NEC DVD-brännare AD-7173 IDE hjälp!

Permalänk

NEC DVD-brännare AD-7173 IDE hjälp!

som sagt jag har problem med min dvdbrännare.då jag satt å kikade runt lite i biosen för jag skulle klocka cpun, och när jag hade spart och tryckt på exit så startade datorn om. och när den skulle starta så började det pipa i högtalaren som jag har kopplat till MB. sen så kom det fram 3rd master hard disk error. och då startade inte datorn då knäppte jag av och drog ut dvd:n och min nya sata disk, startade om och då fungerade det, stängde av datorn och kopplade in sata disken igen och den startade. men sen när jag skulle starta om datorn igen, och koppla i dvd:n så började det pipa igen! och datorn startade inte!

brännarn e ny också å det var inge problem när jag kopplade i den första gången. någon som vet vad felet kan vara?

Tacksam för svar

Visa signatur

Asus P5B, P965#Corsair TWIN2X DDR2 1024MB#Gainward GeForce 7600GT 256MB#C2D E6300 1.86GHz# HDD:800gig(1x200 2x300)

Permalänk
Medlem

Reset Bios. Funkar inte det så pröva den i en annan dator. Annars kan den vara trasig helt enkelt.

Permalänk

okej. jag har resetat biosen nu men det funkar fortfarande inte! och nu kan jag inte starta datorn med sata diske i heller längre! snälla hjälp mig!

Visa signatur

Asus P5B, P965#Corsair TWIN2X DDR2 1024MB#Gainward GeForce 7600GT 256MB#C2D E6300 1.86GHz# HDD:800gig(1x200 2x300)