Europeisk Chromecast-utmanare lanseras den 28 maj

Permalänk
Medlem

Vad är det bästa alternativet ?

Tänk inte Kr! Vad är det bästa av det bästa ? Nvidia Shield TV Pro ?

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skrivet av seville57:

Finns HDMI förlängings kabel, jag använder en sådan till min 4K Chromecast Google TV, funkar kanon. Orsaken till detta köp var när CCGTV:n var inkopplad i min gamla hemmabio reciever å var ivägen för högtalare utgångarna.

Nördic Ultra High Speed förlängning.

Det hjälper mot att fjärren missar men casten är inte gjord för att ligga, den ska hänga bakom tvn. Att det inte fungerar 100% med den hängande bakom tvn vilket den är gjord för är oerhört dåligt av google. Fjärrsignalerna ska nå fram utan problem oavsett. Att fjärren är kass i sin utformning finns kvar. Den nya modellen från google som ligger framför tvn vbevisar ju att den hängande bakom tvn helt enkelt inte är 100%.

Mitt köp: https://mistore.se/products/xiaomi-tv-box-s-3rd-gen-eu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosse-mobil:

Det hjälper mot att fjärren missar men casten är inte gjord för att ligga, den ska hänga bakom tvn. Att det inte fungerar 100% med den hängande bakom tvn vilket den är gjord för är oerhört dåligt av google. Fjärrsignalerna ska nå fram utan problem oavsett. Att fjärren är kass i sin utformning finns kvar. Den nya modellen från google som ligger framför tvn vbevisar ju att den hängande bakom tvn helt enkelt inte är 100%.

Mitt köp: https://mistore.se/products/xiaomi-tv-box-s-3rd-gen-eu

Håller med angående CCGTV:n var felkonsturead angående:

HDMIkabelstumpen kunde varit längre/eller som på Google TV Streamern.
Fjärren.

Har själv min 4K Google TV Streamer (Tvålen) fäst med kardborre tejp (på bänken) bakom TV:n.

Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Medlem

Bara en av hundratals mer eller mindre (hårdvarumässigt) identiska Android-stickor/dongles/boxar. Vad är det som skulle vara europeiskt med den här mer än att man klistrat på Thomson? Tillverkad och designad av kinesiska SDMC och kör amerikanska Google TV.

Finns redan stickor och boxar från SEI Robotics och SDMC med Thomson-märke på, det är inget som utmärker den här förutom möjligen att den fysiskt mer liknar gamla Chromecast.

Visa signatur

5700X3D | ASUS X470-F | 32GB RAM | RTX 5070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Den enda Apple produkt jag äger är en 4K Apple TV.
Min första å sista Apple produkt.

Vet inte om det handlar om ignorans eller om du trollar, för flera av dina produkter som du listar i din signatur tillverkas i Kina eller Taiwan, officiellt Republiken Kina. Noctua t.ex. tillverkas i Taiwan av Y.S. Tech och NZXT tillverkas i Shenzhen, Kina.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agima:

Vet inte om det handlar om ignorans eller om du trollar, för flera av dina produkter som du listar i din signatur tillverkas i Kina eller Taiwan, officiellt Republiken Kina. Noctua t.ex. tillverkas i Taiwan av Y.S. Tech och NZXT tillverkas i Shenzhen, Kina.

Det stämmer inte längre vad står i signaturen.
Har ingen dator alls numera.

Edit: Har ändrat i signaturen nu.

Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Medlem

Vore ju kul om skribenten kunde kommentera kritiken som framförts i tråden.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Det stämmer inte längre vad står i signaturen.
Har ingen dator alls numera.

Edit: Har ändrat i signaturen nu.

Vart tror du din mobil är tillverkad? Din Reavon X110 och Google Chromecast är tillverkade i Kina.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mullvaden83:

Vore ju kul om skribenten kunde kommentera kritiken som framförts i tråden.

Nyhetstorka och klickbait är svaret.

För övrigt är det inte lönt ni ens försöker snacka om var saker är gjorda. Detta är inte Bourgogne eller Armanjac. Där varje postnummer räknas för det ska gälla. Oavsett var plastlocket skruvas/limmas ihop. Kan såväll vara inom EU så är det en drös med komponenter och patent som görs i Kina. Hela Samsung som är svenskens gulle-barn går TCL i sängen.

