Då hade du det väl förspänt. Nr jag reste glömde jag bort Bankdosan hemma på hotellet (och nej jag hade inget Bank 🏦 ID på den telefon) och det var knappt att de ens ville släppa in mig på ambassaden, men när de väl gjorde det så nickade de knappt märkbart åt en telefon som man fick låna och ringa på nåder...
Efter att de frågade mig varför jag inte kunde "surfa mig fram" till min bank 🏦 och svaret jag gav ambassaden var att den utländska Operatören:
a) HADE en begäran (via deras kedjor av butiker) underskriven av mig att jag ville ha Roaming för Data påslagen
b) men eftersom det är så dyrt 💸 med GB Roaming så hade (enligt operatören själva) operatören "glömt bort" att handlägga min begäran.
Precis som motsvarande PTS anförde i sitt svar till min klagan så skulle operatören ha agerat skyndsamt och svarat på min begäran inom sex arbetsdagar. När ett sådant svar uteblir (som i mitt fall uteblev) då har jag RÄTT till det jag har begärt per automatik.
Så jag tycker att man fick böna och be för att få hjälp. Jag bad om att få låna deras Wifi vilket nekades. Jag bad om pengar till flygbiljetter hem till det landet och hotellet där bank dosan låg. De sa nej. Till Slut ringde jag bankens kundtjänst och bad dem att föra över pengar 💵 till mitt kort konto.
Banken föreslog att de kunde skicka över pengar via Western Union MEN det var tillfyllest med en "intern" överföring.
No som reser och behöver pengar snabbt. SWEDBANK är mig veterligen den Enda Banken som erbjuder överföring FRÅN Swedbank till Western Union. Därför byter 🔀 inte jag bank.
Det behöver väl knappast sägas att jag numera har flera Bankkort och andra banker och Swish...
Men ambassaden är inte mycket värd i mina ögon 👀... En klubb för inbördes beundran politiker emellan...