Arctic Freezer 34 esports duo inte kompatibel med am4 chipset?

Permalänk
Medlem

Arctic Freezer 34 esports duo inte kompatibel med am4 chipset?

Ska bygga en ny maskin om 1 vecka och har beställt alla delarna till det. Jag har beställt en ryzen 5 3600 på ett msi mag b550 tomahawk moderkort och en arctic Freezer 34 esports dou kylare till processorn.

Har dock läst nu på efterhand att i vissa fall så funkar inte arctic kylare på många am4 chip och man måste kontakta arctic och be dom skicka någon extra del för att kylaren ska bli kompatibel med am4 chip.

Kan man göra det även här i Sverige eller måsta jag köpa den från en tredjehands säljare istället? Eller måsta jag byta kylare helt och hållet?

Tack på förhand för svar! Uppskattar det väldigt mycket!

Permalänk
Medlem

Har själv kört en sådan på en 3600 med bra resultat, mig veterligen så är det endast vissa äldre kylare från olika tillverkare som saknar stöd för AM4 och då behöver en monteringssats för denna plattform.34 Esports Duo är däremot en relativt ny kylare och har alltid haft stöd för AM4, så du kan vara helt lugn.

Permalänk
Medlem

Har en sådan kylare själv på AM4 och den kom med allting som behövdes, du behöver inte oroa dig för detta.

Permalänk

Jag har en på min 5600x, förmodar att folk syftar på att det känns som om bottenplattan inte täcker hela cpu ytan.
Är riktigt nöjd med min, rätt tystlåten och kyler bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av meanh:

Har själv kört en sådan på en 3600 med bra resultat, mig veterligen så är det endast vissa äldre kylare från olika tillverkare som saknar stöd för AM4 och då behöver en monteringssats för denna plattform.34 Esports Duo är däremot en relativt ny kylare och har alltid haft stöd för AM4, så du kan vara helt lugn.

Va skönt att höra. Såg väldigt många från framförallt Usa som klaga men hittade inga klagomål från någon svenska så blev väldigt osäker på ifall det bara va ett amerikansk problem eller om de existerade i Sverige också.

Tack så mycket för svaret! Uppskattar hjälpen

Permalänk
Medlem
Skrivet av b1ghen:

Har en sådan kylare själv på AM4 och den kom med allting som behövdes, du behöver inte oroa dig för detta.

Va skönt att höra! Tack så mycket för hjälpen.