Permalänk
Medlem

Ang I/O panel.

Hoppas denna tråd ligger i rätt forum.

Nu till saken: har en såndär sygg I/O panel med usb, audio in och ut, mic och firewire på mitt chassi.
Men när jag kopplat in panelens ljudkontakter till moderkotet så har jag bara ljud från I/O panelen och inte från audio ut på moderkortet (samma som i sign.). Det är ett intergrerat ljudkort. Skulle hehöva ljud från bägge utgångarna om det inte är helt omöjligt.

Någon som har en lösning? Är tacksam för svar

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk

Jag tror att det finns en jumper på mobot man väljer antingen front eller back panjel med.. behöver du både front och back panel samtidigt eller båda då och då? Om du bara behöver en i taget så kan du byta jumpern mot en knapp som du monterar i fronten, annar så drar du sladdar mellan alla kontakter där bak och alla där fram. Lycka Till!

Visa signatur

Dator1: CM Stacker, Opteron 144@2,1Ghz, 512MB PC3200, 1600GB HD, PNY 6600GT 128Mb.
Dator2: Opteron 144@1,8Ghz, 1024MB PC3200, 160GB HD, 7800GT 256Mb
Server: P4 2,8Ghz, 512Mb RAM, 80Gb HD.

Permalänk
Medlem

Jo det satt två jumprar där förut men tog bort dom när jag kopplade in I/O panelen. Men iaf jag skulle behöva bägge ljudutgångarna samtidgt om det nu går.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk

jag vet att på mitt shuttle mn31/n så bröt moderkortet signalen till uttaget på baksidan när man petade in något i iopanelen. Kanske samma fenomen här?