Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kajo
finns d någon annan spelprogrammeringsskola i sverige.. nånstans i södra sverige t ex?

KTH har spelprogrammeringsinriktning på sin programmeringsingeniörsutblidning, har jag för mig. Och så finns det väl nåt uta på Gotland (kanske det som är Powerhouse..)

Visa signatur

Aaaaaight! :P

Permalänk
Medlem

Nackademin (i Nacka ) har spelprogrammering om jag inte minns fel

Visa signatur

Ehhh...
...öhhhh

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kajo
finns d någon annan spelprogrammeringsskola i sverige.. nånstans i södra sverige t ex?

På medieteknik på BTH i Karlshamn fins en sådan inriktning, snackas lite om det skulle blir ett helt program ist för en inriktning, men jag vet inte hur det går med det.

Hur som helst verkar det ganska bra, funderade på att välja den inriktningen eftersom jag läst en del speldesign det senaste året. Men det är säkrare att få jobb om jag gör webblösningar

Permalänk
Medlem

Kan bara rekomendera OpenGL och SDL för portningsvänlighet.

Visa signatur

Light travels faster than sound. Is that why some people appear to be smart before they speak?
It's a big rock. I can't wait to tell my friends. They don't have a rock this big.

Permalänk

directX är ju inte heller så dumt med tanke att det är vad X-box använder

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johanta
Är det på Powerhouse?
Är det isåfall en bra utbildning?

Jodå den duger, kan dock tilllägga att vi inte har fått lärt oss mycket c++ i kursen, trots 10 veckor, och vi har heller inte haft någon kurs i spelprogrammering trots 2 avklarade projekt..

Visa signatur

{|XSX|PS3|PS4|}