Permalänk
Medlem

Samsung UE65JU7005 vs UE75H6475.

Låt mig börja med att säga att jag har läst sida upp och sida ner på 65" 4k vs 75" 1080p tråden,till tråd.
Jag ber om ursäkt om denna tråd upfattas som en kopia men alla har ju olika förutsättningar.

Även om den tråden är väldigt bra så går den ner på mycket tekniksnack som jag inte fattar något av och spekulationer på framtiden.
Samt att den blev mycket mer 4k vs 1080p generellt vilket jag undanber i denna tråd.

Jag kommer då alltså sitta på c:a 3-3,5m avstånd från TV:n, min källa kommer bestå av c:a:
60% canal digital sändningar
30% Netflix/HBO via HTPC med 4K stöd
10% till enstaka youtube och film via HTPC ( har ett biorum med projektor för större delen av filmtittande ).

Om man tar denna fakta och inte räknar med någon teknikutveckling i framtiden ( jag är inte ute efter framtidssäkerhet ) vilken TV bör jag välja av dessa 2?

På rak arm med det lilla 4k material jag kommer titta på samt avtåndet jag kommer sitta på antar jag att det är 75" varianten som gäller.
Jag undrar dock om den nya tekniken i 7005 modellen kan göra att den trots allt skulle ge bättre bild eller om 75" är en nobrainer för mig?

Länk till 65"
Länk till 75"

Visa signatur

8=======================================================================D
Så stor minst.

Permalänk
Bildexpert 📺

Jag gav iofs ett svar på frågan här

Men du skriver:

Citat:

30% Netflix/HBO via HTPC med 4K stöd

Där är ju 1920x1080-modellen UE75H6475 redan diskvalificerad eftersom den aldrig kommer att ha någon form av 4K-stöd.

Permalänk
Inaktiv

Webbhallen säljer just nu 65" modellen för 16999 för medlemmar. Jag är sugen på att slå till.

Permalänk
Medlem

65" modellen på webhallen är dock 7505 och modellen som är curved.
För övrigt går jag i precis samma tankar och velar mellan dessa två modeller.
Man skulle gärna vilja jämföra dom sida vid sida för att få en uppfattning hur bildkvaliteten skiljer dom åt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Jag gav iofs ett svar på frågan här

Men du skriver:
Där är ju 1920x1080-modellen UE75H6475 redan diskvalificerad eftersom den aldrig kommer att ha någon form av 4K-stöd.

Jag kanske uttryckte mig lite klumpigt, jag menade att HTPC:n kommer ha 4k stöd, däremot är ju utbudet på netflix inte superimponerande och är osäker på om det finns något på HBO över huvud taget.

Dock lutar det väl åt den nyare modellen så länge 4k inte gör "skada" när man tittar på över 80% icke 4k material.

Visa signatur

8=======================================================================D
Så stor minst.

Permalänk
Medlem

ue65F9005

jag har en ue65F9005 4K som går att uppgradera till hdmi 2.0 så den stödjer 60z
om någon är sugen snabb affär 14000 kr
kostade 40.000kr i början på 2014