Stänga av fönster"fadeing" och liknande.

Permalänk

Stänga av fönster"fadeing" och liknande.

På min förra dator så fick jag upp ett varningsmeddelande att det virtuella minnet eller något var väldigt lågt så att det skulle vara bra om jag optimerade windows. Då fick fram ett fönster där man kunde stänga av så att fönster "fadear" upp och ner från verktygsfältet.
Nu på min nya dator får jag (som tur är) inte det varningsmeddelandet, men jag kan desvärre inte hitta fram till fönstret där man ändrade allting.
Någon som vill guida mig fram?

Kör Win XP pro svensk.

Visa signatur

Livet är standarden för värde

Permalänk
Medlem

Egenskaper>utseende>effekter

Visa signatur

[P4 Nortwood 3.0ghz@3.5ghz][Abit Ai7 i865PE µGuru][Antec true power 480W][Infineon 512*2 ][Cooler master stacker chassi][Ati Radeon 9800pro Arctic cooling rev.2]

Permalänk
Medlem

där "Egenskaper" är egenskaper för bildskärm

Visa signatur

Friskt kopplat hälften brunnet. http://zvenzzon.mine.nu/

Permalänk

Tack!

Visa signatur

Livet är standarden för värde

Permalänk
Medlem

Den här datorn - Egenskaper - avancerat - prestanda -inställnigar - justera för bästa prestanda osv och/eller lägg till de grejer du villa ha endå ex att det skall va transparent färg bakom genvägstexterna

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Hedersmedlem

Kan passa på att låna tråden lite.

Är det någon som vet varför vissa Adobeprogram gör att just denna inställning (animation vid minimering etc) nollställs, dvs aktiveras. Jag hatar verkligen animationen och har den alltid avaktiverad, men så fort man startar t ex Premiere börjar fönster animeras igen.
Mäkta irriterande! Någon med aning?