Permalänk
Medlem

Bli smalare?

-

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk

Ja de kommer ge resultat jag började träna för drygt 1 år sen då slutade jag helt med cola och godis det var svårt men jag käkade frukt och grönsaker istället om jag såg på film. Egentligen är det ganska lätt att träna käka mindre än vad du gör av med men du ska inte svälta dig aldrig bra. Man kan inte riktigt säga hur mycket du ska äta de känner du själv. Jag tappade 14 kilo på 3 månader när jag tränade då tränade jag gym 5 gånger i veckan och sprang en dag

Permalänk

Min diet på cola och att sitta stilla verkar fungera bra. Väger ca 65KG.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alexandersson
Min diet på cola och att sitta stilla verkar fungera bra. Väger ca 65KG.

Bara för att du inte väger mycket behöver det inte betyda att det är hälsosamt

Visa signatur

Intel Core 2 DUO 3.0ghz, 4.00gb RAM, HIS Raedeon HD 4870

Permalänk
Medlem

Vägde 106 kilo i juli förra året, sen fick jag reda på att vi skulle åka te grekland i september, = 2 månader att komma i form. Hur fan gör man? Jag var arbetslös @ the time så tid hade jag gott om. Löste det genom att promenera 5 timmar varje dag och köra någon sorts träning resterande 3 timmar. Folk tjata om att det var extrem o jag svara bara att det motsvarar inte mer än en arbetsdag så tiden slösar jag inte bort. 2 månader och nästan 30 kilo försvann. Att jag nu igen väger 103 kilo igen beror å att coca cola har tagit över mitt liv ^_^

Permalänk
Medlem

jag har också precis bestämt mig för att gå ner i vikt så man ser ut som folk till sommaren. Jag tränar 4ggr/veckan på gym, där jag även motionerar på cyckel. Jag har slutat med läsk, godis, pizza och pommes. Tycker däremot att man kanske kan unna sig en kebab tallrik någon gång om man tar ris istället, bara det inte blir för ofta, kanske 1-2ggr/månaden. Äter även kreatin och Whey 80 (prottepulver) för att bygga muskler på samma gång.
Jag hoppas att detta ska ge ett önskvärt resultat, men det är bara och vänta och se....

Ps. ska köpa en badrumsvåg med som motivator=)

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk

Det finns bara ett sätt.
Kika över vad du äter och rör mycket på dig.
Ät på regelbundna tider och motionera likadant.
Börja i liten skala så du inte tröttnar, försök skaffa en motionspartner/moralboost.

Inse att det du försöker med tar lång tid.
Hitta ordentlig motivation.

Att sluta med sötsaker är alltid födel. Fimpa läsk först av allt.
Mineralvatten är min räddning. Godissuget kommer garanterat öka när du börjar röra på dig, vilket kan göra det hela svårt.
Jag har inte gett upp allt själv, men gått från nån liter läsk om dagen till ca 1.5L i veckan. Ett glas till middagen numer och det räcker faktiskt som rent sockerintag för min del. Annars dricker jag mjölk.

Skönaste känslan uppnås när man går i mataffärerna och småäcklas av allt flott som finns där. När man verkligen köper 40g choklad istället för 200g och man är nöjd med det.

Keep it up.

Visa signatur

Jadu. Det var bättre förr.

Permalänk
Medlem

Ät för lite och träna för mycket är en bra sammanfattning på att gå ner i vikt.

Sen får man tolka och applicera det så att man inte går och blir sjuk.

SwA:J.Kalin har rätt bra koll på läget.
Ät regelbundet, sov regelbundet och träna varierat.

Permalänk
Medlem

Hejsan... jag har dragit med en övervikt på ca 20 kg i nåt år eller två nu och undrar hur jag ska bli av med dem...eller inte hur...det vet jag men snarare hur man ska få viljestyrkan.
För jag har gått och tänkt att jag ska börja träna i flera månader nu men har aldrig kommit till skott liksom. jag har inte viljestyrkan.

Nån som har nåt bra tips för att få motivation?

MVH

Visa signatur

Jamen hejsan!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xaile
Hejsan... jag har dragit med en övervikt på ca 20 kg i nåt år eller två nu och undrar hur jag ska bli av med dem...eller inte hur...det vet jag men snarare hur man ska få viljestyrkan.
För jag har gått och tänkt att jag ska börja träna i flera månader nu men har aldrig kommit till skott liksom. jag har inte viljestyrkan.

Nån som har nåt bra tips för att få motivation?

MVH

Jag har en del erfarenhet av att gå ned i vikt, och ett par saker som fungerar när man inte bara kan ta sig i kragen så att säga är att sätta mål.

DVS jag ska och måste gå ned 5kg för att få köpa den där ipod touchen som jag vill ha, och sedan ska jag ned 2kg till för att få köpa de där bra lurarna som jag vill ha till den. (Hey man behöver bra ljud när man promenerar)

Sen ska jag ned 4kg till för att få köpa den där tuffa pulsklockan och när jag sedan svettats ned ytterligare 6kg blir det en nya träningskläder och skor etc etc

Ett annat knep är att hitta en vapenbroder, gärna någon i samma sits, träningspassen blir frekventare om man har någon som pushar på. Och de dagar din vapenbroder inte orkar så är du där och jagar på honom.

Ytterligare ett knep jag körde med när jag absolut inte kände någon ork att träna var att åka till gymet, byta om och sedan gå runt lite i lokalen, bara softa lite. Det slutade i 100% av fallen med att jag tog och tränade något i alla fall.

Sen om man som jag gillar detaljstyrning så fins det bra kostregistreringsprogram och sätt att registrera vikt på där man kan se kurvor och trendlinjer och annat nice.

Ytterligare en sak är att hitta träningsformer som är kul, gruppaktiviteter som spinning eller liknande, alla gillar inte att kuta ensamma i skogen eller lyfta skrot på gymmet.

Själv är jag med i en insatspluton innom hemvärnet, villket ger en möjlighet att göra något gott för samhället, och en jävla massa motion

Bara så sent som i torsdags var jag på eftersök, en heldag i skallgångskjedja tar bra på reserverna, speciellt när det är bökig terräng och myrmark.

Permalänk
Medlem

Bästa sättet att komma igång att träna är att gå med en polare. Antingen en polare som aldrig heller tränat eller så en polare som tränar regelbundet. Sen får ni boosta varandra så att ni verkligen kommer till träningspassen.

Edit: OnT så har jag detsamma, några extra kilon jag vill bli av med.

För tillfället så har jag åkt på en jävla hosta som suttit i 4veckor så jag har inte kunnat träna nu på 4v. Det märks otroligt. Blää för det.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Hedersmedlem

Det som fungerade för mig var.

1. Diciplin
2. Ändrade kostvanor
3. Promenador (morgonpromenader var jag förtjust i)
4. Gymmet

Var inte så mycket mer som behövdes. Gick ned 25 kg. 107 - 83 kg.

http://exet-upload.mine.nu/upl/ColtrasteN/forefter.jpg

Men nu har jag börjat gå upp igen. Nu ligger jag på 93 kg, men detta är för att jag börjat styrketräna. Och vill man bli större och starkare så får man käka på som bara den.

Permalänk

Sägas bör väl att all träning i princip är bättre än ingen träning, och att det är ok att stå över en dag om man är dålig eller så.
Tänk att en kilometer är bättre än ingen. 3 är bättre än 1, osv osv.
Men 1 kilometer motiverar inte en liter läsk.

Visa signatur

Jadu. Det var bättre förr.

Permalänk
Medlem

Vill du gå ner

Få i dig mindre kalorier än vad du förbränner, vill du gå upp är det tvärtom. Om du vill gå upp i muskler behöver du inte äta som en häst för att gå upp 5kg muskler och 10kg fett, räcker att du äter mycket fast nyttigt inte ta en pizza bara för man känner att man har tränat och man ska bygga med det.

Permalänk
Medlem

Rör på dig i proportion till vad du äter. Enda sättet.

Lär dig vad du stoppar i dig och hur mycket du behöver röra på dig så kan du fortsätta med att äta vad du än känner för.

Alla andra dieter är påhitt och skit.

Observera! Jag har aldrig varit överviktig och kommer aldrig bli.

Visa signatur

HAPPY TIMES!

Permalänk
Medlem

Gör som Christian Bale, käka en burk tonfisk och ett äpple om dagen i 4 månader så löser det sig. Han gick ner 28kg. Billigt, och det funkar!

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Gör som Christian Bale, käka en burk tonfisk och ett äpple om dagen i 4 månader så löser det sig. Han gick ner 28kg. Billigt, och det funkar!

Ouch...
Jag föredrar min diet för dagen, pepparkakor och mjölk
Fast det funkar inte så bra för att gå ner i vikt ^^

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Gör som Christian Bale, käka en burk tonfisk och ett äpple om dagen i 4 månader så löser det sig. Han gick ner 28kg. Billigt, och det funkar!

Han skadade nog sin kropp rejält xD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Gör som Christian Bale, käka en burk tonfisk och ett äpple om dagen i 4 månader så löser det sig. Han gick ner 28kg. Billigt, och det funkar!

Den kille är ju sjuk.
Under El Maquinista (Maskinisten) såg han ut som på vänstra bilden.
Sen något år senare gjorde han Batman Begins och såg ut som den högra.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Viktökning beror på att man äter mer än man förbrukar. Eftersom man oftast äter onyttigt så är det i första hand kosten som måste ändras.

Har man stor konsumtion av godis eller läsk löser det sig det mesta genom att sluta med det. Det enda jag gjorde för att gå ner i vikt var att äta 3st normalstora råa morötter före varje mål mat. Det gjorde att jag blev lite mätt och att jag slapp äta en massa sallad till maten.

Det fina med den kosten är att man kan köra den hela tiden fast man gått ner i vikt. Jag tappade 14kg med den metoden på ca: 16 veckor.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Frågan är nog hur man ska orka fortstätta.
Visst, jag kan också hålla på i en vecka, för att sedan sluta =/

Har gått ner 5 kg på 1 månad nu, genom att sitta vid datorn och käka ett par mackor om dagen ;D

Inte det bästa sättet, men det fungerar.. Om vi nu pratar om "bli smalare". Som sagt, kanske inte hälsosamt, men smalare det blir man!

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk

Lynar: Äter man mindre än man förbränner så kommer man gå ner i vikt, men din metod fungerar nog på dig, och bara på dig.

5kg på att göra smack ingenting är väldigt osannolikt, om även realitet i ditt fall.
I princip så är det du gär svält, även om du inte är hungrig. Detta kommer leda till att alla kilon kommer tillbaka nästa gång du börjar äta normalt.

Ät mindre, motionera mer.
Klargjord regel för hur det här fungerar.
Förutsatt att man inte har en absurd ämnesomsättning, men då borde problemet med övervikt aldrig uppstått.

Visa signatur

Jadu. Det var bättre förr.

Permalänk
Medlem

Jag blir faktiskt förvånad över att ingen tagit upp sömnens betydelse i det hela. Dålig sömn brukar i allmänhet leda till att kroppen skriker efter något som håller den vaken, varpå man gärna slänger i sig sötsaker och liknande för att "hålla sig igång". Lika viktigt som att äta regelbundet och nyttigt är det att sova regelbundet och tillräckligt. Att äta sent på kvällen är inte heller speciellt bra, även om det inte är så illa som man pratat om i åratal.

Själv borde jag leva som jag lär, men det är som bekant inte helt lätt. Under en period på slutet av förra året gav jag upp allt vad sötsaker heter och åt nyttigare mat. Det slutade med att jag efter ett par månader hade tappat sisådär 10 kg. Detta var dock ihop med motion och (tyvärr) mycket artificiellt socker. Nu, ett halvår senare har jag gått upp dessa kilon igen och tappat motivation och ork. Får se om jag orkar ta tag i det igen. Man blir lite trött på sig själv när man faller tillbaka i gamla vanor.

Visa signatur

Fåglarna flyger i gryningen!

Permalänk
Medlem

jag vägde för 2 år sedan (julen 04) 115kg och jag har alltid haft en övervikt som jag varit less på..
har dock alltid varit lång, men otränad och förjävlig ^^
sen la jag av med allt godis, chips och bytte ut cola till cola light i skolan... och i maj 05 så vägde jag 65kg helt plötsligt.. Var en otrolig känsla när släktingarna kom hem och undrade om jag gick på droger eller hur det kom sig att jag var så smal ^^
nu på senaste tiden så har jag gått upp lite dock och ligger på en liten övervikt med mina 95kg (är 1.95 lång iof).. märks på ölkaggen man har.
Så nu har jag bestämt mig för att sätta igång med Thaiboxning som är något jag länge varit sugen på för att gå ner en del.

Tror att enda lösningen är att man hittar någon motionsform som tilltalar en och sedan sätter igång med det.. För mig är springa och gym ett stort no no.. Men kampsport har alltid tilltalat mig så det får det bli ^^

Visa signatur
Permalänk

Du gick alltså ner 50 kilo på ~5 månader? Det är inte så.. nyttigt.

Permalänk
Medlem

Före och efter bilder

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk

Att bara börja äta lite är inte nödvändigtvis den bästa metoden för att gå ned i vikt. Naturligtvis är det lämpligt att minska ett överflödigt kostintag, men att bara äta ett äpple eller liknande om dagen är inte bra, för då går kroppen i sparläge och gör allt för att bibehålla det lilla man får vilket gör att man i stället bygger upp kroppen. Om man bara äter en frukt eller så om dagen kan det dessutom leda till andra ohälsosamma bieffekter som näringsbrist. I stället bör man äta mycket, men rätt, dvs. allsidig och varierad mat utan socker och med mycket fibrer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluetiger
Du gick alltså ner 50 kilo på ~5 månader? Det är inte så.. nyttigt.

Nej, det var det många sa, haha..
och ärligt talat kan jag inte svara på varför.. några säger att det var kroppen som justerade sig och andra säger att det var för att jag slutade sitta inne vid datorn hela dagarna och började bli mer aktiv..
men men..
ska se, har ingen riktigt bra bild, men vi ska se..

Jag åt nog garanterat för lite under den där 5månadersperioden.. Kan bero på olycklig kärlek som gjorde att jag åt så lite.. Men jag tappade matlusten totalt (jag åt ju fortfarande, men mindre).. Sen när sommaren tog fart så började jag äta normalt igen och sen dess har jag varken haft problem med vikten eller maten (fast jag har en liten ölkagge nu som ska bort, hehe)

Kan ju tillägga att på bilden till vänster har jag en tröja i XL och byxor i storleken 38x36
På bilden till höger har jag en tröja i storleken S och byxor i storleken 32x36

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Det är inte bra att äta mindre och sätta kroppen i svält. Jag hade satsat på att träna mer och äta lite mindre än normalt.

Här finns en PDF som ger dig lite tips om hur du kan bränna ett par extra kcal om dagen. Nu vet jag ju inte hur stor sanningshalten i artikeln är. Men om någon ser nått som inte stämmer så är det bara att hugga.

Permalänk
Medlem

för er som är unga, mönstra, gör lumpen, där får ni disciplin!

och en hel del motion;)

oså får man skjuta oxå, vilken ung grabb gillar inte när det smäller, mycket och högt?:d

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP