Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Har en bränd komponent? på kretskortet till min hårddisk, byta?

Permalänk
Avstängd

Har en bränd komponent? på kretskortet till min hårddisk, byta?

Hallo!
Häromdagen brände en komponent? på kretskortet till min hårddisk, Går det att byta kretskort? Jag skruvade av kretskortet och kollade hur det såg ut under. "kontakterna" ligger bara på varandra så om jag köper en likadan hårddisk så borde väl det funka om jag tar det nya kretskortet och sätter på den gamla?
Någon som har några erfarenheter? Behöver svar snarast!

/ Tobbe

Visa signatur

SpelDator: P4 ||| Radeon X800 GTO 256MB ||| 3.3 gHZ ||| 2x200 GB hdd ||| 3x512 mB RAM
VentServerDator: Geforece2 ||| 800 mHZ ||| 6 gB hdd ||| 128 mb RAM :D
----------> Telia 24 Mbit/s <----------

Permalänk

om du är duktig på att löda och det är en enkel komponent som brännt, så kan du ju alltid försöka ta reda på vad det är för komponent med vilka specs och beställa från elfa....

edit: om du köper ny disk o byter ut kretskortet se då till att få exakt samma revision, har gjort nått liknande men misslyckades pga att kretkortet inte var samma (även om det var exakt samma modell på hddn)

Visa signatur

min skärm är större än din

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the_swede
om du är duktig på att löda och det är en enkel komponent som brännt, så kan du ju alltid försöka ta reda på vad det är för komponent med vilka specs och beställa från elfa....

edit: om du köper ny disk o byter ut kretskortet se då till att få exakt samma revision, har gjort nått liknande men misslyckades pga att kretkortet inte var samma (även om det var exakt samma modell på hddn)

Komponenten går inte och löda pga av det är för små löd punkter...

EDIT: Hur vet jag om det är samma revison?

Visa signatur

SpelDator: P4 ||| Radeon X800 GTO 256MB ||| 3.3 gHZ ||| 2x200 GB hdd ||| 3x512 mB RAM
VentServerDator: Geforece2 ||| 800 mHZ ||| 6 gB hdd ||| 128 mb RAM :D
----------> Telia 24 Mbit/s <----------