Permalänk
Medlem

Vilken mus ska ja ta?

Ska köpa ny mus nu, dom jag har tittat på är logitech mx1000 och mx518. Är mest intresserad av den trådlösa mx1000 men det verkar som om många har haft problem med så vågar man köpa den? Blir det inte den blir det absolut en mx518 för dom har jag hört mycket gott om!
Men ska ja våga köpa mx 1000, många har ju haft problem med att den reagerar segt på vissa underlag, vilken av dom tycker ni ja ska välja?

Permalänk
Hedersmedlem

Varför inte en G7?

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

Trådlös är så jobbigt. Har en MX700 och den väger så mycket och batterierna är lite konstiga ibland. Men det är väldigt slappt att man kan vara en bit från datorn.

Tror livslängden för trådlös är lite kortare, med sladd så behöver man int bekymra sig om krångel. Musen kommer troligen alltid att fungera.

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Varför inte en G7?

Har inte lust att lägga ut mer pengar än vad en mx1000 kostar!

Permalänk
Hedersmedlem

Ok, annars är den grym och den väger inte lika mycket som MX700 då batteriet är lättare.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

TA MX'N, Du kommer inte att bli besviken!

Permalänk
Medlem

MX1000 rekomenderas inte för FPS-spel.

Permalänk

köpte nyligen en Trust Predator Optisk mus som jag är jättenöjd med, kostade 299:-, vilket inte var så farligt, den läser 800/1600dps och känns otroligt bra, fungerar juvligt til FPS-spel

Visa signatur

x1900xt | x2 64 4200+ | 1024mb RAM

Permalänk
Medlem

mx518 eller en Razer Copperhead.
Jag skulle aldrig køpt en trådløs mus.

Visa signatur

Fractal Design Define R6, ASUS X99a, Xeon E5-2697v3@3.5Ghz allcore, 64gb Hynix ECC REG 2133Mhz, 7900xt, 2.5gb nic

Server: Proxmox med OMV7, Teuenas och annat virtuellt: Supermicro X9SRH-7F, 64gb RAM, Xeon 2651v2, 4x10tb, 2.5gb Nic

Permalänk
Medlem

köp en mx518 dom är enligt mig mycket bra....jag ska försöka få min copperhead bytt mot en mx518...

Permalänk
Medlem

Jag kör a4tech induktionsmus. Optisk wireless utan batterier är kanon.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Hedersmedlem

Copperhead

Om du är ute efter så bra prestanda som möjligt så är det Copperhead som gäller, jag har en själv, och jag älskar den!

Den är kanske inte den skönaste musen som finns, den är ganska liten, men prestandan är otrolig!

Permalänk
Medlem

MX518 är en grymt bra mus.

Visa signatur

<(.__.<)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rxc
Har inte lust att lägga ut mer pengar än vad en mx1000 kostar!

Då tycker jag du skall satsa på en mx518 för mx1000 är tung och klumpig jämfört med mx518 och G7.

Permalänk

mx 518 är 1336

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Medlem

Finns även Intellimouse 1.1 alternativt 3.0..

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 2x16GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Har haft min MX518 i 1 år nu och kan bara säga detta: snart dags att byta ut mina mousepads=D. Den är riktigt skön och fungerar perfekt till FPS och strategi spel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weedel
Om du är ute efter så bra prestanda som möjligt så är det Copperhead som gäller, jag har en själv, och jag älskar den!

Den är kanske inte den skönaste musen som finns, den är ganska liten, men prestandan är otrolig!

vill varna för copperheaden för den e lite speciell och gillas inte a alla och jag har (kanske lite otur) haft ganska mycket trassel med min :(... den är på lagning och jag är sugen på att byta den mot en mx518 faktiskt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NeZo
MX518 är en grymt bra mus.

2 av mina polare har en och den är fiktigt skön. rekomenderar skarpt... den är inte en laser heller vilket enligt mig är ett plus då dom har en förmåga att klatra...

mx1000 har jag derimot hört en del klagomål på...särskilt när det handlar om FPS...

//stefan

Permalänk
Medlem

G5an då, eller det kanske inte är nån gaming mus? Snygg är den då iaf!

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dala56
G5an då, eller det kanske inte är nån gaming mus? Snygg är den då iaf!

jorå g5an ska vara bra... (dock en lasermus )

har en polare som ä riktigt bra på cs (typ nästan på proffsnivå) och han gillade inte musen....^o) men jag känner även en annan som har en och han klagar inte (dock spelar han bara wow)

laser är enligt mig bara klater...(men det är enligt mig)

//stefan

Permalänk
Medlem

sanbbfråga: vad är klater? :S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sl0w
sanbbfråga: vad är klater? :S

problem eller när saker inte fungerar som dom ska = klatrar (detta är kanske ett slang ord som bara existerar här i det mörka norrland )

//Stefan

Permalänk
Entusiast

Intellimouse Explorer 4.0

väldigt lätt(samtidigt som stryktålig) och bra precision, funkar bra

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Avstängd

har själv mx518, den är skitbra trådmus, läs mer om den på http://wannabedesigns.frac.dk/blogg/artiklar/mx518.htm

jag rekomenderar den starkt