Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av danskpilsner
Smugit mig fram till lvl 11, har en del att göra så passar på så ofta det går.

Nej jag sitter faktiskt på kundtjänst och där blire lite fritid att surfa, visst är det hårt att inte kunna läsa massa trevliga infon ang spelet haha.

Aktiverade även min trial och som det ser ut där så fick jag guldversionen Crow2, så ifall du köpte det från ginza så kan du säkerhetskolla vilken version du fick aktiverad.

Förresten, någon som har förslag vad min bannérpojke ska heta?

EDIT: Redflip, vilken server ska du spela på?

Kundtjänst för vilket företag?

Ah, kanske jag också fick guldversionen.. tittade bara på fodralet.. vad är skillnaden med guldversionen?

Heh, svårt med namn

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk

Bredbandsbolaget

Det fina med guldversionen är 45 dagars playtime samt att man får mount vid lvl 25, en bree-häst typ. Vet inte riktigt vad som mer är bra.

Permalänk
Medlem

Jaha.. fasen va nice.. kanske det jag såg när jag sprang en bit norr om bree.. hitta nån bondgård där det va nånting om att man kunde köpa häst.. och att det krävde lvl 25.. man skulle lämna in något papper eller item i utbyte mot hästen.. hur får man tag på det tro?
Tyckte jag såg när ja va inne på mitt konto att det va aktivt i ~45dagar.. så måste ju stämma

jag har dock inte fått några bonuskoder ... hur ska ja då får häst vid 25?

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Skulle vilja prova den här 10 dagars saken men...

Varje sida jag går in på och ska ladda ner LOTRO så blir det bara sidan kan inte visas typ så hur ska jag kunna prova det?

Någon som vet vad det är för fel, snälla hjälp vill verkligen prova mina 10 dagars.

Permalänk
Medlem

"I recommend to download the client from www.gamershell.com
On their site, search for "Lord of the Rings Online", then download the following 3:
Shadows of Angmar Book 14 Free Trial Client
Mines of Moria EU Standalone Patch 1
Mines of Moria EU Standalone Patch 2"

Källa: http://community.codemasters.com/forum/printthread.php?t=3269...

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem

Har nu 3 karaktärer på Snowbourn.. det är så kul att prova nya

Badsoup - ministrel ~lvl30 - Explorer
Goodsoup - Champion ~lvl20 - Woodsman
Tanksoup - Guardian ~lvl10 - Trinker

---
Ang gold edition.. när jag loggar in på mitt konto så är det ett gold edition fodral på bild som är aktiverad.. jag tror dessutom jag fick 45dagars speltid när jag aktiverade.
Dock så har jag inga bonuskoder för att få mount på lvl25 ???
Nån som vet hur man får dessa koder eller hur man gör?

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Jag är på G att återaktivera mitt LOTRO konto. Vart spelar ni som fortfarande spelar så man kan joina upp om det är möjligt.

Mvh Dax

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dax
Jag är på G att återaktivera mitt LOTRO konto. Vart spelar ni som fortfarande spelar så man kan joina upp om det är möjligt.

Mvh Dax

snowbourne spelar jag och crow2 på

Visa signatur

Stationär: FD Define R4 | Asus P8Z77-V Pro | Core i5 3570K @ 4.23GHz | 8 GB Corsair Vengeance @1648Mhz | Asus Radeon HD 7790 | Samsung Evo 850 512 GB | Win 10 Home x64 | NAS Synology 210j 2x2TB Samsung F4

Permalänk
Medlem

Har den senaste expansionen någontign för låg lvls? Funderar på om jag ska köpa expansionen eller inte.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dax
Har den senaste expansionen någontign för låg lvls? Funderar på om jag ska köpa expansionen eller inte.

vill du kunna spela klasserna warden o rune-keeper så måste du ju ha exp. de ska ju gå att göra legendariska föremål i moria, även på lägre lvls har ja för mig. dock känns det marginellt. men man måste ju ändå köpa mora nån gång, vilken klass man är är så man kan lika gärna göra det från början. det är ju ingen högre månadskostnad. om man nu inte bara vill prova om spelet e nå att ha. men då har man ju 14 dagars trial.

