trasig sata2 hårddisk? =(

Permalänk
Medlem

trasig sata2 hårddisk? =(

jag har köpt en "WESTERN DIGITAL CAVIAR SE16 320GB SATA2", datorn hittar disken och det går att partionera den, men när jag ska formatera och installera så går formateringen 100% och sen kommer de upp felmeddelande, och jag kan bara stänga av eller starta om! är hårddisken sönder? elr gör jag nått fel

Permalänk
Medlem

Vad kommer det upp för felmeddelande då?

Permalänk
Medlem

och vad har du för moderkort??

Visa signatur

Gudrun1

Permalänk
Medlem

jag sitter med ett ASUS A8V-X socket 939. felmeddelande gällande partmgr.sys kunde vara felet till problemet. men har gått förbi det, det har inte dykt upp igen efter jag testat. nu kommer jag så långt som till formateringen som går till 100% , sedan blir skärmen svart och inget händer, elr laddar, ska jag bara vänta elr är det något fel ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av noob007
jag sitter med ett ASUS A8V-X socket 939. felmeddelande gällande partmgr.sys kunde vara felet till problemet. men har gått förbi det, det har inte dykt upp igen efter jag testat. nu kommer jag så långt som till formateringen som går till 100% , sedan blir skärmen svart och inget händer, elr laddar, ska jag bara vänta elr är det något fel ?

Om jag minns rätt så stödjer inte det moderkortet SATA2. Bygla HD'n till SATA1. Du förlorar inget i hastighet.

Visa signatur

Gudrun1

Permalänk
Medlem

hur byglar jag den till sata1? och jag tror den är sönder, för det går att partionera disken men efter formateringen så händer det antingen ingenting, eller så kommer det upp och gnäller om "partmgr.sys" kan vara problemet =S, händer ingenting och ändå har jag väntat 30-40min som längst? har den varit sönder redan från början eller har jag sjlv gjort något? hur täcker garantin på hårddiskar?? hjälp

Permalänk
Medlem

Asus A8V-X brädan stöder sata2 då det sitter den nyare sydbryggan VT8251 från via på det

Visa signatur

Abashed the devil stood and felt how awful goodness is.