2st kompletta datorer till syskonbarn.

Permalänk

2st kompletta datorer till syskonbarn.

Hej på er,

Söker 2st kompletta datorer, eller delar för att bygga 2st datorer till mina syskonbarn. De är idag 4 grabbar som delar på 1 dator och har fixat 1 redan med behöver då 2st till under 3000:-/styck.

Gärna ddr4 system, men inget måste. Och gärna 1060 6gb eller 1070.

Kom med förslag.

Tack.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Tjena!
Ska alldeles strax slänga upp ett bygge med en R5 1600 och (om jag minns rätt) 1050 ti om det är intressant
Har inte någon exakt prisbild men borde absolut vara inom budget

Visa signatur

5800x | RTX 3090 | Crosshair VIII Hero | Dominator Platinum @3800 | O11 PCMR | PG348Q | 3x360 Custom

Permalänk
Skrivet av BoilInBagRis:

Tjena!
Ska alldeles strax slänga upp ett bygge med en R5 1600 och (om jag minns rätt) 1050 ti om det är intressant
Har inte någon exakt prisbild men borde absolut vara inom budget

Det kan vara av intresse vid rätt pris 😉 och ja det hoppas jag att det är inom budget, annars kan man undra 😁 fundera på vad du vill ha 😊

Permalänk
Medlem

Har ett litet bygge som åkt med på lan, ändå en del kräm i den lilla lådan. Hängt med något år, men aldrig strulat. Tyst som attan. Hade tänkt mig 3500.

CPU: Intel Core i5 8500 (6 kärnor, 6 trådar)
CPU Kylare: Intel Stock Cooler
GPU: Palit Super Jetstream GTX 1060 6GB
Moderkort: ASRock H310 CM-DVS
Ram: Samsung 2666Mhz 8GB & Corsair Vengeance LPX 2133Mhz 4GB, totalt 12GB
Chassi: Jonsbo C6 Svart inkl. fläktar
PSU: beQuiet System Power 10 450W 80+ Bronze
SSD: Silicon Power A55 512GB
OS: Windows 10 Pro

Vet att det är lite över budget, men känner nog att den får vara kvar annars. Hör av dig om det vore intressant

Visa signatur

Main rig: Ryzen 7 7800X3D, Palit GameRock RTX 4090 24GB, MSI B650i Edge WiFi, 32GB Corsair Vengeance DDR5 6000MHz, 4TB Crucial P3 Plus, 1TB Kingston Renegade, 1TB Samsung 860 QVO, Asus Prime AP201, Corsair iCUE H100i Elite Capellix White.

Och massa RGB-Spya såklart.

Permalänk
Medlem

Tjenare, har en pc till övers då jag precis byggt en ny. Har inte hela speccen i huvudet, men om den är intressant tar jag självklart reda på allt.

Processor: Intel i5 6:th gen (tror det är 6600)
Grafikkort: MSI GTX970
Moderkort: MSI lite osäker på modell
Ram 2x8 GB 2666MHz Corsair Vengeance
PSU: 650W EVGA Supernova
Chassi: Fractal Design Define R4
Fläktar: Arctic P14
CPU kylare: Något Cooler Master torn
HDD: 250GB Samsung EVO data SSD
Finns plats för M.2 på moderkort om man vill lägga till
Kan slänga med en klassisk hdd extra på 1tb om så önskas.

Tänker mig runt 3k för denna. Finns i Östergötland, eller så kan frakt lösas

Permalänk
Medlem

Har en dator med i7 4790k och GTX 980ti i, spelar på väldigt bra fortfarande trots sin ålder.

Finns i Tidaholm och skulle bara behöva en SSD och ominstallation så är den perfekt.. Men som sagt lite ”gamla” prylar i kanske.. Är det intressant så kan vi diskutera vidare 🥳

Permalänk
Skrivet av LuckAss:

Tjenare, har en pc till övers då jag precis byggt en ny. Har inte hela speccen i huvudet, men om den är intressant tar jag självklart reda på allt.

Processor: Intel i5 6:th gen (tror det är 6600)
Grafikkort: MSI GTX970
Moderkort: MSI lite osäker på modell
Ram 2x8 GB 2666MHz Corsair Vengeance
PSU: 650W EVGA Supernova
Chassi: Fractal Design Define R4
Fläktar: Arctic P14
CPU kylare: Något Cooler Master torn
HDD: 250GB Samsung EVO data SSD
Finns plats för M.2 på moderkort om man vill lägga till
Kan slänga med en klassisk hdd extra på 1tb om så önskas.

Tänker mig runt 3k för denna. Finns i Östergötland, eller så kan frakt lösas

Tyvärr är prisbilden för dessa delar inte inte intressant för mig. Men tack ändå!

Permalänk
Skrivet av Swedishliquid:

Har en dator med i7 4790k och GTX 980ti i, spelar på väldigt bra fortfarande trots sin ålder.

Finns i Tidaholm och skulle bara behöva en SSD och ominstallation så är den perfekt.. Men som sagt lite ”gamla” prylar i kanske.. Är det intressant så kan vi diskutera vidare 🥳

Detta kan vara av intresse, beroende på pris såklart 😉 skicka gärna PM med lite mer fullständig info och pris 👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahlstromm:

Tyvärr är prisbilden för dessa delar inte inte intressant för mig. Men tack ändå!

Är väldigt grön på att sälja datorer, om burken är intressant men inte priset, så kan vi alltid diskutera vad som är rimligt. Dra ett pm i så fall 😊