Visa signatur

Stationär: FD Define R4 | Asus P8Z77-V Pro | Core i5 3570K @ 4.23GHz | 8 GB Corsair Vengeance @1648Mhz | Asus Radeon HD 7790 | Samsung Evo 850 512 GB | Win 10 Home x64 | NAS Synology 210j 2x2TB Samsung F4

Permalänk
Medlem

Några tips på en karaktär som är lätt att lära sig och samtidigt fyller en bra funktion i grupp?

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dax
Några tips på en karaktär som är lätt att lära sig och samtidigt fyller en bra funktion i grupp?

vet inte hur captain e att spela men de e ganska bra i grupp. minstrel va inte så knepiga heller o e alltid eftertraktade. har bara spelat minstrel, champ, warden och rune-keeper. de två senare var svårast att lära sig.

Visa signatur

Stationär: FD Define R4 | Asus P8Z77-V Pro | Core i5 3570K @ 4.23GHz | 8 GB Corsair Vengeance @1648Mhz | Asus Radeon HD 7790 | Samsung Evo 850 512 GB | Win 10 Home x64 | NAS Synology 210j 2x2TB Samsung F4

Permalänk
Medlem

Tackar gissar det blir en Captain då.

Mvh Dax

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Hur många är det som spelar detta spel nuförtiden?..
Känner mig sugen på att börja då jag har varit ett hängivet fan av Lotr i 10 år.

Permalänk
Medlem

Jag håller nu på att patcha upp spelet, sen ska jag köpa Moria expansionen.

Har nu återaktiverat mitt konto i varje fall. Så hoppas kunna spela inom några timmar.

Nu har jag kommit in i spelet, kan inte bestämma mig för vilken klass jag ska spela.

Någon som har en guild jag kan joina upp i? Jag spelar på Snow.... Skapade en Captain och nu en dwarf guardian.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Klasser som eftersökes mest iaf i låga lvls ~20.. för instancer är just Guardian eller Warden som tank.. eller minstrel som healer.
det är huvudklasserna som krävs. i övriga fall så fungera rune-keeper, captain, lore master.. som support karaktärer.
en minstrel runt lvl20 klarar inte av att heala en normal randomgrupp i Great Barrow så en offhealer uppskattas.. och där fungerar alltid en till minstrel eller en rune-keeper.
Man är ju trotsallt 6 personer i en grupp så det brukar inte vara så svårt att få en plats.. vare sig man är dps (hunter, champion), tank, support eller healer. Gäller bara att uppmärksamma tidigt att en grupp söker medlemmar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
Hur många är det som spelar detta spel nuförtiden?..
Känner mig sugen på att börja då jag har varit ett hängivet fan av Lotr i 10 år.

Vet inte hur många som spelar.. men blev faktiskt överraskad över hur många det är som spelar på låglvls.. ser fullt av spelare på lvl1-25 springa runt överallt.. och jag antar att det är likadant i alla zoner.
Jag har nyligen börjat spela med rsmith och 2 till kompisar, eller nyligen.. drygt 3-4veckor.
Har hittills spenderat massa tid på att prova olika klasser och trycka upp yrken.. tycker att yrken (proffessions) i lotro är det bästa jag sett hittills i mmo.. mycket bättre än wow, war osv enligt mitt tycke.

du har mina ingame nick högre upp i tråden.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Någon guild på snowburn som söker medlemmar? Jag kämpar på med en lvl 4 guardian för tillfället.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dax
Någon guild på snowburn som söker medlemmar? Jag kämpar på med en lvl 4 guardian för tillfället.

jag och rsmith samt våra övriga kamrater har ännu inte valt, hittat, en bra guild.. har inte riktigt orkat lägga ner massa energi på det.. men det börjar väl bli dags.
Försöka hitta en trevlig svensk guild.. med vänliga medlemmar och som kan tänka sig invite:a alla klasser på alla lvlar.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Började lira igen härom veckan lvl55 för tillfället på min minstrel. Ni som lirar på snowbourn kan ju alltid säga till om ni behöver hjälp med något, heter Lokwen.

