Permalänk
Medlem

okej!
gah, ja menade hur vet ja om ja kan få tjänsen i orten Skövde !?

kan man inte kolla de på telias sida eller så?

Visa signatur

[][][][]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _Dreamz_
okej!
gah, ja menade hur vet ja om ja kan få tjänsen i orten Skövde !?

kan man inte kolla de på telias sida eller så?

Jo, det kan man.
Kanske vore en idé att kolla där först, innan du frågar?

Permalänk
Medlem

Är det nån engångsavgift/inkopplingsavgift om man uppgraderar till 2/8/10 Mbit?

295/695 kr står det att det kostar på telias sida eller det är kanske bara om man inte har bredband innan?

Visa signatur

[ Nocz = Negative, Overflow, Carry, Zero ]

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: till er som fått det

Citat:

Ursprungligen inskrivet av snausman
Jag är 23 men jag FRÅGADE ju bara de tekniska sakerna.
Sånn morsan inte kan, pappersarbetet får hon sköta, jag väntade på modemet skulle blinka om, efter jag fått de svar jag ville ha.

23 år och leechar fortfarande på mamma?

Permalänk
Medlem

Min kompis påstår att man måste ha Telia som förvals kund även om man bara vill uppgradera sin 0,5 lina ?

Permalänk
Medlem

Det är väll om man ska få dvdspelarn, om man skiter i den så verkar det som om man kan få det utan att ha telia som förval

Visa signatur

Datateknik på Kungliga Tekniska Högskolan.

Permalänk
Medlem

Min station heter tydligen KC70. Men jag har 8 mbit vettni... och dit är det över 2km.

Mitt modem är ett Zyxel Prestige 645MP. (klarar upp till 8mbit vilket är gränsen för dagens populära ADSL) Kopplades in på ca 5 - 10 minuter. Min uppkoppling dog samtidigt som jag pratade med telia i telefon. Sedan kom den igång igen efter ~10 minuter... telefonkön tog mest tid 32 minuter...

Och ja, man kan välja telia 8 mbit tills 10 mbit kommer. Det va iaf det hon sa till mig i telefon. Min station va dock inte utbyggd med VDSL men det var prioriterat här i Nacka/Orminge. Så jag skulle ringa o kolla om typ en månad om det går. Det jobbiga då är att de måste byta utrustning och det kostar mig en ny installation samt att jag måste skaffa nytt modem. edit// Kom på att min router bara är halv-duplex... måste skaffa ny sån vid 10mbit oxå.. suck.. *sparar*

Jag har bytt från 0.5 till 2.0 och nu till 8.0. Har inte tänkt på hur de gjort med fakturorna faktiskt. Undrar om man inte betalar hela månader. Nergraderar man får man ju betala en avgift. Samma sak nu när jag skulle uppgradera sa hon att det va en avgift men inte just nu under intruduktionen... Det är väl för att de ska täcka mellanskilnaden (och tjäna lite) om man uppgraderar från 2000 till 8000.. är ju billigare med snabbare

Permalänk
Medlem

ok, men någon med alcatelmodem som fått det sådär på momangen?

Permalänk
Medlem

Betalar man då 75 kr mer för hela december då eller ?
För om det är så lätt som alla säger här vill man ju göra det på en gång

Jag bor i spånga så jag kan få deras 10/10 så fort det släpps.

Permalänk
Medlem

Ok, nu funkar det efter 6 timmar jag uppgraderade.

Får runt 820KBps från en .se ftp site.

Kör med en Cisco 827 DSL router.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Likvid
Ok, nu funkar det efter 6 timmar jag uppgraderade.

Får runt 820KBps från en .se ftp site.

Kör med en Cisco 827 DSL router.

Brukar ju bli kö i deras system. Mycket att utföra på samma gång. De säger ju att det kopplas in inom ett par timmar eftersom det ibland verkligen tar timmar.. hehe

Permalänk
Medlem

har nu suttit i väntetid i 24 min och har plats 30 i kön... Det viktiga är att jag kommer fram innan 21:00 för då stänger dom kundtjänst. 8mbit here i come

Någon som vet om Alcatel modemet fungerar för 8mb?

Visa signatur

The man, the concept
AMD 3200+ @ 2500Mhz - Asus A8N32-SLI Deluxe - 2x512mb Crucial\Ballistix - Geforce 6800GS - Hyundai L90D+ 2xRaptor 36GB@Raid0

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marcie
har nu suttit i väntetid i 24 min och har plats 30 i kön... Det viktiga är att jag kommer fram innan 21:00 för då stänger dom kundtjänst. 8mbit here i come

Någon som vet om Alcatel modemet fungerar för 8mb?

Vilken modell?
USB - nej.

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur modemet som kommer med är?
Bör man köpa modem separat eller skiljer det sig inte så mycket mellan olika?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nisse19
Någon som vet hur modemet som kommer med är?
Bör man köpa modem separat eller skiljer det sig inte så mycket mellan olika?

