Posten - Sveriges garanterat största klantarsel.

Permalänk
Medlem

Posten - Sveriges garanterat största klantarsel.

Jag är säkert inte den första eller den sista som råkat ut för Postens och dess slarv med post samt paket...

Jag beställde tre nya mobiltelefoner här om veckan till vårat företag. Ringer upp tre, ber om mitt kollinummer som jag får och använder för attt spåra paketet på sin väg från Kalmar upp till Stockholm.

Citat:

18 jun kl 14:07 Posten, Mottagarens kvittens har arkiverats
18 jun kl 11:33 Östermalm, Försändelsen har lämnats till mottagaren
18 jun kl 07:41 Östermalm, Försändelsen ankomstbehandlas
18 jun kl 03:21 Stockholm Södra, Försändelsen har sorterats
17 jun kl 19:42 Jönköping, Försändelsen har sorterats
15 jun kl 15:53 Electra Sweden AB, Posten har mottagit elektronisk förhandsinformation från avsändaren

Woho! Paketet har kommit fram... Men icke, det visar sig att Posten och Dpd företagspaket lämnat den på fel adress (två våningar ner i huset där vi har kontor), samt kvitterat ut den till en person som varken har rätt att hämta ut paketet eller varit på platsen.

Det står att min flickvän skulle ha hämtat ut paketet, men hon var hos sin läkare på Huddinge Sjukhus vid samma tidpunkt som paketet levererades då hon hade tid på sjukhuset 11:15.

Nu står man här, 3 mobiltelefoner fattigare och ingen att ringa till då allt är stängt.

Visst fungerar Posten himmelskt?

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian

Permalänk
Avstängd

Och du vet att det har stått korrekt adress och allt på ditt paket? Han/hon som kvitterat det ser väl vem det är till och folk brukar inte kvittera för saker som är till någon man inte känner men står det inte så mycket info kvitterar man. Posten fungerar ungefär som firmor i allmänhet, iaf där det jobbar människor.

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laxieboy
Och du vet att det har stått korrekt adress och allt på ditt paket? Han/hon som kvitterat det ser väl vem det är till och folk brukar inte kvittera för saker som är till någon man inte känner men står det inte så mycket info kvitterar man. Posten fungerar ungefär som firmor i allmänhet, iaf där det jobbar människor.

Klart att det stått korrekt adress, då jag erhållit 100-tals produkter på samma sett.

Men personen ifråga som enligt posten skulle ha kvitterat ut fanns inte på plats, och hon heter inte Ghostrider i mellannamn. Skulle isf. ha varit världens snabbaste läkarbesök, samt eftersom hon heller inte har ett körkort skulle Stockholm vara begåvat med världens snabbaste och effektivaste kollektivtrafikssystem. Vilket det inte är.

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cj
Klart att det stått korrekt adress, då jag erhållit 100-tals produkter på samma sett.

Men personen ifråga som enligt posten skulle ha kvitterat ut fanns inte på plats, och hon heter inte Ghostrider i mellannamn. Skulle isf. ha varit världens snabbaste läkarbesök, samt eftersom hon heller inte har ett körkort skulle Stockholm vara begåvat med världens snabbaste och effektivaste kollektivtrafikssystem. Vilket det inte är.

Posten har lämnat till någon som utgett sig för att ha rätt att ta emot paketet antagligen.

Edit: Glad Midsommar

Permalänk
Medlem

Nej, det är någon två trappor ner som har stulit dem.

Posten har lämnat till någon som utgett sig för att ha rätt att ta emot paketet antagligen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quisling
Posten har lämnat till någon som utgett sig för att ha rätt att ta emot paketet antagligen.

Ursäkta om jag inte klargjorde det hela... Den enda som vet om hennes efternamn är killen på postenåkeriet, då hon brukar ta emot de paket som kommer fel.

