Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Problem med Hårddisk.

Permalänk
Medlem

Problem med Hårddisk.

Idag när jag som vanligt skulle spela lite WoW så uppstod ett problem, jag fick bluescreen. När jag sedan skulle starta upp datorn så börjar hårddisken att ge i från sig en massa '' klick '' ljud, och sedan står det '' unable to boot ''. Startade sedan om datorn, gick in i felsäkert läge, startade sedan upp datorn igen, och då stod det '' Operativsystemet kan inte startas ''

Har försökt att formatera datorn, men det står att det är ett diskfel. Min hårddisk är 3 månader gammal, och är av märket Maxtor.

Är hårddisken i sönder?

Någon som vet vad man kan göra?

Permalänk
Medlem

1. Ladda ner maxtors diagnosverktyg ifrån deras hemsida.
2. kör en diagnos och anteckna ev felkoder.
3. Upprätta en RMA hos den återförsäljare du köpte disken av.

Mvh Rikard

Visa signatur

AMD A64 X2 4200+ (E6)| Asus A8R MVP | BFG 8800GTX | Twinmos 2x1GB | WD Raptor 150 | OCZ 520W Powerstream | Audigy 2

Permalänk
Medlem

låter lite som mitt problem... undra om fler får detta problem för då kanske man kan överväga virus ändå...
jag satte disken som slav och körde annan disk med windows, på så vis kom jag IBLAND åt den defekta och kunde köra chkdsk /r vilket gjorde den någolunda okej för en kort stund sen va det tillbaka till felet igen... å igen...

Visa signatur

e7200, gigabyte gefore9600gt passiv, gigabyte ep35-ds4, 2x2gb corsair budget pc6400, xp pro. corsair 650w,