Kontroll av ny burk innan köp

Permalänk
Medlem

Kontroll av ny burk innan köp

Hej!

Jag börjar närma mig att beställa ny hårdvara trots långa leveranstider, men vill enligt tradition kolla med sweclockers innan jag lägger min beställning utifall att jag skulle ha missat något. Möjligtvis snabbare minnen?

Jag har en m2 disk jag kommer att behålla samt Windows nyckel, så det ingår inte i min config:

Tack!

EDIT: Uppdaterad med snabbare minnen.

EDIT2: Fick lite skäll för att tråden är otydlig.

Anvädningsområdet är för high end gaming, spelar primärt i 1440p, men kommer även användas för 4k på min TV när jag vill spela från soffan, där av 3080 istället för 3070.

Har valt ZEN 3 då jag också spelar en del CS:GO och ZEN 3 krossar Intel i det här fallet.

Det jag primärt vill få ut är jag inte missat något viktigt, så som för dålig strömförsörjning, att grafikkort + kylare får plats, minnen som inte passar och möjliga problem/förbättringar kring luftflöde osv.

Permalänk
Medlem

Ser bra ut.
Jag skulle rekommendera snabbare minnen (3600MHz; CL 18 eller lägre), men det är inte så himla viktigt.

Permalänk
Medlem

3600mhz CL16 om du ändå skall lägga såpass stor slant på dator (hade jag gjort iaf).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik_T:

Ser bra ut.
Jag skulle rekommendera snabbare minnen (3600MHz; CL 18 eller lägre), men det är inte så himla viktigt.

Skrivet av Actually_Jonas:

3600mhz CL16 om du ändå skall lägga såpass stor slant på dator (hade jag gjort iaf).

Tack!

Ja, det ligger ju något i det. Uppdaterade förslaget med minnen från G.Skill, men känns lite otryggt då jag aldrigt användt deras minnen tidigare. Någon som har erfarenhet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jahopp:

Tack!

Ja, det ligger ju något i det. Uppdaterade förslaget med minnen från G.Skill, men känns lite otryggt då jag aldrigt användt deras minnen tidigare. Någon som har erfarenhet?

Har använt G.Skill i alla mina byggen i princip, sjukt bra minnen enligt mig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Actually_Jonas:

Har använt G.Skill i alla mina byggen i princip, sjukt bra minnen enligt mig!

Skönt att höra!

Permalänk
Medlem

Du har rätt kraftfull och strömtörstig hårdvara i burken. Jag skulle personligen köpt till 2x140mm chassifläktar till fronten och använt den överblivna 120mm från chassit på en annan tom plats för att förbättra luftflödet och kunna köra med relativt låg fläkthastighet överallt. Annars är det här nästan exakt vad jag sitter och försöker övertala mig att jag "behöver" köpa själv

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweDragon:

Du har rätt kraftfull och strömtörstig hårdvara i burken. Jag skulle personligen köpt till 2x140mm chassifläktar till fronten och använt den överblivna 120mm från chassit på en annan tom plats för att förbättra luftflödet och kunna köra med relativt låg fläkthastighet överallt. Annars är det här nästan exakt vad jag sitter och försöker övertala mig att jag "behöver" köpa själv

Haha jag "behöver" också det här, det är absolut nödvändigt!

Har funderat lite kring fläktarna, min tanke är att köra vad som medföljer och sen göra en bedömning av vad jag tycker saknas... Men kanske lika bra att budgetera för det direkt. Någon idé om vad för fläktar jag borde köpa?

Permalänk
Avstängd

@jahopp Din dator kommer bli startklar! Det bästa av det bästa

Visa signatur

Intel i7 7700K OC 4.9Ghz | Asus Z170 PRO GAMING AURA.
EVGA GQ 750W | 4 x 4GB Corsair Vengeance DDR4 2500Mhz.
PNY GeForce RTX 2080 Ti XLR8 | SSD Crucial MX300 525GB.
Acer 27" Predator LED G-Sync XB271HUA 1440P 165hz.
Ducky One 2 Mini Pure White Keyboard (Silent Red Switch)

Permalänk
Medlem

Ser bra ut! delarna kommer när dem kommer! när dem gör kommer de vara världens bästa dag

Visa signatur

AMD 3700x, 3080 gigabyte aorus master (aka unicorn), 4x8gb 3000mhz ddr4 corsair, x570 gigabyte gaming x, asus TUF 35" ultrawide 100hz
twitch.tv/heikalive wow classic streams

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eken:

@jahopp Din dator kommer bli startklar! Det bästa av det bästa

Skrivet av Heika_:

Ser bra ut! delarna kommer när dem kommer! när dem gör kommer de vara världens bästa dag

Vilka sköna påhejare! God fredag på er

Permalänk
Moderator
Moderator

VIKTIGT: Hur man får köpråd

Citat:

Beskriv klart och tydligt vad du har för behov

Förklara för andra medlemmar som försöker hjälpa dig vad datorn ska användas till. Vilka uppgifter måste datorn klara av? Vilka spel vill du köra? Om det är några komponenter eller märken du är särskilt intresserad av så bör du motivera varför så att andra kan hjälpa dig bättre.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Jahopp:

Haha jag "behöver" också det här, det är absolut nödvändigt!

Har funderat lite kring fläktarna, min tanke är att köra vad som medföljer och sen göra en bedömning av vad jag tycker saknas... Men kanske lika bra att budgetera för det direkt. Någon idé om vad för fläktar jag borde köpa?

Jag tänkte nog köpa något sånt här med mitt bygge:
https://www.webhallen.com/se/product/167418-Noctua-NF-A14-FLX...

Dvs en lite mer långsamtgående fläkt. De har en standard PWM också(https://www.webhallen.com/se/product/185818-Noctua-NF-A14-PWM...), men jag tänker att med två stora fläktar i fronten borde man komma rätt långt även i lite lägre varvtal. För egen del så är jag lat så om jag inte köper direkt och installerar när jag ändå håller på och bygger så är det stor risk att de ligger i något skåp tills datorn är gammal