Permalänk
Medlem

Tips ny psu 650w-850w

Tjena, letar tips på nätdel som är tyst. Skall vara mellan 650-850w ish. System idag är 7800x3d och ett 7800xt med ett 650w som jag tycker låter lite förmycket vid ingen last på grejerna.

Guld, Platinum, titanium spelar inte så stor roll.

Permalänk
Medlem

Hade kört detta.
Hybridläge där fläkten endast går igång vid 40% belastning.

https://www.proshop.se/Stroemfoersoerjning/Phanteks-AMP-Modul...

Permalänk

Corsairs rm serie brukar vara ett säkert kort.

Är väl nån av de nyare serierna som anses av vissa lite väl högljudd dock.
Tror det heter typ rm"XXX"e eller nått åt hållet.

Har själv ett rm 750 2021 och ett rm 1000 fusion eller va de heter med kontakterna på sidan och tycker bägge är tysta nog iaf.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Nerd is the new Cool

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Corsairs rm serie brukar vara ett säkert kort.

Är väl nån av de nyare serierna som anses av vissa lite väl högljudd dock.
Tror det heter typ rm"XXX"e eller nått åt hållet.

Har själv ett rm 750 2021 och ett rm 1000 fusion eller va de heter med kontakterna på sidan och tycker bägge är tysta nog iaf.

Hade ett tidigare corsair som sa puff men de va inte deras top of the line så.

Permalänk
Skrivet av g0pp3:

Hade ett tidigare corsair som sa puff men de va inte deras top of the line så.

låt mig gissa CV serien? dvs deras bottenskarap billigt men ingen direkt kvalisort men gör det den ska under de 3 åren garanti.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av g0pp3:

Tjena, letar tips på nätdel som är tyst. Skall vara mellan 650-850w ish. System idag är 7800x3d och ett 7800xt med ett 650w som jag tycker låter lite förmycket vid ingen last på grejerna.

Guld, Platinum, titanium spelar inte så stor roll.

Detta hade jag kört på, framtidssäkert och bra kvalitet som alltid ifrån Seasonic.

Seasonic Vertex GX 850W

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - WD Black SN850X 1TB - MSI GeForce RTX 3070 Suprim X - Corsair SF750 - Noctua NH-U12A Chromax Black - Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

låt mig gissa CV serien? dvs deras bottenskarap billigt men ingen direkt kvalisort men gör det den ska under de 3 åren garanti.

Ja kan de nog varit, small väl typ 2018 hade haft de ett bra tag innan dess i tonåren också 😄 satte på datorn en dag så puff, tur klarade sig allting.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasa64:

Detta hade jag kört på, framtidssäkert och bra kvalitet som alltid ifrån Seasonic.

Seasonic Vertex GX 850W

Ser lovande ut med seasonic 🙂 blir nog någon av deras modeller, kikade lite kort på focus också men hade nog velat ha nån nyare modell. Den serien du länka hade inet lagt till iår på hemsidan vet inte om de säger något då.
Har inga problem att välja ett titanium cerfiterat också men känns kanske inte nödvändigt spendera de extra pengar för ett sådant. Och mer än 850w kommer jag nog aldrig att behöva, brukar köra gpu med lägre spänning och samma klockfrekvens och kör 7800x3d idag drar 60-70W i spel 🤣

Permalänk
Medlem
Skrivet av g0pp3:

Ser lovande ut med seasonic 🙂 blir nog någon av deras modeller, kikade lite kort på focus också men hade nog velat ha nån nyare modell. Den serien du länka hade inet lagt till iår på hemsidan vet inte om de säger något då.
Har inga problem att välja ett titanium cerfiterat också men känns kanske inte nödvändigt spendera de extra pengar för ett sådant. Och mer än 850w kommer jag nog aldrig att behöva, brukar köra gpu med lägre spänning och samma klockfrekvens och kör 7800x3d idag drar 60-70W i spel 🤣

Ja, Vertex är en nyare modell är Focus med stöd för ATX 3.0 och PCIe 5.0. Bättre att ett Vertex över ett Focus för det är mer framtidssäkert.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - WD Black SN850X 1TB - MSI GeForce RTX 3070 Suprim X - Corsair SF750 - Noctua NH-U12A Chromax Black - Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem

[quote postid="20318089" userid="208550" name="andreasa64"]
Ja, Vertex är en nyare modell är Focus med stöd för ATX 3.0 och PCIe 5.0. Bättre att ett Vertex över ett Focus för det är mer framtidssäkert.
[/quote

Okej tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasa64:

Detta hade jag kört på, framtidssäkert och bra kvalitet som alltid ifrån Seasonic.

