Permalänk
Medlem

Köpa antec solo?

Funderar på att köpa ett antec solo, är det ett bra köp eller?

Permalänk
Medlem

Enligt mig värkar det som ett mycket bra chassi. Ska köpa ett sådant själv.
Pga ljuddämpat snyggt inte för stort och har en aluminium front.;)

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Avstängd

Kommer också bli mitt chassival i oktober när jag ska uppgradera.
Antecs p180 var för stort, behöver inget jättechassi. Solo har bra lösningar för dämpa ljud och lagom storlek. Perfekt

Permalänk
Medlem

jag har ett Antec Solo och jag är mycket nöjd
ett litet chassi som har hög kvalite för en liten peng
dock så är det ganska tungt

rekomenderas varmt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
jag har ett Antec Solo och jag är mycket nöjd
ett litet chassi som har hög kvalite för en liten peng
dock så är det ganska tungt

rekomenderas varmt

Okej, följer det med några fläktar eller?

Permalänk
Medlem

Följer med en 120mm till den bakre fläktplatsen.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk

Re: Köpa antec solo?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rxc
Funderar på att köpa ett antec solo, är det ett bra köp eller?

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

Visa signatur

// AMD Ryzen5 5600X | Noctua NH-D14 | ASUS X570-E GAMING | Corsair LPX 3600 Mhz 2x16GB CL18 | Asus TUF RTX3800 | SSDs Samsung 980Pro 1TB + 860 1TB + 850 500GB + 830 256GB| WD 2TB | Corsair AX 760W | NZXT S340| Front: 2x Corsair ML 120| Rear: Scythe Gentle Typhoon | LG 32GP850 //

Permalänk
Medlem

Jag funderar på att ta ett Antec Solo iställer för NXZT Hush som jag hade bestämt mig för först.

Men hur är det med platsen för hårddiskar egentligen? Jag har fyra stycken nu, och i och med min datoruppgradering har jag tänkt köpa en till 1TB disk.

Om man inte använder deras suspension system så ska det få plats med fyra stycken vad jag förstått det som. Men det ska även ingå en 5,25" till 3,5" så att jag kan få plats med en femte hårddisk?
Det är ju lite tråkigt att den femte inte får någon ljuddämpning, men jag prioriterar inte bort hårddiskar för tystnad.

Permalänk
Medlem

Du har 4st 5.25", så du skulle ju kunna köpa något liknande denna. Den konverter som följer med är tänkt för en floppy-enhet eller liknande, och du kommer inte få någon vidare kylning på disken.

Permalänk
Medlem

Köper jag ny låda så blir det nog Solo också, bra kylning, dämpat, snyggt, får in stora kylare som TRUE osv... perfekt för den som inte har något supersystem och vill ha en tyst dator

Permalänk
Medlem

Applet, tror du inte att det går lika bra att ha en hårddisk i den?
Jag har inget emot att köpa någon extra 5,25">3,5" konverter, men jag vill absolut inte ha någon extra fläkt då hela min nya datoruppgradering kretsar kring tystnad.

Permalänk
Medlem

Jag hade då nog köpt något sådant här. URL, då du inte får någon dämpning alls om du kör med den medföljande.
Att montera en disk i den medföljande adaptern tror jag låter mer än någon tyst fläkt i 5v i Lian Li-adaptern, men jag kan ju ha fel
Jag hade nog också köpt ett till Solo, om det inte hade varit för att jag ville ha lite fler HDD-platser, så det fick bli ett P182.

Permalänk
Medlem

Hade faktiskt kollat på just den innan. Det är mycket pengar med tanke på vad en HDD kostar idag, men det får det väl vara värt.

Jag hade hellre velat ha ett P182, men jag accepterar inte tre chassifläktar. Möjligt att man kan plocka bort en, men P182 verkar åtminstone kräva två för ett acceptabelt luftflöde där Solo nöjer sig med en tack vare hjälpen från PSU't (som man inte får i P182 p.g.a. dess PSU-isolering).

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid testa med den medföljande adaptern, innan du köper något annat.
Jag satte in lite dämpmattor i mitt P182 och satte då igen den fläktplats i taket, har man ett normalt system så behövs den inte.

Permalänk
Medlem

Det blir passivt kylt moderkort, passivt grafikkort, passiv CPU kylning med 120mm fläkt som körs 7voltad troligtvis. För att få ett acceptabelt luftflöde med alla passiva komponenter är jag rädd att PSU'ns fläkt behövs.

Rätta mig gärna om jag har fel, men känns som att det är rätt viktigt att utnyttja PSU'n fläkt till max med tanke på att det är en tyst gaming dator jag bygger.

Förresten, är det någon som känner till hur pass bra det går med en Thermalright Ultra-120 eXtreme CPU heatsink och ett Antec Solo? Har fått hintar om att Antec Solo kan göra det svårt om man har ett Gigabyte GA-965-DXX moderkort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JockeII
Det blir passivt kylt moderkort, passivt grafikkort, passiv CPU kylning med 120mm fläkt som körs 7voltad troligtvis. För att få ett acceptabelt luftflöde med alla passiva komponenter är jag rädd att PSU'ns fläkt behövs.

Rätta mig gärna om jag har fel, men känns som att det är rätt viktigt att utnyttja PSU'n fläkt till max med tanke på att det är en tyst gaming dator jag bygger.

Förresten, är det någon som känner till hur pass bra det går med en Thermalright Ultra-120 eXtreme CPU heatsink och ett Antec Solo? Har fått hintar om att Antec Solo kan göra det svårt om man har ett Gigabyte GA-965-DXX moderkort.

Den får plats, kan behövas att "tippas/böjas" in i lådan dock eftersom det sitter en balk över lådan som gör att det kan vara problem att få dit den. Men det går och den får plats Sen beror de ju lite på moderkortet också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lethul
Den får plats, kan behövas att "tippas/böjas" in i lådan dock eftersom det sitter en balk över lådan som gör att det kan vara problem att få dit den. Men det går och den får plats Sen beror de ju lite på moderkortet också.

Det ser bra ut.

Dock så verkar det som att mitt Gigabyte GA-965P-DQ6 inte tillåter att CPU-kylaren monteras med egen backplate. Isåfall blir det nog en Asus Triton 75.

Vad är det för rejäl passiv kylare+fläkt du har under/på grafikkortet? Också en Ultra-120 Extreme? Hur lyckades du montera den?

Permalänk
Medlem

Det är en Thermalright HR-03 plus.
Riktigt stilig rigg :):up:
EDIT: JockeII, är det inte risk att triton-kylaren tar i nätagget? (en av punkterna på SPCR: "* May not fit if CPU socket is close to edge of mainboard")
Personligen hade jag köpt en Ninja om man vill använda push pins.

Permalänk
Medlem

Visst är den stilig Tyvärr inte min. Hittade den på SPCR här om dagen när jag letade efter svar på samma fråga eftersom jag själv tänkt köpa ett Solo

Permalänk
Medlem

Det får allt bli en XIGMATEK HDT-S1283 som CPU-kylare, den har blivit riktigt hyllad på SPCR och är inte långt ifrån Thermalrighten. Samt att den är mycket lättare och använder push pins.

Jag funderar också på om jag skulle ta och byta ut heatpipen på 9600GT mot Accelero S1 istället.