Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Jag tänkte slå till på en 5024, då från Dustin, och undrar det följer med någon grundläggande väska till denna? Om inte, kan ni rekommendera någon? Kollar på det som finns på Dustin, och inte en enda verkar ju vara nog bred för Acer-modellerna?

Skulle också villja veta om det finns någon möjlighet att få Dustin att leverera denna med XP Pro istället. När jag nu ändå måste betala för operativsystemet så känns det väldigt olustigt att det just faller på Home. Går det kanske att uppgradera, för en mindre summa?

Ledsen om allt detta redan har diskuterats, men 47 sidor är en del att plöja genom.

Kommer inte gå att specialbeställa denna, ialla fall inte till ett rimligt pris tyvärr.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
Kommer inte gå att specialbeställa denna, ialla fall inte till ett rimligt pris tyvärr.

Huh?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte2k
men om det bara e vi som har problemet så är det väl våra datorer det är fel på ?
åtgärd=skicka till tyskland?

Om du refererar till länken jag gav till tomshardware, så måste jag säga att jag vet inte heller...
Vore inte helt fel om dom kunde satt in en sådan prolle istället.
Men! Å andra sidan så skrevs denna artikel den 30:e Aug. Så det kan kommit lite nya versioner sen första "byggstadiet" på 5020 serien iaf. jämtemot 5021:ans.

Jag vet inte så mkt än hur varm det blir personligen, för jag kommer inte ha någon i händerna förrän på måndag. Får väl se då. Men som sagt, det är lite lätt att vara efterklok.

Kanske så vill ACER spara pengar och fortsätta sätta in sina gamla prollar i sina 5020 serie datorer innan dom "uppgraderar" till nyare prollar med mindre värmeutveckling.

/Steffe

Visa signatur

Stationär:[i7 9700K med Corsair H115i Pro] [Asus ROG STRIX Z390-F Gaming] [16gig Corsair Vengeance LPX] [ASUS GeForce RTX 2070 ROG STRIX OC] Laptop: [MSI GE73VR]

Permalänk
Medlem

Så här ser aktivitetshanteraren ut nu.... nere i 31processorer...
Går det att göra mer?

http://matte.myphotoalbum.com/view_photo.php?set_albumName=al...

Permalänk
Medlem

wuauclt är virus, dock inget farligt men ändå virus. iaf så var det så för mig.

men det ser mkt bättre ut nu.

Permalänk
Medlem

vaaa virus... känns inte gutt..
hur gör man för att få bort det då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av luxer
wuauclt är virus, dock inget farligt men ändå virus. iaf så var det så för mig.

men det ser mkt bättre ut nu.

eh wuauclt är inget virus. det är automatiska uppdateringar för windows.. så ta inte bort den,.

Visa signatur

Bärbar Acer Aspire 5021WLMi 1.25 GB Minne (Infineon 1Gb & Orginal 256 MB)
Hjälp min sida att bli ännu mer utökad, klicka på annonserna. http://www.acer5020.info.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Jag tänkte slå till på en 5024, då från Dustin, och undrar det följer med någon grundläggande väska till denna? Om inte, kan ni rekommendera någon? Kollar på det som finns på Dustin, och inte en enda verkar ju vara nog bred för Acer-modellerna?

Skulle också villja veta om det finns någon möjlighet att få Dustin att leverera denna med XP Pro istället. När jag nu ändå måste betala för operativsystemet så känns det väldigt olustigt att det just faller på Home. Går det kanske att uppgradera, för en mindre summa?

Ledsen om allt detta redan har diskuterats, men 47 sidor är en del att plöja genom.

Jag köpte denna på dustin, helt perfekt till 5024. Tyckte den var hyfsat snygg också.

http://www.dustinhome.se/dacsaportal/?ProdID=5010080052

Fler bilder: http://www.targus.com/uk/popup.asp?sku=TCG300&name=Metro+Slim...

Permalänk
Medlem

Note: The wuauclt.exe file is located in the c:\windows\System32 folder. In other cases, wuauclt.exe is a virus, spyware, trojan or worm! Check this with Security Task Manager.

