Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

WD My Book Problem

Permalänk

WD My Book Problem

Det är så här att min MyBook har slutat fungera.
Den lyser inte när datorn är på. Den lyser bara exakt när man sätter på strömmen till den. Datorn hittar dessutom inte den.

Någon som har erfarenhet av detta eller vet vad jag ska göra?

tack

Visa signatur

Home, sweet home Sidan för ALLA!

Permalänk

Samma här

Tjenis,

Har samma problem. köpte den för max 2-3 månader sen och idag så vill inte datorn hitta den och den blinkar bara. Och som roligt tillägg gör den så att datorn hänger sig tills jag stänker av Mybookn.. då funkar datorn klockrent igen.. Någon som vet?

Visa signatur

SatanClaus

Permalänk
Avstängd

Nätagget

Hade samma problem, att den lyser exakt när man trycker på knappen. Köpte ett nytt agg och japps.

Permalänk

Förstår inte riktigt...

Menar du transformatorn till själva HDDn? alltså den medföljande strömadaptern? För min dator är alldeles ny och andra USB enheter fungerar utan problem. Och jag har provat den i en annan dator där den har samma symptom.

Visa signatur

SatanClaus

Permalänk
Medlem

Re: WD My Book Problem

Citat:

Ursprungligen inskrivet av VIGGE_BOSSEN
Det är så här att min MyBook har slutat fungera.
Den lyser inte när datorn är på. Den lyser bara exakt när man sätter på strömmen till den. Datorn hittar dessutom inte den.

Någon som har erfarenhet av detta eller vet vad jag ska göra?

tack

Har hänt mig några ggr.. har två st essential, prova dra ur ström sladden och usb-kablen, sätt sedan i strömmen och sedan usb-kabeln och virse versa, ska funka.. inget att ora sig över, tror inte "booken" ska vara paj.

VH/Kicken

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)