Nya hörlurar, AKG K518, maxat ljud med iphone?

Permalänk
Medlem
Skrivet av frillan125:

Ingen aning faktiskt, troligtvis bra, har inte provat. Jag föredrar dock högt ljud, högre än de flesta i mina lurar

Ska in till mediamarkt. Man bör väl kunna testa dem där?

Visa signatur

[CPU:Intel Core i7 7700k [GPU: R9 Fury] [PSU: Corsair TX 650W] [Chassi: NZXT Source 210H] [SSD: Samsung EVO 850 250GB+ M4 Crucial 64GB 2,5] [8GB RAM]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waloth:

Jag har dessa hörlurar. De är jättebra. De har 2.5 m kabel och det är inte smidigt om du endast ska ha dem till mobilen. Kolla då på LE modellen som är samma fast med färg och kortare kabel. De är jättebra hörlurar i sin helhet. Rekommenderar dem fullt ut. De säljs på M-store i västerås eftersom de fungerar bra med Apple produkter. Jag tycker definitivt det låter bra! Köp!

Dem finns på media markt. Man bör väl kunna testa dem där? Är basen bra? Jag vill ha en bas med rejält tryck.

Visa signatur

[CPU:Intel Core i7 7700k [GPU: R9 Fury] [PSU: Corsair TX 650W] [Chassi: NZXT Source 210H] [SSD: Samsung EVO 850 250GB+ M4 Crucial 64GB 2,5] [8GB RAM]

Permalänk
Skrivet av cappe:

Dem finns på media markt. Man bör väl kunna testa dem där? Är basen bra? Jag vill ha en bas med rejält tryck.

Som jag skrev tidigare så klarar den av att spel upp ALLA frekvenser bra Men för att svara på din fråga så är basen mycket djup och ren, med andra ord bra. Basen är inte överdimensionerad men fortfarande väldigt stark, mycket starkare än många andra lurar jag testat. Är det så att du vill ha mer bas så får du justera EQ lite grann vilket dessa lurar klarar av bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cappe:

Ska in till mediamarkt. Man bör väl kunna testa dem där?

Mediamarkt i Malmö har i alla fall en hel del lurar man kan prova så där lär du kunna prova dom. Om dom inte är uppackade för att prova säg att du är intresserad av dom och om dom kan packa upp ett par så du kan provlyssna.

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem

Ja En 3GS driver dom fint!

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fönstrputtsaren:

Som jag skrev tidigare så klarar den av att spel upp ALLA frekvenser bra Men för att svara på din fråga så är basen mycket djup och ren, med andra ord bra. Basen är inte överdimensionerad men fortfarande väldigt stark, mycket starkare än många andra lurar jag testat. Är det så att du vill ha mer bas så får du justera EQ lite grann vilket dessa lurar klarar av bra.

Var ändrar man EQ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av frillan125:

Mediamarkt i Malmö har i alla fall en hel del lurar man kan prova så där lär du kunna prova dom. Om dom inte är uppackade för att prova säg att du är intresserad av dom och om dom kan packa upp ett par så du kan provlyssna.

Ska till Lund imorgon mediamarkt får se om dem har dem uppackade!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Köpte ett par sådana till min flickvän förra året.

Enda jag kan klaga på är att sladden är på tok för kort när man ska använda dem till annat än de portabla musikspelarna. xD

Haha ja, bör väl finnas någon form av förlängningssladd? Främst för mobilen dock

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av cappe:

Haha ja, bör väl finnas någon form av förlängningssladd? Främst för mobilen dock

Hur kan inte 2.5 m räcka?

TS pratar om DJ versionen. Den har 2.5m lång kabel.

Visa signatur

Utnyttja din dag, var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waloth:

Hur kan inte 2.5 m räcka?

TS pratar om DJ versionen. Den har 2.5m lång kabel.

Jag menar faktiskt LE när dem är snyggare hehe. Kanske inte framgick så tydligt. 1m är det på LE ju. Det räcker för iphone men inte dator. Förlängningssladd finns det?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av cappe:

Jag menar faktiskt LE när dem är snyggare hehe. Kanske inte framgick så tydligt. 1m är det på LE ju. Det räcker för iphone men inte dator. Förlängningssladd finns det?

Jag vet inte säkert. Men jag tror inte att det. Men 3.5mm kabel förlängning hane - hona finns att köpa billigt.

Visa signatur

Utnyttja din dag, var dag.

Permalänk
Skrivet av cappe:

Var ändrar man EQ?

ljudkällan, har ingen iphone själv men antar att det går att ändra EQn på den då det går på min 5 år gamla W300i.

Permalänk
Medlem

Någon som har testat k518 på en Sony ericsson arc s?

Visa signatur

4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 | Samsung G8 Oled 4K

Permalänk
Skrivet av BlommaNN:

Någon som har testat k518 på en Sony ericsson arc s?

Nej men använder mina lurar till en MP3 som driver dem utan problem, din mobil lär kunna göra detsamma.

Permalänk

Har du ett stort huvud så rekommenderas de inte. Har rätt så stort huvud och de nådde knappt mina öron. Men ljudet var fräscht