Permalänk
Medlem

för att bekräfta att det är windows update så här är ett citat ur en snabbsökning från google.
"Wuauclt.exe is a process managing automatic updates for Windows. ..."

finns många såna svar där. ifall det är några andra processer du inte vet vad dom är så sök på google.

EDIT: Har nog bara till hälften rätt här faktiskt. Det är så att det är en windows update fil men det finns även ett virus med samma namn. Så gör en virus undersökning.

Visa signatur

Bärbar Acer Aspire 5021WLMi 1.25 GB Minne (Infineon 1Gb & Orginal 256 MB)
Hjälp min sida att bli ännu mer utökad, klicka på annonserna. http://www.acer5020.info.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrDuM
för att bekräfta att det är windows update så här är ett citat ur en snabbsökning från google.
"Wuauclt.exe is a process managing automatic updates for Windows. ..."

finns många såna svar där. ifall det är några andra processer du inte vet vad dom är så sök på google.

EDIT: Har nog bara till hälften rätt här faktiskt. Det är så att det är en windows update fil men det finns även ett virus med samma namn. Så gör en virus undersökning.

jag sa ju det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX
Jag köpte denna på dustin, helt perfekt till 5024. Tyckte den var hyfsat snygg också.
http://www.dustinhome.se/dacsaportal/?ProdID=5010080052

Tack, den såg ok ut, men Dustin har den inte i lager, och jag vet inte hur exakta de är med sin "Om 1-2 dagar"-status.
Jag flyttar till England om mindre än två veckor, och vill verkligen försöka att undvika förseningar.

Någon att rekommendera från de som finns i lager?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Tack, den såg ok ut, men Dustin har den inte i lager, och jag vet inte hur exakta de är med sin "Om 1-2 dagar"-status.
Jag flyttar till England om mindre än två veckor, och vill verkligen försöka att undvika förseningar.

Någon att rekommendera från de som finns i lager?

http://www.inet.se/produkter_info.asp?p=2902080

bland annat

Permalänk
Medlem

Jag vill självklart hellst beställa även väskan från Dustin. Nåja, jag får kika runt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Huh?

du ville väl ha med xp pro istället för home?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av luxer
http://www.dustinhome.se/dacsaportal/?ProdID=5010084629 den har jag och den fungerar kanon !

Hur bra vaddering är det i botten på väskan för laptop facket, och kan man "stänga" datorfacket längst upp, och är det vadderat där med ?

Är storleken bra eller sitter laptopen sladdrigt/för spänt i facket ?

Visa signatur

Stationär:[i7 9700K med Corsair H115i Pro] [Asus ROG STRIX Z390-F Gaming] [16gig Corsair Vengeance LPX] [ASUS GeForce RTX 2070 ROG STRIX OC] Laptop: [MSI GE73VR]

Permalänk
Medlem

det är ett enskilt dator fack, som man kan ur, det är rätt så bra vadderat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Tack, den såg ok ut, men Dustin har den inte i lager, och jag vet inte hur exakta de är med sin "Om 1-2 dagar"-status.
Jag flyttar till England om mindre än två veckor, och vill verkligen försöka att undvika förseningar.

Någon att rekommendera från de som finns i lager?

Jag flyttade idag och 5021:an är underbar här i London

Visa signatur

Nunca te acostaras
sin saber una cosa más

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mansnet
Jag flyttade idag och 5021:an är underbar här i London

Värst vad alla flyttar då :p..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mansnet
Jag flyttade idag och 5021:an är underbar här i London

Vi kanske ses där. Jag ska dock till Nottingham, men London ligger inte långt bort.
Ska ringa till Dustin first thing på måndag och kolla med det om det finns någon möjlighet att få XP Pro istället. Avvaktar med att beställa någon väska och kollar vad Östersund har att erbjuda på den fronten.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

avinstallation av Rmclock

Hej har problem med min dator och ska kanske lämna in den. Men jag skulle vilja avinstalera Rmclock först så att ingen på suporten börjar snacka om att jag skadat min dator och inte försäkringen gäller. Problemet är att inget avinstallations program medföljde. Hur ska jag göra för att få¨bort det från systemet?

Visa signatur

Acer 5021

Permalänk
Medlem

Tabort mapen bara....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av L.Linden
Tabort mapen bara....

