Permalänk
Medlem

Geforce 6800 GS kylning

Undrar om man kan lägga en fläkt på kylflänsen på geforce 6800gs.. Sen om man kan lägga en gummiband eller hårsnod eller nåt runt kortet? Så kortet får bättre kylning...

Har just nu inte pengar att köpa ny fläkt.

Visa signatur

i5 2500k @ 4.0Ghz | ASRock Z68 Extreme4 Gen 3 | Fractal Design R2 | Gigabyte 5870 CF | Fractal Design Tesla 650W 80+

Permalänk
Avstängd

Menar du ska adda en 80mm fläkt på kortets kylfläns..Är det passiv kylning du har på kortet nu?

Permalänk
Medlem

jag hade tänkt mig 80mm, nu har jag orginal kylning på kortet..

Visa signatur

i5 2500k @ 4.0Ghz | ASRock Z68 Extreme4 Gen 3 | Fractal Design R2 | Gigabyte 5870 CF | Fractal Design Tesla 650W 80+

Permalänk
Avstängd

ok. Så det kommer och vara 2 st fläktar på kortet då?

Permalänk
Medlem

Ja. då är ju fläkten kopplad till en molexkontakt...

Visa signatur

i5 2500k @ 4.0Ghz | ASRock Z68 Extreme4 Gen 3 | Fractal Design R2 | Gigabyte 5870 CF | Fractal Design Tesla 650W 80+

Permalänk

Griffox, det underlättar om du berättar vilken kylning du har på kortet nu

Visa signatur

..counting all the assholes in the room, well I'm defenitly not alone..

Permalänk
Medlem

Vet inte vad det är förmärke på kortets fläkt.. Det är den orginal.. En lite fläkt som blåser från sida in till kylflänsen eller nåt sånt..

Visa signatur

i5 2500k @ 4.0Ghz | ASRock Z68 Extreme4 Gen 3 | Fractal Design R2 | Gigabyte 5870 CF | Fractal Design Tesla 650W 80+

Permalänk
Medlem

Brukar inte ge "enorm" temp minsking bara för att man sätter en fläkt på en annan fläkt, kan störa den lilla fläkten så den inte roterar lika bra.

Men du har väl temps sensor på grafikkortet, så det skadar ju inte och testa

Visa signatur

Ångra inget, lev och lär istället.

Permalänk
Medlem

du ska alltså ta bort "plasten" från kylaren och montera en 80mm fläkt?
eller ska du ha båda fläktarna?
men visst det funkar säkert... ger kanske några grader

annars kan du ju se om du kan få tag på en begagnad vf700

Permalänk
Medlem

tänkte ta bort skyddet till kylflensen , det är ju som en plast sak skyddar kylflänsen. Sen på kylflensen lägger jag på en 80mm. Sen den orginala fläkten är bara BREDVID kylflänsen.. Så jag lägger inte fläktarna på varandra..

Visa signatur

i5 2500k @ 4.0Ghz | ASRock Z68 Extreme4 Gen 3 | Fractal Design R2 | Gigabyte 5870 CF | Fractal Design Tesla 650W 80+

Permalänk
Medlem

hm... då förstår jag... men fläkten brukar väll sitta i plasten?
men viss det torde funka lägg upp en bild sedan

Permalänk
Medlem

Applet, kan tyvärr inte lägga upp en bild, men jag kan rita på paint hur det är ungeför, kommer med länk sen..

EDIT: Bilden som jag gjorde i paint.
http://img183.imageshack.us/img183/6922/graffekortxi7.jpg

Visa signatur

i5 2500k @ 4.0Ghz | ASRock Z68 Extreme4 Gen 3 | Fractal Design R2 | Gigabyte 5870 CF | Fractal Design Tesla 650W 80+

Permalänk
Medlem

hehe... jodå det ska väll gå... men är det inte så att stock fläkten sitter i plasten?
men det kommer ju gå frågan är bara hur mycket du tjänar på det

Permalänk
Medlem

Nej, fläkten sitter inte på plast..

Visa signatur

i5 2500k @ 4.0Ghz | ASRock Z68 Extreme4 Gen 3 | Fractal Design R2 | Gigabyte 5870 CF | Fractal Design Tesla 650W 80+