Ray tracing, DLSS4 och RTX-prestanda med Asus ROG Strix Scar 18

Permalänk
Melding Plague

Ray tracing, DLSS4 och RTX-prestanda med Asus ROG Strix Scar 18

Björn Endre följer upp testet av Asus lyxiga gaminglaptop med en djupdykning i vad DLSS 4 och RTX 5090 Laptop GPU kan leverera.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Tycker dom borde vara extremt tydliga att det är ett 5090M. Stöter då och då på personer både online och IRL som tror dom har en laptop med ”normal” gpu. Senaste gången var faktisk grabbens kompis, som dock är 12 men som ändå hade köpt en laptop med ett 4070 och då sa sonen att kompisen hade precis samma grafikkort fast i en bärbar dator. Han hade förmodligen övertalat sina föräldrar som heller inte hade koll. Vet inte vad ett 4070M ger exakt men gissar väl typ som ett 3060.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D 5.4Ghz +NH-D15 Chromax
MSI RTX 5080 Gaming Trio OC 3300mhz
Asus ROG Strix X870-F Gaming WIFI
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Samsung G9 49”/240hz, NZXT H9 Flow, Corsair RM850X ATX 3.1

Permalänk
Medlem

65999:-. För 4080 prestanda? Jag är inte målgruppen, det är iaf säkert, haha.

Visa signatur

MLG Lurker

Permalänk
Medlem

Sinnessjuka priser.

När jag läser sådant här fortsätter jag skatta mig lycklig över att jag sadlade om och blev retrohårdvaruentusiast istället.

Visa signatur

| Corsair Obsidian 500D | Intel Core i7-3770K 3.9GHz med Corsair iCUE H115i Elite Capellix XT | Asus Z77 Sabertooth | Corsair Vengeance Pro Black 4x8GB 1866MHz CL9 | 2x EVGA GeForce GTX TITAN X 12GB, SLI | X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Samsung 870 EVO 2TB, Samsung 870 EVO 1TB, 2x Seagate Barracuda 2TB | Corsair AX860i | PG279Q | Windows XP/10 Dual-Boot |

Permalänk
Medlem

Kan man få in prestandan mot hyrverket ser ut på ett ”likvärdigt” desktopsystem?

Permalänk
Medlem

Det här kanske är en impopulär åsikt men jag ser ingen poäng i att mäta MFG2-4x utan en spalt för latens/ms kopplat till MFG för en komplett och nyanserad rapport av tekniken.

Det är lite som att säga "Åh, titta, du kan uppnå ljusets hastighet" utan att ta hänsyn till konsekvenserna.

I övrigt informativ artikel.