Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Printable media, silkscreening?

Permalänk

Printable media, silkscreening?

Jag var inne på Verbatims webplats för att titta lite på vilka utskriftbara media som finns, och hittade denna lilla guide:
http://www.verbatim.com/printable/surface-guide.htm

Jag undrar nu vad det är för skillnad mellan Silkscreening, Injet och Thermal? Jag vet inte vad det är ens en gång. Inkjet är jag tämligen säker på vad det är för de har jag använt tidigare, men vad är det övriga skräpet?

Det finns tydligen olika färger på skrivytan också, allt från vitt till glänsande silver. Vad ska detta vara bra för? Är det, det som avgör hur bra kvalitet det blir på utskrifterna? Jag är helförvirrad här, jag trode ju att det berodde på typen av ytskiktet...:rolleyes: Jag ville just se om det fanns skivor med riktigt slät skrivyta i riktig fotokvalitet, för de jag köpte senast hade en något rappig yta.

Vad menas med "hub printable"? Är det att det är "full surface" skiva?

Vad är det för konstigheter med den där "matte white" skivan? Påverkar verkligen ytskiktets färg skrivhastigheten? Det står att den kan skrivas i endast upp till 16x...medans de övriga är upp till 52x.

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Medlem

undrar oxå över alla olika typer av verbatim skivor det finns...

vilka ska man ha och till vad.

jag skulle helst vilja ha matta vita, för jag tycker det är snyggast. men vilka är det?
Är dem sämre på något sätt?