Dragon Age: Origins

Permalänk
Medlem

Vi får hoppas att Dragon Age säljer bra till PC:n. Det kanske uppmuntrar speltillverkare att tänka till lite angående utvecklingen till PC.

Tror utvecklarna skjuter sig själva lite i foten när de utvecklar till konsoll först, för visserligen säljer spelen bättre till konsoll, men samtidigt så vill ju inte PC-spelare betala för att spela skit när det blir dåliga portningar.

Permalänk
Medlem

Okej
Har väl kört ett par timmar och är level 8 eller 9

Fattar dock inte hur klosterkatten är 17 eller vad han skrev
Tycker det börjar gå relativt segt men jag utforskar väl lite mkt och roar mig

Får man XP för quests eller?
Har inte märkt något sånt så har bara gjort dom jag stött på och inte sökt efter några

Rogue som jag siktar på att göra till duelist och assasin men hittar ingen trainer för duelist just nu

Paus funktionen har jag märkt är väldigt viktig efter lite spelande och att man behöver verkligen balansera sina partyn om man kör på svårare svårighetsgrader(Warrior som får tank, healer, mage som gör enorm skada, rougue för stuns och att ta ut deras spellcasters

Sen för alla som kallar alla pirater
Liten fotnot

Man kan gifta spel över steam från usa

Permalänk
Medlem

Är det fler som bokat LCE på webhallen och fått detta mail? Ser ut som jag får vänta någon dag extra...

Citat:

Bäste Webhallen-kund,

Du får detta mail då du har bokat Dragon Age - Origins - Collector's Edition till PC eller Xbox 360. Tyvärr fick vi besked från distributören att den nordiska leveransen blev en dag sen och vi hade därför inte möjlighet att paketera din försändelse under gårdagen. Det finns därför en risk att spelet anländer först på fredag, istället för under morgondagen som planerat. Då vi värdesätter dig som kund erbjuder vi en rabattering om 70 kr som kompensation för eventuell försening. Vi hoppas att du har överseende med det inträffande och finner lösningen acceptabel.

Om du har beställt mot faktura eller postförskott kommer ordern att uppdateras automatiskt, men om din beställning är förbetalad ber vi dig återkomma med clearing- samt kontonummer för återbetalning av mellanskillnaden. Inkludera gärna ditt ordernummer för att underlätta för vår personal.

Med vänliga hälsningar,
Webhallen kundtjänst

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blomkungen
Okej
Har väl kört ett par timmar och är level 8 eller 9

Fattar dock inte hur klosterkatten är 17 eller vad han skrev
Tycker det börjar gå relativt segt men jag utforskar väl lite mkt och roar mig

Får man XP för quests eller?
Har inte märkt något sånt så har bara gjort dom jag stött på och inte sökt efter några

Rogue som jag siktar på att göra till duelist och assasin men hittar ingen trainer för duelist just nu

Paus funktionen har jag märkt är väldigt viktig efter lite spelande och att man behöver verkligen balansera sina partyn om man kör på svårare svårighetsgrader(Warrior som får tank, healer, mage som gör enorm skada, rougue för stuns och att ta ut deras spellcasters

Sen för alla som kallar alla pirater
Liten fotnot

Man kan gifta spel över steam från usa

Då kan du ju ta och skicka mig en skärmdump med ditt kvitto till mig då, fram till dess får du hålla dig på mattan fram till spelet lanserats i Europa.

Jag har tydligt klargjort vad som gäller i tråden - respektera nu detta och låt mig slippa ge ut fler varningar.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blomkungen
Okej
Har väl kört ett par timmar och är level 8 eller 9

Fattar dock inte hur klosterkatten är 17 eller vad han skrev
Tycker det börjar gå relativt segt men jag utforskar väl lite mkt och roar mig

Får man XP för quests eller?
Har inte märkt något sånt så har bara gjort dom jag stött på och inte sökt efter några

Spelat över 20 timmar, det är väl inte mitt fel att jag jobbar deltid. Dessutom spelar jag mycket RPGs + ett MMO, älskade också baldurs gate, förklara det något ;)?

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniac
Är det fler som bokat LCE på webhallen och fått detta mail? Ser ut som jag får vänta någon dag extra...

har också bokat LCE, det har inte skickats ännu heller. och inte fått något mail.
detta känns lite surt faktiskt.

Permalänk

Alla som testat det, hur är prestandan? Är rädd att min 8800GT inte kommer att orka med spelet på max @ 1920x1080...

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nordblom
Alla som testat det, hur är prestandan? Är rädd att min 8800GT inte kommer att orka med spelet på max @ 1920x1080...

Spelet lanseras imorgon i Europa, så fram till dess får ni hålla er att diskutera om dessa frågor. Läs recensioner, finns en uppsjö, bara att googla. Gamespot har skrivit utförliga recensioner: www.gamespot.com

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nordblom
Alla som testat det, hur är prestandan? Är rädd att min 8800GT inte kommer att orka med spelet på max @ 1920x1080...

Har inte testat än men.
Om du med max menar max AA och AF så orkar det säkert inte.
Max detaljer kan gå men du får nog köra med tex enkla skuggor.
Är det inte samma grafikmotor som i NWN2, det orkar absolut inte mitt HD4850 med när allt är maxat.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Spelet lanseras imorgon i Europa, så fram till dess får ni hålla er att diskutera om dessa frågor. Läs recensioner, finns en uppsjö, bara att googla. Gamespot har skrivit utförliga recensioner: www.gamespot.com

Har för mig att Steam släpper först på Fredag.
Mitt ligger förladdat på disken och väntar bara på att Steam skall ge klarttecken.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk

Det är en ny grafikmotor, alltså inte samma som i Nwn 2. Jag menar såklart utan AA och Af...Det har jag inte kunnat spela med på länge.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nordblom
Det är en ny grafikmotor, alltså inte samma som i Nwn 2. Jag menar såklart utan AA och Af...Det har jag inte kunnat spela med på länge.

