Gears of war till pc! En stor flopp!

Permalänk

Gears of war till pc! En stor flopp!

Man blir ju så frustrerad! jag och många fler och köpt detta spel men inte alls lyckats att få det att fungera som det ska! först så var det fryslagg hela tiden! och det var tydligen nått fel på spelet! sen nu så kom det en ny patch som skulle fixa detta problem! men nejdå! nu startar det inte alls... så då har jag köpt ett spel i onödan!

nån som har haft liknande problem som kan fixa det ?

Visa signatur

E6600. 2048 ram, XFX 8800GT

Permalänk
Avstängd

Och här fungerar det helt utan några problem.

Lite skumt det här med att vissa spel fungerar olika bra "även på system som är väldigt lika i konfigurationen". Fullt förståeligt om det buggar med tanke på mängden konfigurationer som finns.

Men testat att installera om det?

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Jag hade också grova problem med fryshack men det löste sig när jag stängde av Catalyst A.I.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Avstängd

åh fan, har det kommit en patch?

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Jag har också små fryslagg i spelet, mycket jobbigt. Spelet flyter bra, känns som om man har 50+ fps hela tiden, men ändå kommer dessa fryslagg då och då. Sen ska patchen inte hjälpa nåt av det man läst, har själv inte testat den än.

toffe: Vad gör Catalyst A.I för nåt?

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

spelet är en 360 port vad förväntar ni er

Permalänk
Avstängd

Var är patchen? ända jag hittar är för Live skiten inget till spelet.. på www.gearsofwar.com alltså

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
åh fan, har det kommit en patch?

Tydligen, så sent som idag verkar det som
http://www.fz.se/filer/?id=4918

Permalänk

jag har knappt sett gears of war alls egentligen.. såg nån som lirade det på webhallen en dag jag var där och skulle köpa något nytt till min polares dator, men jag var inte alls impad, det kändes verkligen arkadigt, typ, gå in i ett rum, försvara dig mot horder av fiender, gå in i nästa rum, upprepa processen, möt boss, döda boss, upprepa från steg 1... är spelet så eller har jag helt fel uppfattning av spelet?

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

Gears Of War fungerar alldeles perfekt här och dom enda fryslagg jag får är när en ny nivå eller ett större område renderas.

Det flyter även på prestandamässigt, kräver inte mycket. Enda buggen jag har varit med om är när gubben fastnar även om man hoppar och har sig.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Citat:

toffe: Vad gör Catalyst A.I för nåt? [/B]

Slags a.i. som gör att samma slags texturer laddar snabbare osv, kan ge bättre prestanda i vissa spel (själv sett detta), sämre i andra.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Inaktiv

FInns de ngt liknande för nvidiakort som man kan stänga av?

Permalänk
Medlem

lirade hos en polare ska själv skaffa det nu när jag får min nya dator, märkte inget lagg alls då. Måste säga att det är mycket roligare än på xbox!

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Och här fungerar det helt utan några problem.

Lite skumt det här med att vissa spel fungerar olika bra "även på system som är väldigt lika i konfigurationen". Fullt förståeligt om det buggar med tanke på mängden konfigurationer som finns.

Men testat att installera om det?

jaa jag har testat att installera om det! typ 100 gånger! fortfarande samma problem!

Visa signatur

E6600. 2048 ram, XFX 8800GT

Permalänk
Medlem

Testade det men tycker det var skittråkigt...kanske gör sig bättre på spelkonsol trots allt

Permalänk
Medlem

Det krashar hela tiden för mig... samt att den korta stunden jag fått spela har det varit fryslagg. Har inte testat patchen, ej heller stängt av Catalyst A.I. Måste testa detta!

Däremot sänkte jag sound hardware acceleration ett snäpp... och då kom jag så "långt" som första rummet med fiender, sedan dök spelet.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk

någon som kan skriva en guide hur man stänger av catalyst A.I.
Har kollat runt i programvaran men inte hittat det.

Permalänk

En notis bara!

Om man kör med Crossfire bör man ha Catalyst A.I aktiverat i normalläge för att crossfire ska fungera.