är du säker? det ligger inte kvar några rester i systemet?

Visa signatur

Acer 5021

Permalänk
Medlem

Om du ska köpa väska i östersund kanske du kan lyckas med det jag gjorde, gick in på onoff o såg en skitväska (fodral egentligen) för ca 500kr, gick sen till elgiganten och frågade vad dom hade att erbjuda i denna prisklass, då sa han att jag fick ta vilken väska dom en hade för 450kr. Fick mig en fin ryggsäck för några hundringar billigare
Säg typ bara, såg en fin väska för 500kr på onoff, har ni någon billigare?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Vi kanske ses där. Jag ska dock till Nottingham, men London ligger inte långt bort.
Ska ringa till Dustin first thing på måndag och kolla med det om det finns någon möjlighet att få XP Pro istället. Avvaktar med att beställa någon väska och kollar vad Östersund har att erbjuda på den fronten.

Borde inte gå eftersom home är förinstallerat och allt ligger nerpackat.

Fasr dustin brukar ju vara medgörliga så vem vet.

-----

Datorbutiken verkar ha fått in 5024 nu också.

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=AC5024WLMI

-----

Nu när cpun inte är så varm längre så ska givetvis graffet gå upp i 80+ när man spelar (vilket det inte gjorde innan). Alrdig kan det vara bra.. blir så jävla trött på detta!!!

Någon btw som har samma problem som mig i bf2? När jag drar musen t.ex åt vänster åker inte siktet åt vänster förän efter typ en halv sekund.. går ju inte att spela då.

Detta händer bara i bf2 och inte i några andra spel. Trodde det skulle försvinna efter jag formaterade men det gjorde det inte.

Någon som vet vilket som är insuget för luft till grafikkortet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX

Någon btw som har samma problem som mig i bf2? När jag drar musen t.ex åt vänster åker inte siktet åt vänster förän efter typ en halv sekund.. går ju inte att spela då.

Detta händer bara i bf2 och inte i några andra spel. Trodde det skulle försvinna efter jag formaterade men det gjorde det inte... [/B]

Du kan testa att stänga av Launch manager. När jag lirade ett spel som var beroende av knapptryckningar så missade jag hela tiden. Kan ju vara ngt sådant med musen oxå. Problemet löstes iaf.

Visa signatur

Vadå dega?

Permalänk
Medlem

Skulle spela upp en DVD-film i datorn idag, när det står att det är fel regionen eller något liknande, ser sedan att man måste ändra för att kunna se filmen. Men att man bara får ändra 3 gånger? Asså, vad värdelöst, låser läsren sig sen eller? Nån ide om varför den inte är regionsfri? Kan man gå förbi detta på något sätt så man kan se filmer från alla regioner?

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kicken
Skulle spela upp en DVD-film i datorn idag, när det står att det är fel regionen eller något liknande, ser sedan att man måste ändra för att kunna se filmen. Men att man bara får ändra 3 gånger? Asså, vad värdelöst, låser läsren sig sen eller? Nån ide om varför den inte är regionsfri? Kan man gå förbi detta på något sätt så man kan se filmer från alla regioner?

det är ganska många modeller idag som är kodade så här. och sverige använder ju sig av region 2. om du alltid ser på region 2 kodade dvder är det ju inga problem. för då kommer ju alltid en region vara valt. men om du ska se på en region 1(usa) dvd så kommer dvdn att efter du har valt tre gånger låsa sig till det alternativet du valde sist.

Visa signatur

Bärbar Acer Aspire 5021WLMi 1.25 GB Minne (Infineon 1Gb & Orginal 256 MB)
Hjälp min sida att bli ännu mer utökad, klicka på annonserna. http://www.acer5020.info.se

Permalänk

Det där med dvd-spelaren måste väl gå att komma runt på något sätt?

Jag får inte igång scrollen med de nya drivrutinerna för touchpaden. Med de på acers hemsida så funkade det lite, men det hängde sig alltid när jag använde den för mycket. ibland så kommer dock "scroll-pekaren" upp fastän jag inte har varit i närheten av scroll-knappen.

Visa signatur

Largo-Sama är din vän.