Så Posten måste ha lagt paketet på golvet, skrivit in den första bokstaven i hennes förnamn samt efternamn som hon vid ett tidigare tillfälle lämnat ut. Samt struntat i följderna...

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian

Permalänk
Medlem

prata med han som delade u posten. Han borde ju ha sett personen i fråga tidigare. Och stod din flickväös namn på kvitteringen?

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
prata med han som delade u posten. Han borde ju ha sett personen i fråga tidigare. Och stod din flickväös namn på kvitteringen?

Får väl göra det...
Mm, konstigt nog så står det där!

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian

Permalänk
Medlem

Att hennes namn står på kvitteringen är inte så konstigt om din teori om att postkillen lämnat paketet och dragit.
Hennes namn finns med i postens system om hon tagit emot varor tidigare och kvitterat.
Hos oss så säger man sitt efternamn när posten levererar paket, då bläddrar han bara mellan de namn som finns inlagda och prickar för, sen får man skriva på.

Kräv att få se den namnteckning som ska finnas.. stämmer den inte överrens så har posten gjort fel.

Permalänk
Medlem

Ja, finns det ingen namnteckning så är ju posten rökt om man säger så.

Permalänk

Fattar inte företag som anlitar posten för att skicka paket.

UPS är bäst anser jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xhtml-geek
Fattar inte företag som anlitar posten för att skicka paket.

UPS är bäst anser jag.

Jag har då aldrig haft problem med posten. Därför gör vi det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas
Jag har då aldrig haft problem med posten. Därför gör vi det.

Vi har haft en hel del strul. Skicka paket som skall vara framme vid en viss tidpunkt och de sällan kunnat leva upp till det. UPS däremot kan man få exakta uppgifter ifrån. Sen skall vi inte tala om då mottagaren finns i ett annat EU-land eller i USA.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xhtml-geek
Vi har haft en hel del strul. Skicka paket som skall vara framme vid en viss tidpunkt och de sällan kunnat leva upp till det. UPS däremot kan man få exakta uppgifter ifrån. Sen skall vi inte tala om då mottagaren finns i ett annat EU-land eller i USA.

Ja, det beror ju helt på vilka behov man har.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas
Ja, det beror ju helt på vilka behov man har.

Helt klart. Fast man blir sne då vissa skickar företagspaket som skall vara ute innan kl 9 och de kommer halv fyra på eftermiddagen.

Permalänk
Medlem

Lite kuriosa, killen från poståkeriet kom förbi för en halvtimme sen och bad om ursäkt. Han hade som sagt skrivit att det var min flickvän som lämnat ut paketet samt förfalskat hennes underskrift samt lämnat paketet mitt på golvet på ett pubikt område.

Vem skulle inte vilja ha ett stort paket från operatören Tre?

Aja, killen är iaf polisanmäld för bedrägeri och grov urkundsförfalskning, vad mer än så kan man göra? Hoppas att han lärde sin läxa...

Blir UPS från och med nu.

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cj
Lite kuriosa, killen från poståkeriet kom förbi för en halvtimme sen och bad om ursäkt. Han hade som sagt skrivit att det var min flickvän som lämnat ut paketet samt förfalskat hennes underskrift samt lämnat paketet mitt på golvet på ett pubikt område.

Vem skulle inte vilja ha ett stort paket från operatören Tre?

Aja, killen är iaf polisanmäld för bedrägeri och grov urkundsförfalskning, vad mer än så kan man göra? Hoppas att han lärde sin läxa...

Blir UPS från och med nu.

Tre som in teleoperatören Tre?

Jag hoppar nog!

Ja, UPS är det som gäller. Vi har fått alla våra leverantörer och kunder att bara anlita UPS. Fast det är jobbigt då man glömt ID-kortet hemma då de kommer med paket, men men...

Permalänk
Medlem

Vad händer nu? Får du några pengar / mobiler tillbaka?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xhtml-geek
Fattar inte företag som anlitar posten för att skicka paket.

UPS är bäst anser jag.

Enligt min uppfattning är UPS inte ett skvatt bättre...

Mina erfarenheter säger att den egentliga skillnaden är att UPS inte begränsar sin klantighet till Sverige utan är ett världsomspännande "klantarsel"...

När de väl trasslat till leveransen vet de INGET om vad som pågår när man ringer, säger att de skall återkomma men gör inte det trots ytterligare samtal.

Bara att vänta tills de kommer sig för att köra ut paketet någon annan dag, med andra ord...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xhtml-geek
Tre som in teleoperatören Tre?

Jag hoppar nog!

Ja, UPS är det som gäller. Vi har fått alla våra leverantörer och kunder att bara anlita UPS. Fast det är jobbigt då man glömt ID-kortet hemma då de kommer med paket, men men...

Precis, det magiska talet...

Det är bättre än att man lämnar paketet och skriver under själv.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karim
Vad händer nu? Får du några pengar / mobiler tillbaka?

Vad som händer... Killen är polisanmäld av oss, Tre samt min flickvän. Tror även att posten lägger näsan i blöt på den fronten då chefen på kundservicen ringde och beklagade sig för inte så länge sedan.

Lite onödigt för killen bara, hans anställning lär ryka illa kvickt... :/

Vi får ju nya mobiltelefoner utav Tre som låter Posten / Killens lön stå för kalaset, hoppas dem bara inte använder sig utav Posten igen...

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil penguin
Enligt min uppfattning är UPS inte ett skvatt bättre...

Mina erfarenheter säger att den egentliga skillnaden är att UPS inte begränsar sin klantighet till Sverige utan är ett världsomspännande "klantarsel"...

När de väl trasslat till leveransen vet de INGET om vad som pågår när man ringer, säger att de skall återkomma men gör inte det trots ytterligare samtal.

Bara att vänta tills de kommer sig för att köra ut paketet någon annan dag, med andra ord...

Va?

Vi skickar mycket runt om i världen. Vi skickar ifrån kontoret och en hel del av oss jobbar hemifrån skickar även paket. Vi har kontaktpersoner på UPS som vi både kan förbeställa hämtningar och de hjälper oss med att räkna ut då vi skall ha kolli x framme i tid.

Så jag har mycket bra upplevelser med UPS. I USA är de utan tvekan bäst. Skicka paket till mässor tex där man inte får lov att komma för tidig med prylar. Inga problem. Säger man de skall vara framme mellan 16.00 och 16.30 är de det med.

Det enda jag ogillar är deras uniformer!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xhtml-geek
Va?

Vi skickar mycket runt om i världen. Vi skickar ifrån kontoret och en hel del av oss jobbar hemifrån skickar även paket. Vi har kontaktpersoner på UPS som vi både kan förbeställa hämtningar och de hjälper oss med att räkna ut då vi skall ha kolli x framme i tid.

Så jag har mycket bra upplevelser med UPS. I USA är de utan tvekan bäst. Skicka paket till mässor tex där man inte får lov att komma för tidig med prylar. Inga problem. Säger man de skall vara framme mellan 16.00 och 16.30 är de det med.

Det enda jag ogillar är deras uniformer!

Det där var min senaste kontakt med UPS som jag beskrev...
De tog ut paketet på en åktur men gjorde inget leveransförsök (mitt antagande är att killen som hade mitt paket hade för mycket att göra, så när hans mat-och-sov-klocka ringde så tog han helg och åkte tillbaka med resten av paketen han skulle ha levererat den dagen).

Paketet leverades ju måndagen efter, men ack så irriterande att de när man ringer och frågar inte har någon koll (bara kan konstatera att det där verkar konstigt) och säger att de skall återkomma upprepade gånger men ändå skiter i att göra det.
Är inte så upprörd över leveransförseningen (som i sig var opraktisk) som över deras usla kundtjänst.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil penguin
Det där var min senaste kontakt med UPS som jag beskrev...
De tog ut paketet på en åktur men gjorde inget leveransförsök (mitt antagande är att killen som hade mitt paket hade för mycket att göra, så när hans mat-och-sov-klocka ringde så tog han helg och åkte tillbaka med resten av paketen han skulle ha levererat den dagen).

Paketet leverades ju måndagen efter, men ack så irriterande att de när man ringer och frågar inte har någon koll (bara kan konstatera att det där verkar konstigt) och säger att de skall återkomma upprepade gånger men ändå skiter i att göra det.
Är inte så upprörd över leveransförseningen (som i sig var opraktisk) som över deras usla kundtjänst.

Det lät inte alls bra.

Vi skickar massor av paket i alla storlekar (enkel DVD-skiva till monter i massa stora kartonger) och vi har inte haft ett enda strul som berott på UPS. Däremot har Tullen i Kina bråkat. Fast det kan ju inte UPS anklagas för.

Ingen kontaktperson på UPS?

Permalänk
Hedersmedlem

Är det egentligen posten du ska skälla på nu när du vet vad som hänt? I detta fall är det helt uppenbart en anställd som av eget bevåg klantat till det och det är knappast något som kan lastas på posten generellt? Sådana typer finns överallt. Och det skulle inte vara några problem för någon hos UPS att göra samma sak.

Jag får mkt paket utifrån världen med UPS, DHL etc. och skickar de ofta vidare till min arbetsplats då jag inte har möjlighet att vara hemma och ta emot dem. Hittills har UPS aldrig krävt mig på leg. när jag tagit emot paketen, bara underskrift. Och i de fall när mina kollegor tagit emot paketen så har de inte heller behövt visa leg. Så rent teoretiskt skulle någon från UPS eller DHL också kunna förfalska en namnteckning och låtsas att paketet tagits emot.

Posten har liksom UPS och DHL funkat bra för mig under de senaste åren. Hittills inte förlorat något paket.

Fast ok, de senaste veckorna har de faktiskt strulat lite med posten för min flickvän. Hon fick plötsligt ett paket från Amazon som skulle hämtas vid Logistik-centralen i närheten av Kungens Kurva (där de stora lastbilarna kommer in med paket). Normalt hämtar vi dessa vid vår post i Konsum eller företags-center i närheten. Det visar sig att posten haft en omorganisation och att det därför strulat lite de senaste veckorna. Paket som skulle ut till respektive ombud blev kvar och avier skickades felaktigt ut för avhämtning där. De var klart frustrerade när vi var förbi där då de inte normalt lämnar ut paket där och man fick stå vid en stor grind medan en stackars tjej sprang och letade paket.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Geeks
SweClockers

Som lite kuriosa: det kostar lika mycket att skicka ett paket med dhl från kalifornien till sverige som det kostar att skicka ett 10kg chassi inom sverige med posten.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Det må så vara, men att skicka 35 kilo böcker till Japan med DHL kostar 7800:-, sug på den du

Permalänk
Medlem

Ja detta är ju inte posten i sig som har gjort fel utan det är ju den anställde som inte orkade krångla med att komma med paketet en gång till utan lämnade det på golvet och skrev på lappen själv med annans namn. Detta är ju inget posten har som policy direkt^^ Och de anmäler nog personen i fråga också. Eller så får han enbart ett direkt avsked. Posten är ju dock ansvariga för denna händelse.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Avstängd

Låter som en historia för bra för att vara sann

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laxieboy
Låter som en historia för bra för att vara sann

Trodde jag med, tills jag råkade ut för det.
Lite illa, sumpade en M600i, N73 samt en Lg u970. Väntar fortfarande på att Posten ska komma med min N95, tur nog har den inte blivit skickad än.

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Woland
Det må så vara, men att skicka 35 kilo böcker till Japan med DHL kostar 7800:-, sug på den du

Allt till och från Japan är dyrt. En omväg att skicka till Kina och sen ifrån Kina till Japan! Typ kostar en tiondel.