Visa signatur

Netgear CG3100 Cable modem Comhem-- Firmware: 3.9.21.8.V0020

Permalänk
Medlem

tycker lätt att det är ett av de fetare spelen jag provat på sistone.

grafiken är snygg, dock tål fi lite väl mycket stryk, om man jämför med andra spel.

spelkänslan online är riktigt tung. Hur fett är det lixom inte att stampa nån annan snubbes rakt ner i ett betongblock? det kan man iofs göra i campaign oxå, men då är det ganska stor risk att dö. (med risk för att låta sadistisk)

Permalänk
Medlem

jag har inte heller några problem med fryslagg, och kan bara instämma med dom som säger att det är ett av dom fetare spel jag spelat på sistone.

Permalänk
Medlem

Fick hyfsat bra betyg på metacritic, som gör en sammanvägning av andra sajters betyg. 87%.

Den har hittills hamnat på plats 147, av 1711 utvärderade spel.

http://www.metacritic.com/games/pc/scores/
-

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk

Jag tycker det är skitbra faktiskt.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk

Jag har inte haft några problem alls med Geras of War faktiskt ,har hört och läst att många har haft problem. En grej har jag haft iof och det är probs med saves. Det har jag kommit på vad det var. När jag ändrade bildkvalietet då försvann saves ,hände mig 2 gånger speciellt om man ändrade från dx9 till dx10. Sista gången jag körde så ändrade jag ingenting och saves var där hela tiden...

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
RYZEN 7 7800X3D Corsair 32GB 6000 MHz ASUS B650-E
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung 32" Odyssey G80SD OLED

Permalänk
Medlem

Det enda problem jag har nu är efter jag installerade patchen som släpptes för några dagar sedan. Varje gång jag startar spelet så säger programmet att jag ska dubbelklicka på startup.exe för att starta spelet, vilket jag alltid har gjort hitills.

Någon lösning?

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
någon som kan skriva en guide hur man stänger av catalyst A.I.
Har kollat runt i programvaran men inte hittat det.

Catalyst Control Center -> 3D -> Catalyst AI.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Inaktiv

Klarade precis spelet, flopp. Verkligen inte, enligt mig ett av dom fetare actionliren iår. Riktigt mastodond spel faktiskt Sen så flöt de på perfekt på datorn i sign med allt på max, sjukt bra optimerat!

Permalänk

har 2st datorer:
1: opteron 144 1.8ghz med 7900gt 1gig ram
2: opteron 170 2.2ghz med 8800gt 2gig ram

på dator 1 går det över jävligt dåligt med allt på low eller off i 800*600 och så låser det sig efter ca 2-3 min så man får starta om datorn.
men med dator 2 så fungerar det klockrent med allt på högsta utan några som hellst problem, visst är den bättre, men vafaan.

båda datorerna har kört prime95 stabilt 24 timmar samt loopat 3dmark 24 timmar utan problem.
spelet klagar på att man skall installera en cpu drivrutin i början, gjorde det på datorerna men spelet klagar endå och fungerar inte på dator 1. blir inget coop på det verkar det som.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Kör med allt på high med datorn i sign och det fryslaggar ibland. Mycket irriterande. Känns faktiskt som att det funkade bättre med mitt 1950PRO, dvs. inga fryslagg. Någon som har en lösning?

Permalänk
Avstängd

Spelet är buggit som bara fan, med XP så fungerade allt förutom spelet sig själv.. 60-70sec så slängdes man ut.
Med Vista så fungerar spelet men inte live... men om jag startade Halo2 och loggar in på live så fungerar även live i GOW, behöver inte ens skriva cd/dvd-key... lite konstigt

Just ja, spelar ingen roll hur inställningarna är stälda, samma prestanda, lite hack då och då men inget man störs av värst mycket.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Bästa coopfps jag lirat. Funkade fint utan problem hos mig både på en XP-installation och en Vista X64installation. Förövrigt det mest buggfria spel jag spelat. Brorsan fastnade två gånger då vi körde spelet i coop, annars var det inga problem.

Visa signatur

1. MSI Z77A-GD65, Core i7-6700K, 16GB, GTX 1080.
2. Gigabyte EX58 Extreme, Core i7 920@4Ghz, 12GB 1300MHz Corsair, 4870X2.