Permalänk
Medlem

Acer Aspire 3610

Har alltså köpt en sådan dator som står i rubriken.

Det första man får göra i stort sett är att göra en backup disk på windows. Det valde jag såklart inte att göra, utan hade tänkt slänga in min version av XP Pro (Home följer med)

Så jag förberedde för detta istället. Formaterade om datorn och delade upp den på ett litet smidigare sätt än orginal.

Allr går som vanligt bra när man installerar om windows. Utan problemen komer när jag ska installera alla enheter. Ljudkort, grafikkort funkar felfritt. Problemet kommer när jag ska installera det trådlösa närverket. Efter att jag installerat det så blir datorn skitseg ibland och när jag ska titta på vilka nätverksanskutningar jag har så tar det typ 10 minuter att få fram den skylten, och när den kommer fram så står det inget där. Det borde ju stå lokalt nätverk och trådlöst närverk...

Anyways, det hela borde gå till sig om jag får tag i en backup disk till denna dator. Om nu ingen har en annan lösning? Har installerat om flertalet gånger och testat, utan resultat.

/Peter

Visa signatur

Antec Sonata III -:- Intel Core Duo 3ghrz -:- Corsair Dominator PC8500 4GB -:- HIS Radeon 4850 -:- 840GB Samsung Spinpoint -:- 22" Samsung -:- Windows Vista Ultimate