Den som påstår att dom har någon "renlighet" i sin teknik-hörna hemma är bara ignorant.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Precis som redan sagt...
Så länge prylen bygger på Google så faller hela poängen. Det blir som att köpa en Samsung telefon istället för en Pixel......
Jag ser inte riktigt att skribenten förstår detta, tvärtemot framhävs det i artikeln att det finns Google-tv, som att det skulle vara något positivt......

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

Permalänk
Medlem

Va de inte Thomson som gjorde tidernas sämsta router åt diverse ISP:er?

Visa signatur

Maskin: i7, 64GB ram, 4070 Ti Super, Seasonic 1000W, 2 x 24" + Acer 27" XB271HUBM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Field-Mouse88:

Va de inte Thomson som gjorde tidernas sämsta router åt diverse ISP:er?

Thomson är ett klistermärke. Som att säga att Kjell & Co är den sämsta batteri tillverkaren. Eller reklam karameller det står ”Olles Svets o Stål” på.

Thomson, Nokia, Luxor, Finlux m.m. Dom har ingrn egen R&D utan köper nonamr saker ut kataloger och får sitt klistermärke satta på det. Alt ägs namnen av fabriker som gör saker åt andra fabrikat som OEM lev, så för att tjäna extra deg säljs saker vid sidan om som är äldre/billigare/sämre med annat namn.

Jag kommer ihåg när jag åkte förbi en Raulph Lauren fabrik i Asien. Fanns ett stånd på samma gata, fabriks personalen lämnade piké tröjor i en hög och så satt en gubbe o klipte bort loggan i nacken, o vips, 50kr/stycket - ej konkurerade verksamhet

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Skrivet av radx:

Jag tvekar kraftigt att tillverkaren kommer hålla denna uppdaterad bortom lanseringen. Så de lär inte bli något köp.

Jag hade gärna köpt en betydligt kraftigare Google TV sticka som har 64GB lagring, 16GB RAM och ordentligt med kraft så saker inte laggar och startar snabbt. Sedan gärna stöd för alla relevanta ljudformat och bildformat som används och efterfrågas av alla oss hemmabioentusiaster. Hade jag fått allt detta, och dessutom uppdateringar i 7 år eller nåt sånt fint, då hade den varit värt 2000kr för mig iallafall.

Rekommenderar Nvidia Shield Pro 2019 (inte icke-Pro versionen för den är slöare på grund av mindre minne, hade den förut). Den har brett stöd för olika ljud- och bildstandarder och är snabb. Uppskalningen av material från 1080 till 4k fungerar över förväntan måste jag säga.

Uppdateringar kommer då och då. Nvidia uppdaterar fortfarande förra generationen Nvidia Shield som kom ut 2015 så dom bör fortsätta med denna ett bra tag till även om man inte officiellt gått ut med någon tidplan. Dock är det inte stora android-versioner som släpps, vet inte varför men Android TV enheter verkar ofta ligga efter med det.

Visa signatur

Mvh Milky - citera för svar
Fractal Meshify C - Ryzen 7 7800X3D - Thermalright Peerless Assassin 120SE - Kingston Fury Beast 6000 MHz 2x16 GB - Asus TUF Gaming B650-Plus - AMD 7900 XTX - Corsair RM1000X Shift
Köp/sälj-betyg Sweclockers marknad; 1, 2, 3, 4, 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av milky81:

Rekommenderar Nvidia Shield Pro 2019 (inte icke-Pro versionen för den är slöare på grund av mindre minne, hade den förut). Den har brett stöd för olika ljud- och bildstandarder och är snabb. Uppskalningen av material från 1080 till 4k fungerar över förväntan måste jag säga.

Uppdateringar kommer då och då. Nvidia uppdaterar fortfarande förra generationen Nvidia Shield som kom ut 2015 så dom bör fortsätta med denna ett bra tag till även om man inte officiellt gått ut med någon tidplan. Dock är det inte stora android-versioner som släpps, vet inte varför men Android TV enheter verkar ofta ligga efter med det.

Tack för tipset. Jag har faktiskt övervägt ett inköp flera gånger. Men åren går och jag har hoppats på att Nvidia ska släppa en uppdaterad shield här framöver. Det hade varit kul om de kunde släppa något med löjligt mycket CPU/GPU och RAM så man verkligen kunde ha en enhet som höll många år och som även kunde få stöd för alla moderna ljud/video codecs, det hade varit kul.

Visa signatur

🎮 MSI GeForce RTX 5090 32GB Suprim Liquid SOC • AMD Ryzen 7 9800X3D • Define 7 • ASUS ROG Strix B650E-F ⌨ 64GB DDR5 6000MHZ 💿 8TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum