalänk
Medlem

Jag tvekade länge. Men av vad jag har hört ska Pro nästan få störst betydelse för VR. Och det vill jag verkligen testa. Har inte gjort det än. Så jag la en beställning på en pro och kommer att köpa psvr2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snudge_B:

Jag fattar att de begränsade sig till den siffra som de faktiskt får in i första omgången. Vanliga PS5 kunde man förboka flera år i förväg (något jag gjorde och fick min på release), och när det väl begav sig så hade de så många förbokningar att det blev kaos och folk fick ju vänta i månader på sina konsoller.

Jag var en av dom, förbokade ett gäng månader i förväg men det var som du sa kört om man inte hade bokat över ett år i förväg. Hade tur att lyckas plocka upp en på release ändå från netonnet som inte hade kört förbokning.

Så denna gång hoppas jag att förbokningen fungerade och att jag får Pro:n på release.

Visa signatur

Amd o Apple