Hårddisk Problem?

Permalänk
Medlem

Hårddisk Problem?

Hej.

Den senaste veckan har jag haft väldigt irreterande problem med min dator. Programen slutar att svara, flytta filer till en annan plats i datorn tar längre tid än normalt och jag tror det är min hårddisk som börjar bli lite dålig. Jag är inte helt säker om detta är hårddisken men jag tror det är det, det är därför jag frågar er, här på Sweclockers. Jag är också rädd att den kanske går sönder så att jag får problem att få tillbaka mina filer.

Tackar för snabba svar.

Permalänk
Medlem

Det skulle kunna vara HD problem, men det du beskriver är inte typiskt.

"Frysningar" av skärmbild och program är mer vanliga symptom.

Visa signatur

Gudrun1

Permalänk
Medlem

Okej, tack. Men jag tycker det låter fortfarande som ett Hårddisk problem men är det något annan hårdvara som kan orsaka detta?

Har även en process som heter fssm32.exe och det är en system process, men jag har aldrig sett den tidigare. Den tar även 50 000 - 100 000 kB när den är igång. Vad är detta för process? Någon process som kanske orsakar dessa problem? Om man avslutar processen så kommer den tillbaka direkt eller efter några minuter.

Sökte efter filen och det visade sig vara F-Secure. Precis börjat använda det så jag har inte lärt mig process namnen ännu, själv är jag van med McAfee.