Annars måste jag säga att MoM hittills varit riktigt grymt!

Visa signatur

Videokameror: Canon HV30, Sony HC90
Mic: Röde SVM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dax
Några tips på en karaktär som är lätt att lära sig och samtidigt fyller en bra funktion i grupp?

Du ska nog testa hunter, snabbast att lvla, väldigt enkel att lära sig och är alltid eftertraktad i grupper pga dps:en.

Permalänk
Medlem

Ja, LOTRO måste jag säga har varit en riktigt trevlig överraskning.

Tror dock man mest bör tänka på vilken klass man tror att man själv tycker är rolig att spela.
Healers verkar ofta vara det som grupper söker efter, men om det är bra att börja med är ju svårare att säga.

Spelar själv en Hunter (41) på Snowbourn, och har haft en angenäm upplevelse än så länge.

Var lite skeptisk innan jag började; spel som bygger på licensierat material brukar leva på detta istället för på egna meriter, men LOTRO är riktigt välgjort och har åtminstone än så länge en mer mogen atmosfär (men rätt vad det är stormar väl WoW-kidzen in) än i en del andra MMORPG:n.

Jag tycker att spelet känns lite som en korsning mellan WoW och Guild Wars, med Lord of the Rings-tema och en hel del eget...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Mig veterligen finns inte gamecards att köpa till lotro, det hjälper till att hålla åldern uppe då det krävs kreditkort vuxenstyle för att kunna betala.

Jag skulle kunna rekommendera att spela en champion, mest för att jag tycker de är väldigt roliga. har en liten filur på Snowbourn som snart fyller 37.

Om man vill spela som healer kan rune-keeper vara något. De är både nukes och healers, krävs dock att man har MoM.

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Largoplz
Mig veterligen finns inte gamecards att köpa till lotro, det hjälper till att hålla åldern uppe då det krävs kreditkort vuxenstyle för att kunna betala.

Jag skulle kunna rekommendera att spela en champion, mest för att jag tycker de är väldigt roliga. har en liten filur på Snowbourn som snart fyller 37.

Om man vill spela som healer kan rune-keeper vara något. De är både nukes och healers, krävs dock att man har MoM.

Vill du ha en riktig healer är det minstrel som gäller och inget annat. Champion är också en simplare klass precis som hunter och kräver inte mer än att trycka 123, nä jag håller mig till min lore-master jag

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Largoplz
Mig veterligen finns inte gamecards att köpa till lotro, det hjälper till att hålla åldern uppe då det krävs kreditkort vuxenstyle för att kunna betala.

Jag skulle kunna rekommendera att spela en champion, mest för att jag tycker de är väldigt roliga. har en liten filur på Snowbourn som snart fyller 37.

Om man vill spela som healer kan rune-keeper vara något. De är både nukes och healers, krävs dock att man har MoM.

Det finns gamecards.
http://www.webhallen.com/prod.php?id=74368

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZereCool
Det finns gamecards.
http://www.webhallen.com/prod.php?id=74368

Där ser man. Nu har jag lärt mig något nytt. Men låt oss sprida ryktet att det inte finns för säkerhets skull.

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Medlem

Verkar som om jag lyckats ladda ner US Trial ifrån www.lotro.com. Kan man ställa om till EU?

Permalänk
Medlem

nej du måste ladda hem eu versionen.

Permalänk

Skulle haft en torrent... tänkte kanske börja spela igen men att slanga hem 7gb från gamershell med ca 300kb/s är fan ingen höjdare

Permalänk
Medlem

Hej har precis börjat med Lotro, verkar som ett riktigt charmig MMO, perfekt för causal gamer som jag. Spelar på Snowburn som Buchanna, träffar gärna lite svenska spelare.

Permalänk
Medlem

Nån som kör guardian och har tips på vilka virtue traits ni kör med som bas?

Har skummat lite på andra forum och detta kan vara en bra bas?

  • Valor

  • Zeal

  • Determination

  • Discipline

  • Innocence

Som man kanske får växla nån beroende på om man ska köra vissa instanser.

Class traits info kan oxå vara intressant o höra förslag på..

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••