Modemet jag fick är ett Zyxel.. (eller fick o fick.. telia skickade det till fel adress så jag gick in i en teliabutik o köpte det) mycket bra.. aldrig några problem. Om du vill dela uppkopplingen mellan fler datorer är det ju bra att ha en router vid sidan om. Annars kan du köpa ADSL modem med inbyggd router. Det kommer inte med hos telia.

Permalänk

hmmm... jag har precis märkt att mina tele ledningar är helt uppåt väggarna.
på mitt förstajack (det jag tror det är) går det in 3!?! kablar.

någon som vet vad det kostar att få hit någon och fixa ledningarna?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nisslass
Modemet jag fick är ett Zyxel.. mycket bra.. aldrig några problem. Om du vill dela uppkopplingen mellan fler datorer är det ju bra att ha en router vid sidan om. Annars kan du köpa ADSL modem med inbyggd router. Det kommer inte med hos telia.

Precis vad jag ville höra!
Verkar ju inget fel på din ping med det modemet heller.
Har bara en dator, så jag behöver inten router.

Permalänk
Medlem

alcatel modemen är marknadens bästa för tillfället

Visa signatur

[ Free Thinkers R Dangerous ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H-draken-H
hmmm... jag har precis märkt att mina tele ledningar är helt uppåt väggarna.
på mitt förstajack (det jag tror det är) går det in 3!?! kablar.

någon som vet vad det kostar att få hit någon och fixa ledningarna?

Det kostar en hel del. Fick betala avgift på 400 för att teknikern skulle komma hit och sen kostade det mig typ 300 per påbörjad halvtimme. Eftersom jag flyttade ett abonemang hit blev den första halvtimmen gratis. Annars är startavgiften högre. Ring telia (90200) och fråga.
Att det går in 3 kablar kan ju bero på att någon lekt och dragit två olika jack från ett o samma.

Permalänk

Ni med nya 8mbit, vad pingar ni i spel som t.ex cs, ut2k3 och liknande spel?

Visa signatur

liket lever,levande begravd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nisse19
Precis vad jag ville höra!
Verkar ju inget fel på din ping med det modemet heller.
Har bara en dator, så jag behöver inten router.

Har en gammal router som trafiken ska igenom också.. antar att pingen blir bättre utan router? hehe har aldrig varit något "nät-spelar-fantast" så jag har aldrig brytt mig om pingen..

Permalänk

nu har jag ju inte fått mitt adsl än men om det visar sig att det strular som fan med ledningarna fixar inte telia det då? eller säljer dom bara adsl abb och hoppas på det bästa?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H-draken-H
nu har jag ju inte fått mitt adsl än men om det visar sig att det strular som fan med ledningarna fixar inte telia det då? eller säljer dom bara adsl abb och hoppas på det bästa?

Telia kommer inte fixa det då det antagligen inte är de som fibblat till det med dina ledningar. Kanske inte är några problem alls? ;).. nu mer är det ju tillåtet för alla (som tror sig veta att de kan) att dra egna jack och ledningar hemma. Men det är ju inget telia tar ansvar för när det sedan inte fungerar.

Permalänk

Nån som fått 8mbit och har Nokia mp5121?

Verkar som vi som bor i Bergslagen får vänta till årsskiftet. =/

Permalänk
Medlem

dom flesta adsl modemen klarar 8mbit

Visa signatur

[ Free Thinkers R Dangerous ]

Permalänk

Jag har ett Alcatel speedtouch home ADSL-modem, (Det som jag fick när jag skaffade telia 0.5 mb). Behövde ej göra något med modemet, det bara fungerade direkt när jag beställt 8 mbit via telefon. Detta modem klarar max 8 mbit.

Visa signatur

P4 3.2@3.6 Ghz Northwood, Sapphire X800XT, 512 mb Mushkin 440 Mhz @ Cas 2-3-2-5, WD Raptor 74.6 GB, Dual-Layer LG DVD. Audigy 2 Platinum. Plus annat godis :-)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr SpruceTwig
Nån som fått 8mbit och har Nokia mp5121?

Läs tidigare i tråden...

Visa signatur

Jag är inte vegetarian för att jag älskar djur, jag är vegetarian för att jag hatar växter.

Permalänk

någon info om när det kommer till uppsala? ska nämligen flytta dit..

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Jaha då var det beställt, 0,5 vill säga! Jag som trott jag skulle kunna få 8 direkt vid nyår när det ADSL ska vara klart här!
Grrr
Och tro på fan så kunde jag nu inte heller få 0,5 heller, jag har telia duocom nu. Konstiga att för någon vecka sen kunde jag få det ("inom tre månader").
Ringde deras kundtjänst, där gick det att få iaf.
Btw, jag blev nummer 1 i kö, de sa beräknad tid till 18 minuter! Tog kanske 3 minuter bara ändå.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

PLATS 47 i turordning i telekö

fan kom igen nu