Brände två Seagate 80gb

Permalänk
Medlem

Brände två Seagate 80gb

Fipplade lite med datorn för några veckor sedan och lyckades bränna moderkort och två hårdiskar. Klantigt men det är sånt som händer, speciellt om man är bakis o har lite bråttom. Skyller även på dålig jordning när jag ändå är igång

En trebent IC-krets på moderkortet precis brevid IDE-kontakterna har bränts och jag antar att det blev nåt överslag som även drabbade den delen.
Hårddiskarna ger inget svar överhuvudtaget när jag kopplar in dom i andra datorer, verkar som styrkortet som sitter på dom brändes tillsammans med resten.

Går det att byta styrkort om man får tag på rätt modell? I det här fallet är det Seagate Barracuda 80Gb, en ver. 4 och en ver. 5 Det var en del filmer och musik på dom (men givetvis inget olagligt) som jag saknar nu.

(Systemdisken, en 120Gb av samma sort som ovan lever fortfarande och har nyss fått sällskap en en 250Gb S-ata disk som ska bli system / foto-disk när jag får tid att flytta över sakerna. Hade varit värre att tappa 10000 kort och alla mail...)

Permalänk

Jag har svarat dig angående uthyrning, vill veta mer vad du kommer göra med disken.

Och självklart pris osv.

Visa signatur

TRöTT På iNGET TRöTT På ALLT