Permalänk
Medlem

Conroe eller?

jag kollade lite på Intel Conroe och jag undrar hur det kan vara så stor uppståndelse för dem när denna: Core 2 Duo (Conroe) Model E6300 (1.866GHz), EM64T (Extended Memory Technology 64), 1066FSB, 2MB Cache (Socket 775) endast har 1.866Ghz, vore det inte bättre att köpa en http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=PD930R än att köpa Conroen?

Permalänk
Medlem

Vet inte, funderar på conroe också men va fan betyder OBS! Kräver i945+ el. motsv.

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Msh!
Vet inte, funderar på conroe också men va fan betyder OBS! Kräver i945+ el. motsv.

Det är den senaste kretsen på moderkortet ifrån intel.

Permalänk
Avstängd

Re: Conroe eller?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frixos
jag kollade lite på Intel Conroe och jag undrar hur det kan vara så stor uppståndelse för dem när denna: Core 2 Duo (Conroe) Model E6300 (1.866GHz), EM64T (Extended Memory Technology 64), 1066FSB, 2MB Cache (Socket 775) endast har 1.866Ghz, vore det inte bättre att köpa en http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=PD930R än att köpa Conroen?

Om ditt mål är långt mindre än halva prestandan och 3 gånger värmeutvecklingen så är P4an ett mycket bättre val.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Conroe eller?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Om ditt mål är långt mindre än halva prestandan och 3 gånger värmeutvecklingen så är P4an ett mycket bättre val.

Det är en Pentium D. Men den har 3Ghz och Conroen har liksom 1.866 Ghz, borde inte pentium D vara bättre?

Permalänk
Hedersmedlem

Jag gillar skräp så ta P4:an vet ja.

Glöm frekvensen utan gå på vad tester visar vad den går för.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Hedersmedlem

Conroe 1,86GHz har ungefär samma råprestanda som en FX60, you do the math...

Visa signatur

"En gång ingen gång, två gånger en gånggång"

Permalänk
Medlem

Har någon en länk till tester där Conroe är med?

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Medlem

Ska nog skaffa en conroe, ifall det finns några kvar Har dock inte pengarna förren efter 14:e juli. Men är det värt att lägga ut ca: 300 kr på att köpa E6400 än E6300?

Permalänk
Hedersmedlem

Det skiljer en del mellan dom i frekvens (14%) och vill man inte klocka så är den extra kostnaden helt klart värt det.

Skall bli kul att se vad E4200 kommer att kosta för den kan komma att bli en överklockares dröm som D 805.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Misstänker att jag kommer få vänta ett bra tag innan man får en conroe eftersom jag får pengar i slutet av juli (sommarjobb) och man vill ju inte förhandsboka om man inte är helt säker på att man får nå pengar

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Det skiljer en del mellan dom i frekvens (14%) och vill man inte klocka så är den extra kostnaden helt klart värt det.

Skall bli kul att se vad E4200 kommer att kosta för den kan komma att bli en överklockares dröm som D 805.

E4200?

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exerco
E4200?

Core E4200 1600 MHz 2MB cache 800 MT/s, vet inte om den bara finns som Core Solo eller Core 2 Duo...

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM