World of Warcraft-tråden!

Permalänk
Medlem

nix pix, inget annat atm

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | ASUS GeForce RTX 3080 Ti | ASUS ROG STRIX X570-F GAMING | Corsair 32GB DDR4 3600MHz Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flaskis
Tänk också på att Elementium används till andra saker än Windfury, så det är ju självklart att de är lättare att få än båda halvorna.

Vi har två högra halvor i guilden, men ingen vänsterhalva >_<

hiih, windfury så imba är det inte xD

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk

Är detta en schysst shamanbuild? Använder både 2hand och 1h + sköld beroende på situation. Spelar mest PvE fram till 55+ eller så sedan PvP.

Elemental Combat Talents (11 points)

# Concussion - 5/5 points
Increases the damage done by your Shock spells by 5%.

# Convection - 5/5 points
Reduces the Mana cost of your Shock spells by 10%.

# Elemental Focus - 1/1 point
Gives you a 10% chance to enter a Clearcasting state after casting any Fire, Frost, or Nature damage spell. The

Clearcasting state reduces the mana cost of your next damage spell by 100%.

Enhancement Talents (19 points)

# Shield Specialization - 5/5 points
Increases your chance to block attacks with a shield by 5%.

# Improved Ghost Wolf - 2/2 points
Reduces the cast time of your Ghost Wolf spell by 2 second.

# Improved Lightning Shield - 2/3 points
Increases the damage done by your Lightning Shield orbs by 10%.

# Thundering Strikes - 5/5 points
Improves your chance to get a critical strike with your weapon attacks by 5%.

# Two-Handed Axes and Maces - 1/1 point
Allows you to use Two-Handed Axes and Two-Handed Maces.

# Flurry - 4/5 points
Increases your attack speed by 25% for your next 3 swings after dealing a critical strike.

Restoration Talents (21 points)

# Tidal Focus - 5/5 points
Reduces the Mana cost of your healing spells by 5%.

# Totemic Focus - 5/5 points
Reduces the Mana cost of your totems by 10%.

# Improved Lesser Healing Wave - 5/5 points
Gives you a 75% chance to avoid interruption caused by damage while casting Lesser Healing Wave.

# Tidal Mastery - 5/5 points
Increases the critical effect chance of your healing and lightning spells by 5%.

# Nature's Swiftness - 1/1 point
When activated, your next Nature spell with a casting time less than 10 seconds becomes an instant cast spell.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kurre
Creds till alla tjejer som vågar lira Wow ^^

Tack eller nåt. Kul att höra nån som är positiv istället för massa negativt som man får höra ibland. Har en kille i våran guild som började babbla på venten om hur han inte förstod varför tjejer lirar wow, och att tjejer inte kan lira osv. Han blev rätt tyst när han fick veta att jag är tjej. Vi har typ 3-4 tjejer i min guild faktiskt.

Är nog inte många som tror att man är tjej när man spelar. Får ofta höra "Thanks m8" och "Thanks man" och liknande. Oftast orkar jag inte säga nåt om det, så dom får tro att jag är kille eller nåt hehe.

Visa signatur

Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [jossan]
Tack eller nåt. Kul att höra nån som är positiv istället för massa negativt som man får höra ibland. Har en kille i våran guild som började babbla på venten om hur han inte förstod varför tjejer lirar wow, och att tjejer inte kan lira osv. Han blev rätt tyst när han fick veta att jag är tjej. Vi har typ 3-4 tjejer i min guild faktiskt.

Är nog inte många som tror att man är tjej när man spelar. Får ofta höra "Thanks m8" och "Thanks man" och liknande. Oftast orkar jag inte säga nåt om det, så dom får tro att jag är kille eller nåt hehe.

Ska vi sexa? Eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [jossan]
Är nog inte många som tror att man är tjej när man spelar. Får ofta höra "Thanks m8" och "Thanks man" och liknande. Oftast orkar jag inte säga nåt om det, så dom får tro att jag är kille eller nåt hehe.

Ja, ratiot är ju ganska tydligt så man antar att de flesta är killar. Vi har dock ett antal tjejer med i vårt guild. "Mate" betyder ju dock kompis/polare så det är ju iaf könsneutralt till skillnad från "man".

Permalänk

Någon/några som bestämt sig att hänga med character transfern från bloodscalp eller stormscale till den nya servern: Twisting Nether ?

http://forums-en.wow-europe.com/thread.aspx?fn=wow-general-en...

Det är bara möjligt i fas 1 att byta från idag (den 27e) till fredag (den 30e) ?

Verkar som en av Allys bästa PvE guilder på Bloodscalp Nightwatchers ska flytta.

Några fler som bestämt sig ?

Visa signatur

Jag är intresserad av att köpa äldre Äventyr och RPG spel, 80-90-tal, Messa mig!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaylordFokker
Någon/några som bestämt sig att hänga med character transfern från bloodscalp eller stormscale till den nya servern: Twisting Nether ?

http://forums-en.wow-europe.com/thread.aspx?fn=wow-general-en...

