Permalänk
Medlem

fatality headset

undrar vilket av Creative Fatality headsetten som är bäst. Finns så många olika så man kan inte bestämma sig ;P

Permalänk
Medlem

Finns ju den mindre varianten i 3,5 mm och USB, om du har ett bra ljudkort kanske du ska överväga 3,5 mm varianten.

Sen finns den nyare och "bättre" på pappret, MKII för runt 500 kr och tror att det bara finns en 3,5 mm modell. Däremot finns den vita Arena med USB, samma pris som MKII.

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

Kör Usb så får du x-fi osv.

Permalänk
Medlem

Köp inte alls. Värsta skiten jag ägt. Och jag hade 3..

Plastiga, uselt ljud och kass kvalité.

Permalänk

Eller så köper du hs-1100 bästa creative headsetet som finns (Y)

Permalänk
Medlem

köp AKG eller Sennheiser!!!

Visa signatur

Stationär: i7 6700k, GTX1060, Xonar Essence STX, mm.
Laptop: Asus UX32vd, 10GB RAM & 250GB SSD.
Högtalare: Dynavoice Dynamite 12. Förstärkare: Atoll. Slutsteg: Atoll, Hörlurar: Sennheiser HD650, Sennheiser Momentum Wireless.
<<Amatör Audiofil // Musikälskare>>

Permalänk
Medlem

Creative HS1100 (surround arena) är imponerande nog väldigt bra lurar för spel. Tyckte dom var lite sämre för musik än mina Grado SR 60 så dom behåller jag. Rekommenderas helt klart som headset om du köper dom för under 500kr (webhallen och dustinhome?).

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sasha:

Köp inte alls. Värsta skiten jag ägt. Och jag hade 3..

Plastiga, uselt ljud och kass kvalité.

This, Köp en Plantronics Gamecom 367 istället Mycket prisvärd samt skön tycker jag.

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Skrivet av Woods:

This, Köp en Plantronics Gamecom 367 istället Mycket prisvärd samt skön tycker jag.

Kan inte hålla med, bland de sämsta jag haft.
Dåligt ljud, sitter obekvämt, trycker för mycket runt öronen, dålig kvalite.
Sennheiser är de jag föredrar, de flesta modeller är bra. Har haft PC 151, PC 161, HD 555 och numera PC 360, alla kanon. Även testat Steelseries 5h, Steelseries Siberia, Gamecom 367 plus några jag faktiskt inte minns vad de heter.

Visa signatur

Define S | Seasonic Focus Plus 850w | Asus TUF Gaming X670E-PLUS | AMD 7800X3D + Noctua NH-D15 | 2x16GB GSkill DDR5 6000Mhz | Asus RTX 4070 TUF OC | Samsung 980 PRO 2TB | iFi Audio Zen Dac Signature + iFi Audio Zen Can Signature 6XX Amp | Sennheiser HD650 + Elgate Wave:3 | Samsung Odyssey OLED G8

Permalänk
Medlem

Om jag vore du skulle jag antingen köpa hs1100 eller mk2 hörlurarna den enda nackdelen med dom är att iaf jag får lite ont uppe på huvvet när jag haft dom ett tag... köp mk2 om du har ljudkort och köp hs 1100 om du inte har ljudkort eller kunna ha samma ljud på alla datorer

då ni pratar om ljud tycker jag inte att ni ska förvänta er så mycket att crative fatal1ty om ma ska köpa hörlurar för Musikens skull så är det antingen Sennheiser eller AKG som gäller utan tvekan, har själv ett par Sennheiser hd212 som jag haft sen dom kom och dom håller fortfarande

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sasha:

Köp inte alls. Värsta skiten jag ägt. Och jag hade 3..

Plastiga, uselt ljud och kass kvalité.

Om dom nu var så dåliga hur kan det komma sig att du har haft 3stycken såna? antingen så måste du ha fått ut nya pga att dom gått sönder och det är säkert för att du inte spelade in dina hörlurar innan du spelade skiten ur dom . men efter ditt andra par så borde du väll ha lärt dig att inte köpa det headsetet och ändå liksförbannat gör du ju det..

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woods:

This, Köp en Plantronics Gamecom 367 istället Mycket prisvärd samt skön tycker jag.

Om än ännu värre med plantronics. Så nej, verkligen inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sasha:

Om än ännu värre med plantronics. Så nej, verkligen inte.

Vilka tycker du är bra då? som inte kostar mer än 500kr

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SVP:

Om dom nu var så dåliga hur kan det komma sig att du har haft 3stycken såna? antingen så måste du ha fått ut nya pga att dom gått sönder och det är säkert för att du inte spelade in dina hörlurar innan du spelade skiten ur dom . men efter ditt andra par så borde du väll ha lärt dig att inte köpa det headsetet och ändå liksförbannat gör du ju det..

Eh, garantiärende på ett, nytt köp på ett annat. Förstår själv inte riktigt varför.

Och jo, de spelades in, rejält. Innan de dog.

Drar väl det igen: Liten grabb var jag då.

Köper ett tufft headset med någon riktigt tuff gamingsnubbe på. Måste vara bra, ser ju coolt ut.

Använder, tiden går, går sönder. Glapp. Och jag är, och var, pedantisk, även som liten unge.
Köper nytt, för glapp kan väl inte gå på garantin tänker lille jag.
Samma sak händer här, detta tas på garantin då jag lärt mig att glapp minsann kan gå på garantin. Får ett nytt. Det var nu som jag började tänka på hur dåligt ljudet faktiskt var, och hur kvalitén var bristande. Dessa börjar glappa också, skiter i garanti och lägger in det i garderoben och skaffar mig ett par nya Steelseries 5hV2, mycket bättre på alla sätt.

Gick ett tag, rätt länge, typ 1,5 år tills det började glappa och då skaffade jag mig ett par riktiga lurar istället för headset iom. att jag inte använde micken så ofta och ljudet kändes lite platt. Men som headset var 5hv2 rätt trevliga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SVP:

Vilka tycker du är bra då? som inte kostar mer än 500kr

För det priset är väl Siberia det bästa valet.. om det måste vara headset. Annars är det mer värt att köpa riktiga lurar för lite mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sasha:

För det priset är väl Siberia det bästa valet.. om det måste vara headset. Annars är det mer värt att köpa riktiga lurar för lite mer.

Siberia v2 är säkert bra dom med. btw vad använder du för hörlurar just nu?

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SVP:

Siberia v2 är säkert bra dom med. btw vad använder du för hörlurar just nu?

Philips SHP8900 kombinerat med ett Asus Xonar Essence ST.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sasha:

Philips SHP8900 kombinerat med ett Asus Xonar Essence ST.

förklara varför du ratar dom mesta hörlurar då

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SVP:

förklara varför du ratar dom mesta hörlurar då

Headset. Och jag har ratat två. Och såvitt jag vet så finns det mer än 3 stycken headset på marknaden, och ännu fler hörlurar.

Dude, jag har ratat 2 stycken.

Permalänk
Medlem

jag är nöjd med fatility headsetet, har 3.5mm varianten och ända nackdelen jag har hittat hittills är väl att öronen gör lite ont efter ett tag

Permalänk
Medlem

köpte ett Fatal1ty MKII och är väldigt nöjd. Dom är lite för små för mina öron fast ljud och bas gör upp för de på nolltid