Permalänk
Medlem

Ny CD brännare

Hallå Hallå!

Nu är det så att min cd brännare en Yamaha RW3200 (tror att den heter så) har börjat att strula Ibland går det inte att mata ut skivan, den hittat inte skivan coh den bränner "fel" ibland.
Så jag skulle vilja ha tips på en bra cd brännare. Är Yamahas nya brännare nått att ha, eller Plextor kanske?
Som sagt vill ha tips på bra cd brännare.

Tacksam för svar.

Edit: en DVD brännare är inte aktuellt i dagsläget.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Köp en sån här: http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=LITERW52X32R
Bra och billig. Har själv en sådan fast en 48x, tror inte den har bränt fel en skiva. Jag här bränt över 100st skivor sen jag fick den.

Permalänk
Hedersmedlem

du skall icke köpa lite-on! du ska köpa en plextor premium!

http://www.mycom.se/produkter/436951/

många fina funktioner... exempelvis lösenordsskydda skivor och kunna klämma in 1,3 gb på en 99min skiva...

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
du skall icke köpa lite-on! du ska köpa en plextor premium!

http://www.mycom.se/produkter/436951/

många fina funktioner... exempelvis lösenordsskydda skivor och kunna klämma in 1,3 gb på en 99min skiva...

För det priset får du en LiteON LDW411-S som är en DVD-brännare, HÄPP!! Den kan klämma in 4,7GB på en DVD-+R skiva.

Jag rekommenderar Lite-On då de är både bra och billiga CDRW-enheter

Permalänk
Medlem

SAMSUNG SW-252FRNS

390kr på onoff

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spirou
SAMSUNG SW-252FRNS

390kr på onoff

Samsung brännaren, funkar den bra? En fågel viskade i mitt öra att den ska vara mycket prisvärd. Får dessutom ett bra pris på den hos den lokala handlaren

Ot: Någon som vet om det ligger någon sanning att de flesta cd-brännare bara håller i snitt ett 1,5 år. Min Yamaha lade av efter nästan ett och ett halvt år

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Samsung CD-brännare IDE 52x/24x/52x/16x SM-348BEAB,Combo

Jag har en och bränner snabbt gör den men, ovanligare att stoppar man i en dvd hemmbränd eller inte så poppar förnstret med inehållet upp nästan direkt efter att släden stängt. Annat än trötta dvd brännare!
Minus är väl att den låter när den jobbar, varvar bra med det ska väl till om man ska läsa i 52x.

Permalänk
Medlem

Tja, valet är nog gansk enkelt. Det får bli en Samsung brännare då Plextor och Yamaha är närapå 600:- dyrare.
Tackar för alla svar

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850