Det är bara möjligt i fas 1 att byta från idag (den 27e) till fredag (den 30e) ?

Verkar som en av Allys bästa PvE guilder på Bloodscalp Nightwatchers ska flytta.

Några fler som bestämt sig ?

Perfection funderar på det, SOE med, vi håller på att diskutera i glamour

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
Perfection funderar på det, SOE med, vi håller på att diskutera i glamour

Är det rena PvE eller PvP eller "bådeoch" guilder ? Är det också guilder som grindar Onyxia/MC/BWL ?

Isåfall om alla dessa guilder flyttar lär den nya servern innehålla många större guilder från start.

Om NW lämnar Bloodscalp blir det ett stort avbräck för ally-sidan på bloodscalp, då är det i stort sett bara ungerska guilder kvar då i topp på ally-sidan, vilket inte är allt för roligt.

Visa signatur

Jag är intresserad av att köpa äldre Äventyr och RPG spel, 80-90-tal, Messa mig!!

Permalänk
Medlem

Vi har ett par i våran guild också, och det är absolut ingenting som skiljer en kvinnliga spelare mot de manliga. Ibland så märker man det inte förrens dom påpekar att dom faktiskt är en hon hehe bara för att man sagt thanks dude eller nåt sånt Sen är ju dom norska tjejerna i våran vent ganska roliga att lyssna på

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaylordFokker
Är det rena PvE eller PvP eller "bådeoch" guilder ? Är det också guilder som grindar Onyxia/MC/BWL ?

Isåfall om alla dessa guilder flyttar lär den nya servern innehålla många större guilder från start.

Om NW lämnar Bloodscalp blir det ett stort avbräck för ally-sidan på bloodscalp, då är det i stort sett bara ungerska guilder kvar då i topp på ally-sidan, vilket inte är allt för roligt.

detta är folk som PVEar, men pvpar mycket på icke raid tid

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tejpis
Ska vi sexa? Eller?

Självklart

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil Peter
Ja, ratiot är ju ganska tydligt så man antar att de flesta är killar. Vi har dock ett antal tjejer med i vårt guild. "Mate" betyder ju dock kompis/polare så det är ju iaf könsneutralt till skillnad från "man".

Jo, det är klart, mate funkar ju på båda. Och jag förstår att man förutsätter att dom flesta är killar, det gör ju jag med. Men det är kul med sånna som säger att tjejer inte kan lira, och så spelar dom med en och tror att man är kille och tycker att man är bra.

Visa signatur

Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korize-
runt 14-15 elementium, 2 clears till chromaggus so far..
dödat alla goblins 2 ggr dvs..

ok, tack för alla svar

Det är en horde guild på burning blade som dödat både razorgore och vaelstraz. Så dom borde börja få lite elementium ore drops nu. Får byteshandla med dom

Vår guild lär väl försöka köra BWL lite seriösare när vi väl dödat Ragnaros. Hoppas vi tar han nästa försök.

Visa signatur

"damn, those bitches represent"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lunaspice
Är detta en schysst shamanbuild? Använder både 2hand och 1h + sköld beroende på situation. Spelar mest PvE fram till 55+ eller så sedan PvP.

Elemental Combat Talents (11 points)

# Concussion - 5/5 points
Increases the damage done by your Shock spells by 5%.

# Convection - 5/5 points
Reduces the Mana cost of your Shock spells by 10%.

# Elemental Focus - 1/1 point
Gives you a 10% chance to enter a Clearcasting state after casting any Fire, Frost, or Nature damage spell. The

Clearcasting state reduces the mana cost of your next damage spell by 100%.

Enhancement Talents (19 points)

# Shield Specialization - 5/5 points
Increases your chance to block attacks with a shield by 5%.

# Improved Ghost Wolf - 2/2 points
Reduces the cast time of your Ghost Wolf spell by 2 second.

# Improved Lightning Shield - 2/3 points
Increases the damage done by your Lightning Shield orbs by 10%.

# Thundering Strikes - 5/5 points
Improves your chance to get a critical strike with your weapon attacks by 5%.

# Two-Handed Axes and Maces - 1/1 point
Allows you to use Two-Handed Axes and Two-Handed Maces.

# Flurry - 4/5 points
Increases your attack speed by 25% for your next 3 swings after dealing a critical strike.

Restoration Talents (21 points)

# Tidal Focus - 5/5 points
Reduces the Mana cost of your healing spells by 5%.

# Totemic Focus - 5/5 points
Reduces the Mana cost of your totems by 10%.

# Improved Lesser Healing Wave - 5/5 points
Gives you a 75% chance to avoid interruption caused by damage while casting Lesser Healing Wave.

# Tidal Mastery - 5/5 points
Increases the critical effect chance of your healing and lightning spells by 5%.

# Nature's Swiftness - 1/1 point
When activated, your next Nature spell with a casting time less than 10 seconds becomes an instant cast spell.