Det går väl att tvinga fram det som alltid?

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Det går väl att tvinga fram det som alltid?

AA kan du aktivera direkt i spelet, AF finns inte iofs.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nordblom
Det är en ny grafikmotor, alltså inte samma som i Nwn 2. Jag menar såklart utan AA och Af...Det har jag inte kunnat spela med på länge.

Får vänta till Fredag då, men det är lite av charmen med ett gammalt grafikkort, att man får fippla lite innan det flyter.
Blir nog ganska snyggt i alla fall.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk

Annars köper jag ett GTX260 eller nåt...

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Spelet lanseras imorgon i Europa, så fram till dess får ni hålla er att diskutera om dessa frågor. Läs recensioner, finns en uppsjö, bara att googla. Gamespot har skrivit utförliga recensioner: www.gamespot.com

Men men...

Får jag diskutera det då

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

BTW många som aktiverat sitt preloadade spel via steam.
Går bra via VPN/Proxy. Vet inte om det är emot steams avtal, men Det är så jävla kukigt att inte släppa digitala versioner över hela världen samtidigt.
Stör mig som fan. Samma dak med borderlands.

Jag har förbokat en coll ed på game här i umeå. Börjar dock bli lite nojjig eftersom när jag raidade affärerna igår för att kolla om nån fått in spelet och råkar sälja det (efter en liten snyfthistoria i might add så hade inga affärer ens fått in spelet till butiken.
Känns inte så bra. Måste fan spela imorgon!

Permalänk
Medlem

Imorgon har man det:D längtar tills efter jobbet imorgon:)

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
...

Det är så otroligt synd om detta forum när moderatorer börjar missköta de befogenheter de har tillgång till, baserat på deras löjliga antaganden. Ännu mer synd är det när varningar utdelas baserade på just dessa antaganden, nivån på forumet har utan tvekan dragits ner rejält under dessa år som i alla fall jag har varit medlem. Så jäkla synd..

Till dig käre Najk delar jag personligen ut en länk, då en länk säger mer än tusen ord:

http://www.direct2drive.com/8678/product/Buy-Dragon-Age:-Orig...

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Till dig käre Najk delar jag personligen ut en länk, då en länk säger mer än tusen ord:

http://www.direct2drive.com/8678/product/Buy-Dragon-Age:-Orig...

"This product is only available for purchase in the United States and Canada."

Tror de har koll på vart man är ifrån, såvida du inte håller på med proxys och sånt, så borde du inte kunna ladda ner därifrån

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Men men...

http://pici.se/pictures/YDrnKbzLZ.jpg
Får jag diskutera det då

NEJ!! På FREDAG!

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Aorus X570 Elite | AMD 5900x | MSI Radeon RX 6800

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
"This product is only available for purchase in the United States and Canada."

Tror de har koll på vart man är ifrån, såvida du inte håller på med proxys och sånt, så borde du inte kunna ladda ner därifrån

Proxy + McDonalds restaurang adress i USA så kan du nog
Har fungerat förr..

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Hur är det med ett demo till det här liret? Är inget fan av att köpa grisen i säcken, vill se hur det går på min dator och hur det är.. Allt jag hittar är character creatorn. Vill ha ett litet demo.. Finns inte eller?

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paa
Hur är det med ett demo till det här liret? Är inget fan av att köpa grisen i säcken, vill se hur det går på min dator och hur det är.. Allt jag hittar är character creatorn. Vill ha ett litet demo.. Finns inte eller?

Youtube. Men inget demo finns.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paa
Hur är det med ett demo till det här liret? Är inget fan av att köpa grisen i säcken, vill se hur det går på min dator och hur det är.. Allt jag hittar är character creatorn. Vill ha ett litet demo.. Finns inte eller?

Spelet är värt minst 1000 kr och nej finns inget demo och tvivlar på att det kommer finnas ett. Ett spel med så mkt val och sådant skulle kännas dött i ett demo (då dom bantar allt!)

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk

Bokade precis spelet på Webhallen. Kommer bli underbart.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Nu har jag klarat mainquesten efter 32timmar speltid, blir lite tårögd då jag inser att det aldrig blir samma grymma resa en andra gång

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Fick just ett SMS från Komplett om att mitt exemplar finns att hämta på deras hämtbutik i Sthlm. Yay!

"harkel..." Hmm jag verkar ha lite ont i halsen, det är nog bäst att jag sjukskriver mig imorgon...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
Nu har jag klarat mainquesten efter 32timmar speltid, blir lite tårögd då jag inser att det aldrig blir samma grymma resa en andra gång

Bioware har ju sagt(skrikigt) att den ska vara 80 timmar lång?

Ska PM'a en fråga till dig ang en grej då det inte finns spoiler varningar här(?).

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

De har sagt att det kan ta 80 timmar beroende på hur du spelar. Eller 120/40/whatever.

Visa signatur

Asus P7P55D - Core i5 750 - XFX Radeon HD4890 1GB - Corsair TX 650W - Antec P182 - Corsair 2x2048MB 1333MHz DDR3 - 640GB WD Caviar Black - Eizo FlexScan S2402WSE