TLDR: Skulle bara ha info om när på dygnet bredbandsabbonemanget stängs, slutade med att jag får vara utan internet hela helgen.
Måste bara berätta min resa, Telia är f*n helt hopplösa. För min del, får de gärna ta bort kundservice och se till att alla kunder kan få bästa pris.
Jag har i två år tecknat BF-erbjudande (299kr/mån ÅR1 500/500, ÅR2 250/250), jag har varit duktig och sagt upp abbonemanget i god tid innan (mer än 1 mån) och sagt att ni kan säga upp det mot bindningstidens slut. I år föll det på den 24/11, i söndags.
Jag ringde in i fredags, 22/11 och frågar om internet stängs natten mellan 23-24 eller 24-25, dvs har jag internet hela söndagen också? Frågan ställs, för att fakturan jag fått för november månad debiteras för 1-23 november, och är på 229kr, och inte 299kr. Därför tror jag att abbonemanget stängs så fort dagen 24/11 startar, dvs 00:01 2024-11-24.
Som sagt, det ligger nu en pågående order i systemet, som ska gå igenom 2024-11-24. Personen på kundservice är alldeles för snabb och lägger in ett nytt avslut till 2024-12-24. Jag hinner i samtalet få bekräftelsemejlet och meddelar personens misstag. Personen ber om ursäkt, dubbelkollar med mig om mitt ärende, och säkerställer för mig att jag kommer ha internet hela söndagen, men att han lägger ett ärende till 2-line, att ändra datum tillbaka till 2024-11-24.
Fredagen går, men ca vid 16:30 när jag inte är hemma, får jag ett sms att mitt ärende till 2-line är löst och ett nytt mejl med bekräftat avslut 2024-11-22. Kort efter jag läser smset, dimper sms in från frun, att internet hemma ligger nere....
Trött på allt, ringer jag in igen, kommer till samma person som stjälpte mig, som ber ännu mer om ursäkt för att en kollega inte kan läsa vad denne skrev i ärendet och att jag nu sitter utan internet. Han öppnar upp ärendet igen, sätter prio och säger att om de löser det, så har du internet om ca 1-2h. Bara att vänta, 19:00 slår, fredag, kundservice stänger. Jag har inget internet.
På Lördagmorgon ringer jag in igen, får då info att 2-line jobbar på lördagar, men de kan inte nå dom. Så det kanske löser sig.
Ber om lösningen att de reggar upp ett mobilt bredband/ sim i surfgaranti och att jag kan gå in på lokala Elgiganten och göra simkortsbyte för att kunna få internet hemma i surfgarantin. Nej det går inte, måste ta mig till en Telia butik, närmsta ligger 40min hemifrån. Jag väljer att avstå.
Löser det teknisk med att stoppa i jobbsimkortet med frisurf i 4G routern och ställer den "framför" mitt vanliga nätverk, nu fungerar allt hemma igen.
Får mejl idag, nu på morgonen att det öppna prioiterade ärendet är nu löst, de beklagar men nu är det ju 25/11 så abbonemanget som är stängt, ska ju ändå vara stängt. Inget prat om kompensation eller på något sätt försöka ge mig kundservice i ens första gångsklass. Bedrövligt...
Så till er alla som tecknat Telia, försök ha så lite kontakt med kundservice som möjligt, liknande visa hände förra året också, då de envisades först med att bara nya kunder fick erbjudandet, men mitt skulle ju stängas om 1-2 dagar från när jag ringde in 2023. Men då satt jag utan internet en dag bara.
Men vad lär jag mig av detta? Jo att det fortfarande få bli 319kr/mån 250/250 för att alla andra operatörer är snuskigt dyra....