Den där funkar bra, dock kan du ha Combat Endurance när du PvE:ar. NS är inte så nödvändigt heller i PvE, men det är väl likabra att ha den iaf, upp till improved Lesser Healing Wave är absolut nödvändigt. Annars ser det bra ut. 2H är att rekomendera om man har nått bra vapen, upp till typ lvl 50, sen gör mobsen rätt mycket skada om man har lite otur med WF, så hitta ett bra 1h å kör sköld från den punkten, 1h gör inte så mycket mindre skada iaf.

Permalänk
Medlem

Är det värt att lämna in http://www.thottbot.com/index.cgi?i=40829 för att få http://www.thottbot.com/index.cgi?i=40830 eller ska jag sälja det och skaffa Hide of the Wild http://www.thottbot.com/index.cgi?i=36157 istället?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GratZ
Är det värt att lämna in http://www.thottbot.com/index.cgi?i=40829 för att få http://www.thottbot.com/index.cgi?i=40830 eller ska jag sälja det och skaffa Hide of the Wild http://www.thottbot.com/index.cgi?i=36157 istället?

lämna in kortet, sen farma reagents till hide of the wild, det går rätt fort

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [jossan]
Jo, det är klart, mate funkar ju på båda. Och jag förstår att man förutsätter att dom flesta är killar, det gör ju jag med. Men det är kul med sånna som säger att tjejer inte kan lira, och så spelar dom med en och tror att man är kille och tycker att man är bra.

Ja, det är ju rätt löjligt att anta att inga tjejer kan spela. Alla de i vårt guild är duktiga i PvE åtminstone. Tror inte någon PvP:ar men det finns ju ingen anledning till varför de skulle vara sämre på det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erikholmgren
Titanbar, ett jättebra addon!

Tack så mycket, skall laddas ner nu på direkten!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
detta är folk som PVEar, men pvpar mycket på icke raid tid

Internationella eller svenska ? Är lite intresserad, vi för en diskussion i vårt gille och det vore intressant o veta vilka andra som ska flytta eller inte.

Visa signatur

Jag är intresserad av att köpa äldre Äventyr och RPG spel, 80-90-tal, Messa mig!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
hiih, windfury så imba är det inte xD

Thunderfury för att rätta er båda, sen är det proccen som är själva svärdet. 30% procchans och det funkar på bossar i mc och bwl.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
Thunderfury för att rätta er båda, sen är det proccen som är själva svärdet. 30% procchans och det funkar på bossar i mc och bwl.

jag vet att den heter Thunderfury, jag sa bara att han sa windfury, och ja det vet jag

gaylord, mycket svenskar

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaylordFokker
Internationella eller svenska ? Är lite intresserad, vi för en diskussion i vårt gille och det vore intressant o veta vilka andra som ska flytta eller inte.

Vi i Perfection är ett "internationellt" guild, dock till största delen svenskar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gamer
ok, tack för alla svar

Det är en horde guild på burning blade som dödat både razorgore och vaelstraz. Så dom borde börja få lite elementium ore drops nu. Får byteshandla med dom

Vår guild lär väl försöka köra BWL lite seriösare när vi väl dödat Ragnaros. Hoppas vi tar han nästa försök.

vilken guild spelar du i? Själv spelar jag alliance på BB

Och ser att du spelar på BB oxå Gratz alliance/horde guild?

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av relek
Antar att du menar Felstrike daggern?

nej jag sa "main dal rend SWORD"

http://www.thottbot.com/?i=23785

är trött på folk att rolla på saker som dom kommer inte att använda..jag ska rolla på daggers och guns/bows om de droppas
"om jag kan använda de så jag har rätt att rolla blabla" grr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [jossan]
Tack eller nåt. Kul att höra nån som är positiv istället för massa negativt som man får höra ibland. Har en kille i våran guild som började babbla på venten om hur han inte förstod varför tjejer lirar wow, och att tjejer inte kan lira osv. Han blev rätt tyst när han fick veta att jag är tjej. Vi har typ 3-4 tjejer i min guild faktiskt.

Jag var med om en negativ grej när det gäller par som spelar, var med i ett guildrun där guildledaren och hans flickvän var med. Det var LBRS och jag sa klart att jag försökte få ihop en UBRS-nyckel. När en av delarna droppa sa guildleadern (masterlooter) "och så går denna till xxxxx (namnet på hans flickvän)". Sluta i guilden pga det, vi som var intresserade av droppen borde fått rulla på den.

Permalänk

kan man inte se koordinater utan någon slags mod?

Permalänk
Medlem

Bara jag som har svårigheter med att logga in?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [-WorD-]
Bara jag som har svårigheter med att logga in?

loggade in utan något helst problem. dock står det att de har temporär maintenance i 30 mins, vet ej när de minutrarna gäller. prova några gånger till

Permalänk
Medlem

Atwa är söt
men VI HAR KOMMIT LÄNGRE I BWL!!!!!

Permalänk
Medlem

Funderar på att rerolla en hunter eller warrior nu på Haumarush då Warlocken blir bara seg då jag är en freehk och alla som får syn på mig måste döda mig, speciellt när ja dessutom är seargent som ger dem mer honor..
Vad tror ni, värt att rerolla hunter eller warrior?
Warlocken är level 45..

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow