Vad menar du med "smart"? Extremt otydligt.
Antar att du vägrar även "smarta telefoner" då.
Då jag har HTPC och spelkonsol, så önskar jag att det gick att ställa om "smart TV" till att enbart vara en "dum" monitor. Tyvärr har jag inte lyckats med det.
Då skall du inte köra en fossilbil. Är statistiskt betydligt fler fossilbilar som brinner än vanliga elbilar. Så är du rädd för att brinna upp så skall du absolut inte ha bensinbil eller dieselbil.
Stockholm-Göteborg har jag åkt regelbundet med elbil sedan 2019 utan minsta problem. Tar ett stopp på 3-5 minuter i antingen Linköping eller Jönköping.
Vägra McD. Skulle inte äta skiten frivilligt oavsett om de ger bort den eller inte.
Antar att du kör en med vevstart?
Håller med helt. Undviker och minimerar all form av asocial media som FB, SC, TT, IG, etc. Föredrar att träffa och prata med människor i verkligheten.
Bra påminnelse. Jag absolut vägrar VR.
Största hajpade teknikfloppen ever.
Våga vägra Lidl.
Jag köper ju både elbilar och ICE-bilar (och har även en hybrid), men det jag gillar med elbilar är den enormt härliga körkänslan. Max vridmoment över hela varvtalskurvan. Den låga tyngdpunkten bidrar även till mer slick känsla i kurvorna. Tror det är svårt att förstå för dig om du inte ägt och kört roliga elbilar en längre tid. Är underbart!
Är även lättare och smidigare inte bara att åka snabbt och aktivt, men även (när man så önskar) att åka mjukt och långsamt. Sedan enormt skönt i vardagen att slippa att åka och tanka. Man laddar bilarna lika lätt (och billigt) hemma över natten som mobiltelefonen. Grymt smidigt.
Sedan har ju elbilar vissa nackdelar i vissa sammanhang som tex. med dragvikt och andra användningsfall. Så elbilar är nog inte lösningen för alla i dag, men för de flesta så är det nog en fördel om folk hade råd med de (är ju dyrare, och förstår att inte alla har tur som mig att ha råd med en massa nya bilar hela tiden).
Älskar förvärmning på vintern, och förkylning på sommaren, som fungerar även när bilen är i garage eller parkeringsgarage. Något som jag saknar med vår ICE-bil.
Hmm. Skrev du det där med papper som du skickade med en brevduva som var uppkopplad till SweCs forum?
Antar att du inte har någon mobiltelefon, och vägrar eget bredband hemma då?
Och du gnäller över de som gnäller på de som gnäller. Vad bidrar du med?
Jag pluggar inte in våra elbilar varje dag. Kanske en gång i veckan.
Dessutom har du inte alltid 230V-uttag på stan, utanför butiker, utanför gym, och inte ens alla arbetsplatser (även om några få har det). Sedan missar du det underbara med att slippa komma till en bastu när bilen stått i solen. Helt underbart att alltid komma till en sval skön bil på parkeringen (oavsett vilken parkering).
Har haft automat på alla våra bilar sedan millennieskiftet, men det är inte i närheten av samma jämna mjuka körning som med en ren elbil. Du måste nog prova för att verkligen förstå.
Själv vägrar jag all form av elektronik på dass; oavsett om telefon eller padda. Måste du vara uppkopplad jämt och ständigt? Kan du inte ens skita med dina egna tankar utan att konsumera media på nätet?
Samhället har blivit bra sjukt när alla måste vara uppkopplade all vaken tid av dygnet.
Helt klart fel på UX i din bil.