Seasonic Vertex GX 850W

Beställt, tack för tipsen alla 🙂

Permalänk
Medlem

Kapar tråden lite om det är okej. Letar också ny psu och har läst runt hela veckan om olika modeller. Vill inte betala för mycket då jag inte använder datorn mer än kanske 1-2 timmar om dagen för lite spel. Jag har fastnat för https://www.inet.se/produkt/6905740/asus-tuf-gaming-750w-gold... Någon som har en åsikt om den? Läst lite kommentarer om att det kan låta lite men det har ingen större betydelse. Kablarna gillar jag skarpt och skulle funka perfekt i mitt Asus prime ap201

Visa signatur

Ryzen 5 5600 | ASRock B550M-HDV | 16GB DDR4 3200Mhz | XFX RX 6600 XT Speedster MERC 308 8GB | ASUS TUF Gaming 750W | MSI Optix 25" IPS 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Hade kört detta.
Hybridläge där fläkten endast går igång vid 40% belastning.

https://www.proshop.se/Stroemfoersoerjning/Phanteks-AMP-Modul...

Jag hade också kört på detta, riktigt bra pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av f0rslind:

Kapar tråden lite om det är okej. Letar också ny psu och har läst runt hela veckan om olika modeller. Vill inte betala för mycket då jag inte använder datorn mer än kanske 1-2 timmar om dagen för lite spel. Jag har fastnat för https://www.inet.se/produkt/6905740/asus-tuf-gaming-750w-gold... Någon som har en åsikt om den? Läst lite kommentarer om att det kan låta lite men det har ingen större betydelse. Kablarna gillar jag skarpt och skulle funka perfekt i mitt Asus prime ap201

Den saknar 12VHPWR vad jag kan se. Jag hade kört på Phanteks-agget.

https://www.proshop.se/Stroemfoersoerjning/Phanteks-AMP-Modul...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alastor Moody:

Den saknar 12VHPWR vad jag kan se. Jag hade kört på Phanteks-agget.

https://www.proshop.se/Stroemfoersoerjning/Phanteks-AMP-Modul...

Okej! Säkert bra pris men 1000W är dubbelt mot vad jag behöver egentligen och GPU med PCIe 5.0 kommer jag med säkerhet inte köpa inom detta decenium, har det någon betydelse då? Enda kravet jag har är väll att det skall vara modulärt.

Visa signatur

Ryzen 5 5600 | ASRock B550M-HDV | 16GB DDR4 3200Mhz | XFX RX 6600 XT Speedster MERC 308 8GB | ASUS TUF Gaming 750W | MSI Optix 25" IPS 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av f0rslind:

Okej! Säkert bra pris men 1000W är dubbelt mot vad jag behöver egentligen och GPU med PCIe 5.0 kommer jag med säkerhet inte köpa inom detta decenium, har det någon betydelse då? Enda kravet jag har är väll att det skall vara modulärt.

Jag har ett Evga nex650g som har körts varsamt, kollegan hade det i hos sin familj utomlands så när han var på besök så spelade han litegrann bara. Sen har jag använt de sen i somras fullt modulärt. Skicka mig ett pm om de är utav intresse Jag köpte nytt för jag vill ha 12VHPWR kontakten för mitt 4080.

Permalänk
Medlem
Skrivet av f0rslind:

Okej! Säkert bra pris men 1000W är dubbelt mot vad jag behöver egentligen och GPU med PCIe 5.0 kommer jag med säkerhet inte köpa inom detta decenium, har det någon betydelse då? Enda kravet jag har är väll att det skall vara modulärt.

Denna är nog mest prisvärd just nu om man inte bryr sig om nya standarder.

https://www.inet.se/produkt/6905107/deepcool-dq850-m-v2l-850w...