LAN med bridge connection - hög ping

Permalänk

LAN med bridge connection - hög ping

Hej! Sitter och lanar med en polare och är tvugna att köra bridge connection till min dator för att få något internet, pga att jag inte har något wifi-kort. Vi får vettiga hastigheter, men pingen blir riktigt kass när vi försöker spela, och vi kickas hela tiden. Vi har testat flera olika spel och får samma resultat. Vi har även testat att byta håll på bridgen, men det är fortfarande samma problem.
Vet någon vad detta kan bero på? Är det så att nätverkskorten inte pallar köra låg svarstid vid bridge connections?

Tack i förhand,
liljestrand

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc - Moderkort: Asus Maximus IV GENE-Z - CPU: i5 2500k @ 4,3GHz med Hyper 212 plus - GPU: Gainward PhysX GTX 570 @ 852MHz - PSU: Corsair TX650W - Hårddisk: OCZ Vertex 3 120GB - Skärm: AOC i2353FH
Laptop: MacBook Pro 13" early 2011

Permalänk
Medlem
Skrivet av liljestrand:

Hej! Sitter och lanar med en polare och är tvugna att köra bridge connection till min dator för att få något internet, pga att jag inte har något wifi-kort. Vi får vettiga hastigheter, men pingen blir riktigt kass när vi försöker spela, och vi kickas hela tiden. Vi har testat flera olika spel och får samma resultat. Vi har även testat att byta håll på bridgen, men det är fortfarande samma problem.
Vet någon vad detta kan bero på? Är det så att nätverkskorten inte pallar köra låg svarstid vid bridge connections?

Tack i förhand,
liljestrand

Kan det inte vara för att ni vill spela över trådlöst på så många datorer och dessutom köra bridge?

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 950 EVO 1TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850

Permalänk
Skrivet av blagi:

Kan det inte vara för att ni vill spela över trådlöst på så många datorer och dessutom köra bridge?

Nä, funkar perfekt när man har en dator inkopplad utan bridgen, med pings runt 40 på bf3. Men direkt när man kör bridge så får båda datorerna kicks och pings vid 800.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc - Moderkort: Asus Maximus IV GENE-Z - CPU: i5 2500k @ 4,3GHz med Hyper 212 plus - GPU: Gainward PhysX GTX 570 @ 852MHz - PSU: Corsair TX650W - Hårddisk: OCZ Vertex 3 120GB - Skärm: AOC i2353FH
Laptop: MacBook Pro 13" early 2011

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av liljestrand:

Nä, funkar perfekt när man har en dator inkopplad utan bridgen, med pings runt 40 på bf3. Men direkt när man kör bridge så får båda datorerna kicks och pings vid 800.

Ja just precis en dator ok, flera inte ok ! läs o förstå, koppla sedan in kablarna.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Ja just precis en dator ok, flera inte ok ! läs o förstå, koppla sedan in kablarna.

Men snälla du, jag försöker ju förklara att bridgen förmodligen inte klarar av bra ping, inget fel på wifi. Om man spelar på den ena datorn via bridgen när den andra är afk så är det fortfarande samma problem. Tycker du själv att det verkar rimligt att en dator som belastar wifi har 40 i ping medan när två datorer belastar så blir pingen kring 800 och du får ständiga kicks? Jag ställde inte frågan till folk som har svarar bara för att de vill få 1 post mer till sin profil, utan till personer som faktiskt skulle kunna hjälpa till.
Så snälla, håll er till köpråds frågor nästa gång. Där är det en subjektiv åsikt, jag håller mig gärna till objektiva svar vid dessa frågor.

tl;dr håll er borta från min tråd ifall du inte kan svara med ett vettigt svar

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc - Moderkort: Asus Maximus IV GENE-Z - CPU: i5 2500k @ 4,3GHz med Hyper 212 plus - GPU: Gainward PhysX GTX 570 @ 852MHz - PSU: Corsair TX650W - Hårddisk: OCZ Vertex 3 120GB - Skärm: AOC i2353FH
Laptop: MacBook Pro 13" early 2011